Dere som bruker linser!

ORIGINAL: Vesla85

ORIGINAL: Fabrina

Jeg har også slike du sover med, og har brukt det i ca 4 år nå.
Bestiller ifra lens.com, under halv pris enn hva de blir solgt for her i Norge hos optiker og nettbutikk! [:)]
For litt over 2 år siden fikk jeg regnbuehinnebetennelse på ene øyet pga disse linsene, synet ble redusert med 80 %(skummelt), men heldigvis ble jeg frisk igjen!
Øyelegen sa at uansett hvilke linser det er, så anbefaler han ingen å sove med linser, fordi øynene trenger å bli "lufta"
Såg også ett program om dette på TV, og fant ut at synet er så viktig, at jeg vil ikke risikere å skade øynene og enn om jeg skulle være den som er så uheldig å ble blind?
Så nå driver jeg og skal gå over til dagslinser, er klart det er kjempe lett og ha linsene døgnet rundt, men etter å ha brukt det i så mange år, tørr jeg ikke lengre [&:]
Jeg sa også til øyelegen at det er jo rart at optikerne anbefaler døgnlinser da, men da fikk jeg til svar at dem sitter ikke på en slik informasjon han har, og får ikke se hvilke skader linsene kan gjøre. Hva skal du med linser om natta sa han, jeg garanterer at du kommer til å se drømmene dine selv om du ikke har linsene på

Huff! Høres skummelt ut altså!

Men hva betaler man for dagslinser vs månedslinser?

Er litt usikker, vet ikke hvilke dagslinser jeg skal ha enda. Døgnlinsene betaler jeg mellom 6-700 kr for 1/2 år, kommer an på dollar kursen [:D] Så dagslinser er nok helt sikkert endel dyrere... Hos optikeren skulle de ha 1490 kr for 1/2 år på døgnlinsene! [:-]

Jeg har mnd.linser som jeg tar av på natta. Har prøvd sånne "døgnet rundt* linser, men fikk så vondt i øynene av de.. Kanskje di er bedre nå, men jeg syns uansett det er best å sove uten[:)]

Jeg er nærsynt og har krommehornhinner...

Fikk også beskjed om at mndslinser er det beste for meg...Helt ærlig så synes jeg de var helt j****** å ha på seg..Fikk vondt i øyna mine...

Så jeg ville prøve dagslinser, noe han optikern mente at ikke ville funke på meg...
Funker som bare det...[8D]

Ikke nok med det...Kan bare bruke de og kaste de...Og mer renslig synes jeg da...

De kan knekke, havne ned i øyet bak øyet, men det skal MYE til før det skjer...Har alltid fått de ut igjen hvis de har sklid litt "ut"[8D]

Var også sånn "ææææsj, skaljeg fikle på øye mitt med disse" etc, men man blir vant til det etterhvert...

Har brukt linser nå i 12 år nå...Tror jeg...Leeenge i alle fall...

Hvis du blir tørr på øynene er det absolutt å anbefale de du kan sove med. Jeg bruker de bare om dagen, men er mye bedre enn de du må ta av om natten. Men de er jo dyrere. Syns mnd linsene er lettere å ta av og på og er mer behagelige på øyet enn dagslinser.

jeg har alltid hatt månedslinser, de heter air optix. for tørre øyne. jeg har prøvd dagslinser flere ganger men liker de ikke.

Bruker månedslinser og er veldig fornøyd med det.
Var langt tilvenning hvor jeg kjente dem godt, tok sikkert et par mnd før jeg ikke merket mer.
Har et par ganger greid å kni meg på øyet slik at linsen har brettet seg og lagt seg øverst under øyelokket, kan som de andre sier ikke gå bak, men ligge helt oppe så en sliter med å få den ned. Men det har jeg greid 2 ganger på 3 år og alltid greid å fikse det selv.
Største problemet jeg har nå er å huske å bytte dem....

Jeg har brukt månedslinser i 14 år nå, og er veldig fornøyd med det. Har linser som puster slik at det ikke irriterer på kveldstid eller om jeg leser mye, og kan sove med de innimellom (tar de vanligvis ut hver kveld og inn på morgenen).
Har aldri prøvd dagslinser pga at det er mye dyrere, og vet en venninne som fikk skikkelig trøbbel pga at hun brukte linser man har på seg en måned i strekk. Så holder meg nok til pustende månedslinser fremover også [;)]

Kjøper forresten linsene på lenson.com

jeg bruker mnd. linser som jeg også kan sove med, men jeg tar de ut hver kveld siden jeg er mye tørr på øynene. Er ikke problemer med å sove med de type linser og de forsvinner ikke bak øyet[;)]
(har også brukt endags linser og sovet med de og de er laget av et helt annet matriale så det var meget ubehagelig)
Alt er en vanesak, så selv om du kanskje kommer til å slite litt i begynnelsen så gå det seg fort til. Linser (og spesielt den typen du får) er veldig behagelig på øyet og du får et helt annet syn enn med f.eks briller.

Lykke til[:)]

Jeg bruker kun dagslinser.

Har prøvd stort sett det som finnes på markedet av linser og rensevesker.
De man kan sove med fikk jeg bare sår på øynene av og alt av rensevesker til mnd linser tåler jeg ikke pga konserveringsmiddelet.
Blir rød og sår i øynene.
Øynene mine er i tilegg veldig kresne så kan kun bruke ett spesielt merke som specsavers har som jeg da selvfølgelig må bestille "manuelt" hos dem

Jeg bruker månedslinser til å sove med, og har de på en måned i strekk uten problem.
Kjempedeilig! Akkurat som om man ikke trenger linser i det hele tatt.
Brukte vanlige månedslinser før, men problemet med det var jo at man ble helt invalid etter at man hadde tatt de av.
Var såvidt jeg fant veien fra badet til senga. Deilig å slippe det der ja!

Jeg har skjeve hornhinner og bruker dagslinser, null problem.

Fikk annbefalt å gå for månedslinser og ikke dagslinser da jeg har skjeve hornhinner.
Månedslinsene blir laget mer nøyaktig enn dagslinser som skal kastes etter en dag, da passer de bedre på skjeve hornhinner.

Jeg har brukt mnd linser( som jeg måtte ta ut hver natt..), Det var bare pes!
Også brukt endagslinser.. Herlig å bare kunne kaste de om kvelden og ta på friske om morgenen! men mye linser på nattbordet og koster mer..
N¨å prøver jeg Mnd linser som man kan sove med og det er herlig!!! Slippe å ta av og på..!

Jeg har brukt linser i mangen år, men har som regel ikke problemer med at de sklir bort eller noe.. Men endagslinsene hadde jeg litt "ruske" problemer eller at jeg tok på linsa feil vei når jeg sto opp om morran..og det vakke godt! men Dermed er det mye bedre med mnd linser som man ikke tar av!!

;)

Tusen tusen takk for mange flotte svar! [:)]

Tok meg en tur ned til optikeren igjen i ettermiddag, siden jeg hadde mange mange spørsmål som jeg bare MÅTTE få svar på, hehe..

Hun sa akkurat det samme som noen andre sier her inne. Pga de skjeve hornhinnene så var månedslinser best, dagslinsene var vel ikke like nøyaktige/ presist laget (ikke sikkert jeg ordlegger meg rett nå, men var noe rundt dette ihvertfall)
Og de puster vist veldig bra ja..
Om jeg ønsker, så kan jeg helt fint ta de av om kvelden og sette de inn på morran igjen, ikke noe problem sa hun. Går helt fint å ta "linsepause" noen dager om jeg ønsker også [:)]

Og som dere sier, linsen forsvinner ikke bak øyet, hihi.. Det er vist ei tynn hinne over/bak øyet som gjør at det ikke er mulig at linsen forsvinner bak. Heldigvis [:D] Haha..

Så jeg fikk svar på mange rare spørsmål! Da blir det spennende å prøve om 14 dager! Lurer på om hodepina slipper taket da. Noe jeg virkelig håper, holder på å bli tullete av konstant hodepine.

gubben bruker dagslinser - blir ofte tørr i øya - sitter foran pc'n stort sett hele dagen.. så om kvelden hiver han de og tar på seg briller [:)]
jeg hadde månedslinser og det var igrunnen noe herk å legge dem i linsevæske hver kveld.. de var ikke beregna for soving, og jeg glemte de et par ganger i fylla og det var IKKE godt å våkne dagen etterpå iallefall.. [8D]

Jeg er også nærsynt som deg og har skjeve hornhinner. Har brukt vanlige månedslinser i flere år før jeg byttet til den nye typen som "puster", som du kan sove med om natten som du nevner du har fått anbefalt. Jeg hadde dårlig erfaring med disse, da jeg har fått flere mørke "felt"(?) i øyesynet etter bruk av disse. Vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive det. Nå har jeg gått over til engangslinser. ja de koster mer...men er så utrolig vært det!!! Vil ikke risikere noe mer med øynene!

Back
Topp