Dere som er forlovet/gift

Jente24år

Glad i forumet
Dere som ble enige om å forlove dere; hvordan gjorde dere det? Fridde mannen på en eller annen måte? Gjorde dere noe spesielt ut av dagen?

Vi ble enige om å gifte oss men var ikke forlovet i den forstand. Jeg viste mannen min skulle fri til meg men ikke når eller hvordan. Mannen min suger på å holde ting hemmelig Hehe. Det endte med at ham gikk ned på kne på vår stam restaurant og fridde sånn at det ble offisielt :) Det var en komisk dag egentlig fordi jeg var irritert på han siden han oppførte seg som en idiot, men det viste seg å være nerver :p

Vi ble enige, kjøpte ringer og tok dem på samme ettermiddag på kjøkkenet hjemme:) Hadde vært kjærester i 5 år da:p

Gubben fridde i senga den morgen mammaen hans skulle gifte seg med stefaren. :p Ikke akkurat det helt store spetakkel, som jeg hadde forestilt meg, men det gikk da an. :D

Min mann ville ikke gifte seg og så ikke vitsen, for meg er ekteskap det største og helligste man kan inngå, det finnes ingen større kjærlighets erklæring.
Så han hadde ikke noe valg. Og han er litt av den treige typen, ikke rask i avtrekkeren så jeg sa (veldig uromstisk) nå er forlovelsesringer på salg, så kjøp en, så frir du løp av sommeren, og vi gifter oss neste sommer/høst. Og sånn ble det, og han er veldig glad for det idag, han stor trives som gift mann, og vært det i 1 år! :)
Hadde det litt travelt for ville gjerne begynne med barn, og skulle være gift før det :p Samt så ikke vitsen vente lenge etter vi begge to hadde bestemt oss for at det var oss to for alltid :)

Vi plukket ut ring til meg og han fridde midt på natta på en strand på Zakynthos :) Veldig fin kveld :)

Han fridde. Var også min bursdag. Ellers kjøpte vi takeaway og koste oss med dattera vår hjemme :)

Min mann fridde til min store overraskelse :-) nei vi gjorde ikke noe spesielt den dagen :-P

Mannen fridde, hjemme i stuen. :)

Vi koste oss bare i sofaen med film og snacks, for det kom jo som en overraskelse. :P

Vi ble enige om å forlove oss, men at mannen likevel skulle fri. Han kjøpte ringer, vi kjøpte en til hver siden vi tenkte å bruke dem som gifteringer også.
Jeg visste ikke når han skulle fri eller hvordan da.
Det ble gjort i adventstiden, 20. desember. Jeg hadde fått min sise gavekalender av min mor det året, så mannen hadde pakket opp gaven som var den 20., og pakket et brev sammen med den. Mens jeg sto å leste frierbrevet, så gikk han og henta ringene :)

Vi gjorde ikke noe spesielt den dagen, bare koste oss litt ekstra med julebakst og en film i sofaen den kvelden.

Han "fridde" på bursdagen min;) Litt sånn: jeg lurte litt på om du vil gifte deg med meg en gang, så hvis du vil det så kan vi dra å finne ringer nå? Da får du valgt selv da vettu særa:P
Passa helt supert for meg da vi er veldig lite romantiske begge to❤️

Mannen min sa han ville gifte seg til min mor, foran meg på bursdagen min da vi hadde vært sammen i 2 år. Ble ikke noe frieri, men vi hadde forlovelsesfest.

Vi hadde allerede bestemt oss for å gifte oss i et lite år, men kom oss aldri så langt med å gjøre det(begge litt trege med å få gjort ting). Papirarbeidet fristet oss ikke så mye og ikke planlegging av bryllup heller. Men han fridde til meg med en ring han hadde lagd selv mens vi var på et con. Så kjøpte vi ringer og giftet oss et halvår etterpå når vi endelig fikk rompan i gir :P

Vi bestilte ringer. En uke etter dro vi å hentet de, og tok de på i butikken, for å sjekke at de passet. Tok de ikke av igjen. Da vi kom hjem gikk jeg å la meg. Da jeg våknet hadde han laget muffins og skrevet et lite kort hvor det sto "vil du gifte deg med meg?" Og så gikk han ned på kne :) :Heartbigred Veldig koselig og romantisk <3

Back
Topp