Dere som bruker "hijab"

Nøøj, da holder det med en "amish-hette" som gubben kaller de.

Sorry at jeg spør men er hverdagen din som min liksom? Gjør du som du vil når du vil? [8|]

ORIGINAL: snuppis30

Er det sånn at dere ikke får lov til å vise fram huden?

Ansiktet og hendene har da også hud.

Det er ikke bare huden, i den egenskap at det er hud. Det er kroppens former, håret og alt.

Disse definisjonene er jo ulike, kommer ann på hvem man spør. Spør du meg, får du ett svar, Arianne kanskje har en annen mening, og min mann en tredje mening... [:D]

Uten at jeg skal gå inn på hverken den ene eller den andre hehehe... Eller hur, Arianne? Må jo ikke skremme folk med gubbens syn hahaa...

ORIGINAL: Mammen t BassOgTheo

Sorry at jeg spør men er hverdagen din som min liksom? Gjør du som du vil når du vil? [8|]

Jeg kan ikke gjøre hva jeg vil, når jeg vil.

Mest fordi jeg har ansvaret for tre barn, og er ikke singel lenger og kan leve livet i mitt eget tempo. Islam begrenser meg ikke, i alle fall. Klart, jeg kan ikke drikke, røyke, pule rundt eller sånt, men det gjørde jeg ikke før islam heller, og det har aldri vært noe mål i livet mitt heller.

ORIGINAL: *Meya*

ORIGINAL: Rebecca85

ORIGINAL: Arianne SuperASS

Ja det har jeg lurt på også, da får dere vel ikke mye farge i ansiktet [:D]

Og kan jeg få spørre om dere bruker de inne når dere er hjemme og når dere skal sove osv?[:)]

I ansiktet får vi jo farge![:D]

Det er ikke nødvendig å ha den hjemme, så fremt det ikke er noen på besøk osv. men det hender ofte at den er på likevel. Tenker ikke over det liksom.[;)]
Når jeg sover er den ikke på nei.[8D] Tanta til en venninne av meg, syntes det var forferdelig; Nå hadde venninna mi brukt hijab i ett år! Hun turte ikke å tenke på hvor ekkelt hår hun hadde nå![:'(][8|]...
Men nei, den brukes ikke når vi dusjer heller..[:D]

Blir man lett akseptert som Norsk som går over sånn? Tenker da på av de andre muslimene(om det er det du er da) som du møter og sånn? Ser de på deg som fullverdig muslim på en måte? Ingen fordommer osv?

Imponert over at du gjør det for mannen din jeg[:)]

Akkurat DEN er jeg egentlig veldig lei. Og lei meg over. At folk faktisk tror VI gjør dette for ett mannfolk, når vi gjør det for Den Ene, som er mye mye mer verdt, enn noen mann i verden.

Da skulle jeg tatt av hijab da jeg ble skilt da [8|] kanskje? Det går jo ikke. Islam er islam, uansett menn eller hva. Menn kan komme og gå, men Gud er der uansett.

grunnen til at jeg spørr er jo for at de fleste ikke er muslimer fra før av.. Da må man spørre om man gjør det for mannen??[8|] 

Greit du er lei spørsmålet men jeg har ikke fått svaret før.

ORIGINAL: Tryll

Ja det har jeg lurt på også, da får dere vel ikke mye farge i ansiktet [:D]

Og kan jeg få spørre om dere bruker de inne når dere er hjemme og når dere skal sove osv?[:)]

jøjje meg trodde ikke folk var SÅ uvitende[:D] selvfølgelig bruker man ikke hijab inne, eller når man sover.hvis de vil selvsagt kan man jo det men det er jo ute blandt folk man skal dekke seg til,ikke inne blandt sin egen familie.

Jeg har aldri vært inne hos en muslimsk familie og aldri lest noe mer om det så for meg så er ikke det naturlig å vite.. jeg vet såvidt hvorfor de gåt med det, derfor jeg spør

[8|]

Mest fordi jeg har ansvaret for tre barn, og er ikke singel lenger og kan leve livet i mitt eget tempo. Islam begrenser meg ikke, i alle fall. Klart, jeg kan ikke drikke, røyke, pule rundt eller sånt, men det gjørde jeg ikke før islam heller, og det har aldri vært noe mål i livet mitt heller.

Kan vel signere *Meya*, bortsett fra at jeg har ett barn. [:D]
Jeg var vel en liten partyløve, og det har vært et mål i mitt liv..[8D] *fnis*
Men det var ikke så vanskelig å gi opp[;)]  Og jeg røyker enda da, selv om jeg ifølge *Meya* ikke kan det![:D]

Så søte dere er! Skulle tro dere var et "gammelt ektepar".. hihi[:D]

ORIGINAL: K@ro

Men det var ikke så vanskelig å gi opp[;)]  Og jeg røyker enda da, selv om jeg ifølge *Meya* ikke kan det![:D]

Signerer den [:D]

ORIGINAL: K@ro

*fnis*

Vi har nå kjent hverandre en stund, og jeg har overnattet ett par ganger hos Arianne hehe, så vi kjenner hverandre godt nå!

Jeg er utrolig glad i Arianne, en kjærlighet fordi vi er søstre i Guds øyne, som er ufattelig.

Jeg har stor respekt for både Arianne SuperASS og *Meya*, og synes Islam er en fin religion! Hadde jeg giftet meg med en muslim, så tror jeg at jeg hadde konvertert, ikke for hans skyld, men for min egen. [:)]

Men å konvertere fra lutheraner til katolikk nå, det skjer ikke [:-]

Jeg har lest flere av disse "forklare hva islam er" som har dukket opp siden jeg ble medlem. Og jeg må si jeg lar meg imponere over hvor flinke dere er til å ta tiden til å svare skikkelig til de som spør. Gang på gang.
Selv er jeg agnostiker og klarer ikke ta til meg en religion som den rette, men det er mye med Islam som tiltaler meg og jeg misunner dere trygghten i troen og den sterke overbevisningen dere har.

Måtte bare si det. Flotte jenter er dere.

ORIGINAL: Delirium

Jeg har lest flere av disse "forklare hva islam er" som har dukket opp siden jeg ble medlem. Og jeg må si jeg lar meg imponere over hvor flinke dere er til å ta tiden til å svare skikkelig til de som spør. Gang på gang.
Selv er jeg agnostiker og klarer ikke ta til meg en religion som den rette, men det er mye med Islam som tiltaler meg og jeg misunner dere trygghten i troen og den sterke overbevisningen dere har.

Måtte bare si det. Flotte jenter er dere.

Signerer!

ORIGINAL: mini18

utrolig lærerik tråd[:)] dere er flinke som tar dere tid til å svare[:)]
Delirium: kan jeg spørre hva agnostiker er for no? [:)]

Ca dette:
Agnostisisme betyr dermed å nekte for at vi kan vite noe om gud og det transcendente. Dermed er det vanlig blant agnostikere å si at det er umulig å vite om det finnes noen gud eller ikke.

koselig tråd[:D][:D][:D]

dere er informative og folk holder seg saklige.
Flinkeee[8D]

ORIGINAL: rico

Lurer litt på en ting. kan hende det er jeg som husker helt feil.

Men er det slik at enn begynner med hijab når enn får mens. eller begynner barna med det mye tidligere?

Stemmer det, det er i den tiden man skal begynne med det.
Om du ser små barn med det, så vil de ofte gjerne være som mamma.[:)]

Jeg var ute i Oslo en gang med en venninne, og datteren hennes på 3 hadde en liten hijab på som hun hadde tatt på selv da de gikk ut, ellers hadde hun t-skjorte og kort skjørt, det var jo en sommerdag. Litt utpå dagen begynte det å bli ganske varmt, så mammaen prøvde å ta den av, men hun ville ikke. Prøvde igjen litt senere, jenta nekta.[:D] Så tok hun den av henne, og stakkars lille begynte å gråte.. jaja, så fikk hun ta den på igjen da.[8D] Men folk som gikk forbi oss så på den lille jenta med den lille hijaben, og så glodde de stygt på oss etterpå..[X(][:D]

Been there, done that.... Nesten litt komisk liksom.

Men hvorfor bruke hijab?
som en skrev her så var det i et land enn bruker det. så hvorfor, hva står den hijaben for?
når det er så mange som faktisk ikke bruker den

håper jeg ikke er alt for frekk. har en tendens til å være det uten å mene det.

Det er ett land hvor man MÅ bruke den, som turist, var det man snakket om tidligere.

Jeg (og ufattelig mange andre med meg) er av den formening at hijab er obligatorisk i islam, og "sånn er det bare", for å si det litt enkelt. Gud har bestemt det slik, og da er det bare sånn.

Du kan jo lese litt om det her: http://www.muhajabah.no/site

ORIGINAL: Astrone~Laluna

koselig tråd[:D][:D][:D]

dere er informative og folk holder seg saklige.
Flinkeee[8D]

Tusen takk!

Jeg forsøker så godt jeg kan, i alle fall. Jeg er muslim, og det er en stor del av den jeg er, på mange måter, så da må jeg jo nødvendigvis tegne og forklare en del hehe.

Lurer litt på en ting. kan hende det er jeg som husker helt feil.

Men er det slik at enn begynner med hijab når enn får mens. eller begynner barna med det mye tidligere?

Mange forbereder jentene fra de er små, men at de ikke bruker det fast på noen måte, før de er kommet i puberteten.

Jeg har forsøkt med mine jenter, i alle fall, men bare tiden vil vise hvor vi ender hehe. Tiåringen min sier hun vil, men det er vanskelig fordi hun har lite muslimske venner...

Back
Topp