Dere som er i 2 trimester nå, tar dere corona vaksine?

BergOgDal

Flørter med forumet
Misforstå meg rett, jeg er ikke noe vaksine motstander, har alltid tatt alt man skal (alle covid dosene, nå husker ikke om det var 3 eller 4..) Men nå er jeg litt bekymret når fastlegen nevnte at de anbefaler å ta covid vaksine i 2. trimesteret, jeg er der nå. Hvorfor bekymrer jeg meg? Naaai, jeg bare kjenner flere kvinner som fikk blødningsforstyrrelser, mer menssmerter i lang tid etter vaksinasjon, så det er vel ingen tvil nå at det KAN påvirke noe hormonelle greier...kjenner dog ingen gravide som har tatt eller ikke tatt den, da ingen vennina har vært gravid siste tiden. Hva gjør dere? Influensa sesonger herjer jo også, så det er også noe man burde vurdere. Jeg er bare super engstelig om alt, da det tok laaaaang tid for denne her å endelig feste seg. Fastlegen min sa bare at valget er mitt, men jeg klarer absolutt ikke å bestemme meg. Så hva gjør dere som er i 2 trimester nå?

Misforstå meg rett, jeg er ikke noe vaksine motstander, har alltid tatt alt man skal (alle covid dosene, nå husker ikke om det var 3 eller 4..) Men nå er jeg litt bekymret når fastlegen nevnte at de anbefaler å ta covid vaksine i 2. trimesteret, jeg er der nå. Hvorfor bekymrer jeg meg? Naaai, jeg bare kjenner flere kvinner som fikk blødningsforstyrrelser, mer menssmerter i lang tid etter vaksinasjon, så det er vel ingen tvil nå at det KAN påvirke noe hormonelle greier...kjenner dog ingen gravide som har tatt eller ikke tatt den, da ingen vennina har vært gravid siste tiden. Hva gjør dere? Influensa sesonger herjer jo også, så det er også noe man burde vurdere. Jeg er bare super engstelig om alt, da det tok laaaaang tid for denne her å endelig feste seg. Fastlegen min sa bare at valget er mitt, men jeg klarer absolutt ikke å bestemme meg. Så hva gjør dere som er i 2 trimester nå?
Jeg har tatt "alt". Covid, influensa og kikhoste. Jeg vet om noen uvaksinerte som (mest sannsynlig) fødte ekstremt prematurt etter å ha pådratt seg covid uten noen form for vaksiner. Dette var riktignok en annen versjon av covid enn den som sirkulerer nå, men for min del ble det avgjørende for at jeg tok vaksine nå også.

Jeg har tatt "alt". Covid, influensa og kikhoste. Jeg vet om noen uvaksinerte som (mest sannsynlig) fødte ekstremt prematurt etter å ha pådratt seg covid uten noen form for vaksiner. Dette var riktignok en annen versjon av covid enn den som sirkulerer nå, men for min del ble det avgjørende for at jeg tok vaksine nå også.
Kikhoste skal jeg absolutt ta. E så rart at den tviler jeg ikke på et sekund men det med covid e sånn......

Tar ikke noe.

Sliter enda med store skader fra koronavaksinene jeg tok i 2020.
Ah shit. Det e så spesielt hvor individuelt det kan bli? Derfor blir jeg ufrivillig skeptisk. Da jeg tok siste vaksine dosen så ble jeg dårlig i 24 timer og syklusen ble 2-3 uker lengre enn vanlig, men som sagt kjenner flere med større "hormonelle" konsekvenser

Nå har jeg født , men vi fikk samme tilbud . Takket ja til kikhoste så klart , men nei til corona og influensavaksine. Spesielt corona .

Tar kikhoste og kanskje influensa, men jeg dropper koronavaksinen. Jeg slet ekstremt med blødningsforstyrrelser i etterkant, så tar rett og slett ikke sjansen nå. Har hatt covid 2 ganger (ulike varianter, 1 før vaksinen og 1 gang etter), og ble knapt syk. Så satser på at en eventuell 3. runde vil gå like greit, men er også ekstra obs på å unngå sykdom om dagen. Jeg tror kanskje de har bommet litt på influensavaksinen i år, da jeg kjenner flere vaksinerte som har blitt skikkelig dårlig denne gangen. Virker som en skikkelig kjip variant som er ute og går. Så her går det i antibac og god avstand til folk uansett :smiley-angelic001

Nå har jeg født , men vi fikk samme tilbud . Takket ja til kikhoste så klart , men nei til corona og influensavaksine. Spesielt corona .
Takk for svaret? Hvis du vil dele grunnen? Tenker influensa e snart forbi og så han jeg hjemmekontor 3 av 5 dager i uka, så derfor tenker jeg mjeh. Korona e jeg veldig usikker på da samboer ble syk midt på sommeren de gangene han fikk det........

Tar kikhoste og kanskje influensa, men jeg dropper koronavaksinen. Jeg slet ekstremt med blødningsforstyrrelser i etterkant, så tar rett og slett ikke sjansen nå. Har hatt covid 2 ganger (ulike varianter, 1 før vaksinen og 1 gang etter), og ble knapt syk. Så satser på at en eventuell 3. runde vil gå like greit, men er også ekstra obs på å unngå sykdom om dagen. Jeg tror kanskje de har bommet litt på influensavaksinen i år, da jeg kjenner flere vaksinerte som har blitt skikkelig dårlig denne gangen. Virker som en skikkelig kjip variant som er ute og går. Så her går det i antibac og god avstand til folk uansett :smiley-angelic001
Jepp, hopper unnå folk med en gang jeg hører host haha.....Jeg ble syk etter vaksinene og tror jeg hadde feber i 3 dager, så var ganske slått ut, så meeeen.....I dunnno asså

Jeg tok både vaksinen og påfyll da disse kom for noen år siden. Opplevde sparsomme blødninger, ellers ikke andre bivirkninger. Deretter har jeg fått korona et par ganger uten å få verre symptomer enn litt hodepine. Derfor, i mitt tilfelle, har jeg ikke tatt vaksinen nå. Men jeg fikk den ikke anbefalt av legen eller jordmor. Hverken den eller influensa.
Jeg tok kikhoste vaksine i uke 24 fordi den er anbefalt til alle gravide, ettersom den skal beskytte barnet.

Tar kun kikhoste, fikk tilbud om influensa vaksine også, men takket nei, corona fortalte hun på apoteket at de var tomme for i hele Norge (?). :)

Tatt influensa og skal ta kikhoste. Tar ikke covid, og gjorde det ikke med forrige heller. Fikk blødningsforstyrrelser sist gang jeg tok den.

Har tatt kikhoste, fordi jeg har tre barn som lett kan dra sykdom inn i huset nå som det er mye.
Tok ikke corona og influensa. Jeg får egentlig aldri influensa og coronavaksinen fikk jeg såpass store problemer med at den tar jeg aldri igjen.

Tatt influvaksina men kommer ikke til å ta covid vaksine.
Både jeg og min eldste datter har hatt mye ettervirkninger av 2 doser med covidvaksine. Tok ikke nr 3 da vi fikk covid og fikk da beskjed om å droppe 3 dose.
Angrer meg som bare det att jeg tok de to første men ble presset på daværende jobb. Ønsket ikke att mine døtre skulle ta den men mellomste tok 1 dose og ikke opplevd noen plager mens vi med 2 doser har hatt mye etterpå. Bla blødningsforsyrrelser, og jeg hadde veldig problemer med å bli gravid etterpå, ble jeg så mister jeg bare. Om det har noe med covid å gjøre vet jeg ikke.
Eldste er mye sliten, søvnproblemer, problemer med fokus og konsentrasjon. Noe hun ikke hadde før de to dosene.

Jeg har tatt influensavaksine, skal ta kikhoste, tipper jeg tar covid om jeg får muligheten.

Ville aldri droppet influensa så hardt som den slår ut nå, men leser jo at man er forskjellig der.

Jeg har tatt influensavaksine og nettopp tatt kikhoste, har tidligere tatt 3 eller 4 coronavaksiner uten bivirkning men ble litt usikker selv….spurte på helsestasjonen sist uke og jordmor uttalte seg noe vagt «har inntrykk av at de fleste dropper denne nå men du kan se på kommunens hjemmesider når du kan ta den» DA ble jeg jo mer i tvil.,.har ikke landet helt på noe ennå men lener mot å la være siden det står på kommunens hjemmesider at vaksinen anbefales å ta ved inngangen til vinter 24/25 og nå er vi jo strengt tatt snart i mars, har termin i juni - det er min tankerekke så langt iallefall.

Jeg har tatt influensa vaksine for 2 uker siden, og kommer til å ta kikhoste i uke 24 + vurderer RS vaksine da baby vil være under 6mnd når vintersesongen starter. Jeg dropper covid vaksine da har jeg tatt den 3 ganger tidligere og hatt det en gang med veldig mild sykdom, jeg fikk mye tull med blødninger etc etter vaksinene så derfor tar jeg den ikke.

Jeg har tatt influensa vaksine for 2 uker siden, og kommer til å ta kikhoste i uke 24 + vurderer RS vaksine da baby vil være under 6mnd når vintersesongen starter. Jeg dropper covid vaksine da har jeg tatt den 3 ganger tidligere og hatt det en gang med veldig mild sykdom, jeg fikk mye tull med blødninger etc etter vaksinene så derfor tar jeg den ikke.
wah, ja, det e skummelt å høre så mange med blødningsforstyrrelser da. Visste ikke at man har mulighet for RS vaksine faktisk.

Back
Topp