Dere som er gravide for første gang

Så gøy å se at det ikke bare er meg som ikke synes det er så lett å tro på at man faktisk er gravid. Tenker å ringe å bestille første legetime på onsdag. Men hva skjer egentlig på denne første timen?
Lurer også på å bestille TUL etter uke 7. Hva synes dere som har vært på dette?
Er 5+2 i dag :)

Jeg har ikke hatt TUL før, fordi dette er min første graviditet. Men jeg har tenkt til å ta en jeg også. Jeg synes det er lenge å vente helt til uke 17-18 med å se babyen. Jeg vil gjerne vite at det er et bankende hjerte, at hun/han vokser normalt, og at ingenting ser galt ut.
Jeg skal ha første time hos jordmor torsdag. Da er jeg 6+3. Jeg tenkte å forhøre meg litt der, om når jeg burde ta det. Om jeg evt. burde gjøre det en gang før uke 12, og en gang etter uke 12. :)
 
Jeg har ikke hatt TUL før, fordi dette er min første graviditet. Men jeg har tenkt til å ta en jeg også. Jeg synes det er lenge å vente helt til uke 17-18 med å se babyen. Jeg vil gjerne vite at det er et bankende hjerte, at hun/han vokser normalt, og at ingenting ser galt ut.
Jeg skal ha første time hos jordmor torsdag. Da er jeg 6+3. Jeg tenkte å forhøre meg litt der, om når jeg burde ta det. Om jeg evt. burde gjøre det en gang før uke 12, og en gang etter uke 12. :)

Ja, jeg kunne også bare ha lyst til å høre at det er noe levende der inne. Hadde vært gøy å ha med samboeren på det også. :)
 
Ja, jeg kunne også bare ha lyst til å høre at det er noe levende der inne. Hadde vært gøy å ha med samboeren på det også. :)

Ja! Jeg vil og ha med samboeren!
Det gjør nok det hele litt mer virkelig for han også. For selv om vi leser uke-for-uke-tekstene sammen og jeg forteller han hva jeg føler og hvordan formen er, så er det likevel ikke i han det skjer store ting. Og det synes jo heller ingenting enda, så det hadde vært utrolig morsomt å dra sammen for å se den lille! ❤
 
Ja! Jeg vil og ha med samboeren!
Det gjør nok det hele litt mer virkelig for han også. For selv om vi leser uke-for-uke-tekstene sammen og jeg forteller han hva jeg føler og hvordan formen er, så er det likevel ikke i han det skjer store ting. Og det synes jo heller ingenting enda, så det hadde vært utrolig morsomt å dra sammen for å se den lille! ❤

Ja, jeg har jo problemer med å innse at det er virkelig, tror det er enda mer uvirkelig for han. Så det hadde vært fint å se et bankende hjerte sammen ❤️ og det er sååå lenge til uke 18!
 
Ja, jeg har jo problemer med å innse at det er virkelig, tror det er enda mer uvirkelig for han. Så det hadde vært fint å se et bankende hjerte sammen ❤️ og det er sååå lenge til uke 18!

Ja, jeg kan nesten ikke tro det selv! Enda jeg både er kvalm og har mensmurringer hver dag.
Det virker så uendelig lenge til uke 18.
Og tenk da om det skulle være noe galt, eller i verste fall ikke noe bankende hjerte. Å gå 18 uker uten å få bekreftet at det er liv, DET klarer jeg ikke kjenner jeg ❤
 
Jeg har fått time hos jordmor 20 juni. Tenkte å bestille ul time privat uka etter eller uka før.
 
Jeg har hatt influensa siden søndag, og er så bekymret for svangeskapet! Tørr nesten ikke ta parasetter heller, så ligger helt utslått..
Noen som vet hvordan dette kan påvirke svangerskapet?
 
Jeg har hatt influensa siden søndag, og er så bekymret for svangeskapet! Tørr nesten ikke ta parasetter heller, så ligger helt utslått..
Noen som vet hvordan dette kan påvirke svangerskapet?
Paracet skal ikke være farlig. Men det skal tas i moderate mengder.
 
Jeg har hatt influensa siden søndag, og er så bekymret for svangeskapet! Tørr nesten ikke ta parasetter heller, så ligger helt utslått..
Noen som vet hvordan dette kan påvirke svangerskapet?

Feber er visst ikke bra når man er gravid, har jeg hørt, så da burde man ta litt paracet. Det er sikkert lurt å ringe jordmor/lege å høre. bedre å høre en gang for mye enn å gå å uroe seg... :)
 
Førstegangsgravid jeg også :) 7 uker på vei og utrolig spent på alt som venter fremover :D Jeg får tidlig ultralyd imorgen for å se at alt er som det skal, blir utrolig spennende :) Håper på å få se noen hjerteslag :)
 
Back
Topp