MamaBear
Elsker forumet
ORIGINAL: Vesla85
ORIGINAL: Fabrina
Jeg har også slike du sover med, og har brukt det i ca 4 år nå.
Bestiller ifra lens.com, under halv pris enn hva de blir solgt for her i Norge hos optiker og nettbutikk! [:)]
For litt over 2 år siden fikk jeg regnbuehinnebetennelse på ene øyet pga disse linsene, synet ble redusert med 80 %(skummelt), men heldigvis ble jeg frisk igjen!
Øyelegen sa at uansett hvilke linser det er, så anbefaler han ingen å sove med linser, fordi øynene trenger å bli "lufta"
Såg også ett program om dette på TV, og fant ut at synet er så viktig, at jeg vil ikke risikere å skade øynene og enn om jeg skulle være den som er så uheldig å ble blind?
Så nå driver jeg og skal gå over til dagslinser, er klart det er kjempe lett og ha linsene døgnet rundt, men etter å ha brukt det i så mange år, tørr jeg ikke lengre [&:]
Jeg sa også til øyelegen at det er jo rart at optikerne anbefaler døgnlinser da, men da fikk jeg til svar at dem sitter ikke på en slik informasjon han har, og får ikke se hvilke skader linsene kan gjøre. Hva skal du med linser om natta sa han, jeg garanterer at du kommer til å se drømmene dine selv om du ikke har linsene på
Huff! Høres skummelt ut altså!
Men hva betaler man for dagslinser vs månedslinser?
Er litt usikker, vet ikke hvilke dagslinser jeg skal ha enda. Døgnlinsene betaler jeg mellom 6-700 kr for 1/2 år, kommer an på dollar kursen [:D] Så dagslinser er nok helt sikkert endel dyrere... Hos optikeren skulle de ha 1490 kr for 1/2 år på døgnlinsene! [:-]