Dere som bruker "hijab"

K@ro

Elsker forumet
Satt i går å kikket gjennom bildetråden, og så at det iallefall er to av bv's medlemmer som bruker hijab.
 
Kan jeg spørre dere, og det er absolutt ikke frekt ment:
Går dere på stranda/ i svømmehallen? Bruker dere bikini/badedrakt og hijab da, eller har dere annen "dresscode" på stranda?
 
Takk for svar.
 
Ja det har jeg lurt på også, da får dere vel ikke mye farge i ansiktet [:D]
 
Og kan jeg få spørre om dere bruker de inne når dere er hjemme og når dere skal sove osv?[:)]
 
ORIGINAL: Arianne SuperASS

[:D]

Hijab dekker jo ikke bare hodet/håret, men resten av kroppen også. Så bikini, med sjal, funker dårlig.
Går både i svømmehallen, når det er bare kvinner der, og på stranda, i utlandet - der de har egne strender for kvinner. Eneste "dresscode" der, er at man dekker fra brystene til knærne. (Halsen også tror jeg *Meya* vil si.. men jeg er ikke enig.[8D])

Ellers kan jeg godt stille i "burqini" på Sognsvann, jeg er ikke så sjenert.[:D]

Den var kul!
Har du sånn?
 
Syns du ikke det er kjedelig å gå sånn? Mener man skiller seg jo ut osv da og å ikke kunne gå lettkledd på grusomt varme dager osv [:)]
 
Takk for svar!

Den "burqinien" var jo søt da[:D][:D][:D]  Så ut som en moderne UV-drakt til voksne[:D]
 
All respekt til dere! Virker jo fullstendig upraktisk i mine øyne.[&:]
Dere er flinke!
Men vil det si at dere ikke kan gå på stranda her i norge med barna eller noe? Dersom dere ikke er fullt påkledd?[&:]
 
ORIGINAL: Arianne SuperASS

ORIGINAL: Rebecca85

Ja det har jeg lurt på også, da får dere vel ikke mye farge i ansiktet [:D]

Og kan jeg få spørre om dere bruker de inne når dere er hjemme og når dere skal sove osv?[:)]


I ansiktet får vi jo farge![:D]

Det er ikke nødvendig å ha den hjemme, så fremt det ikke er noen på besøk osv. men det hender ofte at den er på likevel. Tenker ikke over det liksom.[;)]
Når jeg sover er den ikke på nei.[8D] Tanta til en venninne av meg, syntes det var forferdelig; Nå hadde venninna mi brukt hijab i ett år! Hun turte ikke å tenke på hvor ekkelt hår hun hadde nå![:'(][8|]...
Men nei, den brukes ikke når vi dusjer heller..[:D]
hehe har du den ikkje på når du dusjer altså-*sjokket*[8D]
 
ORIGINAL: Arianne SuperASS

ORIGINAL: Rebecca85

Ja det har jeg lurt på også, da får dere vel ikke mye farge i ansiktet [:D]

Og kan jeg få spørre om dere bruker de inne når dere er hjemme og når dere skal sove osv?[:)]


I ansiktet får vi jo farge![:D]

Det er ikke nødvendig å ha den hjemme, så fremt det ikke er noen på besøk osv. men det hender ofte at den er på likevel. Tenker ikke over det liksom.[;)]
Når jeg sover er den ikke på nei.[8D] Tanta til en venninne av meg, syntes det var forferdelig; Nå hadde venninna mi brukt hijab i ett år! Hun turte ikke å tenke på hvor ekkelt hår hun hadde nå![:'(][8|]...
Men nei, den brukes ikke når vi dusjer heller..[:D]

 
Blir man lett akseptert som Norsk som går over sånn? Tenker da på av de andre muslimene(om det er det du er da) som du møter og sånn? Ser de på deg som fullverdig muslim på en måte? Ingen fordommer osv?
 
Imponert over at du gjør det for mannen din jeg[:)]
 
ORIGINAL: Arianne SuperASS

ORIGINAL: hissigproppen MØMØ

ORIGINAL: Arianne SuperASS

[:D]

Hijab dekker jo ikke bare hodet/håret, men resten av kroppen også. Så bikini, med sjal, funker dårlig.
Går både i svømmehallen, når det er bare kvinner der, og på stranda, i utlandet - der de har egne strender for kvinner. Eneste "dresscode" der, er at man dekker fra brystene til knærne. (Halsen også tror jeg *Meya* vil si.. men jeg er ikke enig.[8D])

Ellers kan jeg godt stille i "burqini" på Sognsvann, jeg er ikke så sjenert.[:D]

Den var kul!
Har du sånn?


Ikke akkurat sånn, men nesten![:D]

Blir nesten som sånn UV-drakt til barna [:)]
Syns det så litt digg ut med sånn jeg da, kanskje bortsett fra å dekke håret når man skal bade.
Men blir jo litt som en svømmehette som alle pensjonister bruker, så det kan ikke være så ille [:D]
 
jeg mener heller ikke å være frekk nå, men er dere norske med norsk bakgrunn men er gift muslim, eller åssen er dette? hva er grunnen til at dere har valgt å gå med dette?

jeg kan ingen ting om dette derfor jeg spør[:)]
 
ORIGINAL: Arianne SuperASS

ORIGINAL: Rebecca85

Syns du ikke det er kjedelig å gå sånn? Mener man skiller seg jo ut osv da og å ikke kunne gå lettkledd på grusomt varme dager osv [:)]


Nei, det er ikke kjedelig, det blir en vanesak. Og man skiller seg ikke så mye ut lenger, det blir mer og mer vanlig, og folk har slutta å peke stort sett..[:D]
Hender seg man får ropt stygge ting etter, og blir spytta etter[8|] men det har aldri skjedd med meg.
Og jeg tenker slik at er det fryktelig varmt en dag, så er det varmt uansett hva man har på.[8D]

 
Har jo sett mange gamle damer i helt svarte, hele drakter som ser ut som det ligger i 10 lag over hele kroppen, og det må bare være kjempe varmt[:D]
 
Stygt å spytte etter folk, blir sjokkert jeg[:o] At ikke folk kan forstå at ikke alle er som de selv...[8|]
 
ORIGINAL: Lillemumma*Kasper

jeg mener heller ikke å være frekk nå, men er dere norske med norsk bakgrunn men er gift muslim, eller åssen er dette? hva er grunnen til at dere har valgt å gå med dette?

jeg kan ingen ting om dette derfor jeg spør[:)]

lurer jeg å på[:)][;)]
 
ORIGINAL: Arianne SuperASS

ORIGINAL: Rebecca85

Blir man lett akseptert som Norsk som går over sånn? Tenker da på av de andre muslimene(om det er det du er da) som du møter og sånn? Ser de på deg som fullverdig muslim på en måte? Ingen fordommer osv?

Imponert over at du gjør det for mannen din jeg[:)]


Fra andre muslimer, så tror jeg de blir glade på andres vegne hver gang noen finner Islam. Vi mener jo det er det rette sant, og vil det beste for andre.
De fleste mener at vi er "bedre", det på grunn av at vi leser og lærer Islam som den faktisk er, mens mange "fødte" muslimer ikke vet forskjell på sin kultur og sin religion, de er bare oppvokst sånn. Men det stemmer overhodet ikke for alle "fødte" heller da.
Andre igjen tåler ikke trynet på oss såklart, sånne vil du finne overalt.[:D] Men det er da stort sett slike som nevnt over, og de er få.

At jeg gjør det for min mann er nok den største misforståelsen, man kan heller si at jeg gjorde det til tross for han.
Da jeg kom til Islam og konverterte var han absolutt ikke enig, som da endte i at vi gikk fra hverandre. Men etter et halvt år + hadde han også begynt å praktisere, og vi møttes igjen, giftet oss, og levde happily ever after.[8D]

 
Men mente du at Islam var den rette religionen før du møtte han? Eller har du lært deg å tro på det?
 
[:)]
 
ORIGINAL: Orly

All respekt til dere! Virker jo fullstendig upraktisk i mine øyne.[&:]
Dere er flinke!
Men vil det si at dere ikke kan gå på stranda her i norge med barna eller noe? Dersom dere ikke er fullt påkledd?[&:]
Vi går på stranda med barna, fult påkledd. Jeg bryr meg fint lite om hva mennesker tenker om meg, det er heldigvis lov å ha på seg hva man vil på stranda her i landet! Eneste jeg bryr meg om, er Gud, hva Han mener om mine klær, om det er ok for Ham eller ikke.
 
ORIGINAL: Rebecca85

ORIGINAL: Arianne SuperASS

ORIGINAL: Rebecca85

Ja det har jeg lurt på også, da får dere vel ikke mye farge i ansiktet [:D]

Og kan jeg få spørre om dere bruker de inne når dere er hjemme og når dere skal sove osv?[:)]


I ansiktet får vi jo farge![:D]

Det er ikke nødvendig å ha den hjemme, så fremt det ikke er noen på besøk osv. men det hender ofte at den er på likevel. Tenker ikke over det liksom.[;)]
Når jeg sover er den ikke på nei.[8D] Tanta til en venninne av meg, syntes det var forferdelig; Nå hadde venninna mi brukt hijab i ett år! Hun turte ikke å tenke på hvor ekkelt hår hun hadde nå![:'(][8|]...
Men nei, den brukes ikke når vi dusjer heller..[:D]


Blir man lett akseptert som Norsk som går over sånn? Tenker da på av de andre muslimene(om det er det du er da) som du møter og sånn? Ser de på deg som fullverdig muslim på en måte? Ingen fordommer osv?

Imponert over at du gjør det for mannen din jeg[:)]

Akkurat DEN er jeg egentlig veldig lei. Og lei meg over. At folk faktisk tror VI gjør dette for ett mannfolk, når vi gjør det for Den Ene, som er mye mye mer verdt, enn noen mann i verden.

Da skulle jeg tatt av hijab da jeg ble skilt da [8|] kanskje? Det går jo ikke. Islam er islam, uansett menn eller hva. Menn kan komme og gå, men Gud er der uansett.
 
ORIGINAL: Arianne SuperASS

ORIGINAL: *Meya*

ORIGINAL: Orly

All respekt til dere! Virker jo fullstendig upraktisk i mine øyne.[&:]
Dere er flinke!
Men vil det si at dere ikke kan gå på stranda her i norge med barna eller noe? Dersom dere ikke er fullt påkledd?[&:]
Vi går på stranda med barna, fult påkledd. Jeg bryr meg fint lite om hva mennesker tenker om meg, det er heldigvis lov å ha på seg hva man vil på stranda her i landet! Eneste jeg bryr meg om, er Gud, hva Han mener om mine klær, om det er ok for Ham eller ikke.


Endelig logga du på, det ble litt hektisk her![:D]

Kommer og går hehe... Må bruke den stasjonære PCen her, så jeg kan ikke surfe og se på Lost samtidig...
 
ORIGINAL: Arianne SuperASS

ORIGINAL: Rebecca85

Men mente du at Islam var den rette religionen før du møtte han? Eller har du lært deg å tro på det?

[:)]


Jeg "visste" det iallefall lenge, før tanken slo meg at det jo var opp til meg å gjøre noe med det.
Det var vel en gradvis forståelse->lære->handling prossess.

Det er jo ofte sånn det er.

Og for mange er jo også kontakten med en mann den første gangen man faktisk får vite om islam, fordi mange vet veldig lite om islam, før man evnt treffer en muslim.
 
ORIGINAL: Rebecca85

Ja det har jeg lurt på også, da får dere vel ikke mye farge i ansiktet [:D]

Og kan jeg få spørre om dere bruker de inne når dere er hjemme og når dere skal sove osv?[:)]

 
jøjje meg trodde ikke folk var SÅ uvitende[:D] selvfølgelig bruker man ikke hijab inne, eller når man sover.hvis de vil selvsagt kan man jo det men det er jo ute blandt folk man skal dekke seg til,ikke inne blandt sin egen familie.
 
ORIGINAL: Tryll

ORIGINAL: Rebecca85

Ja det har jeg lurt på også, da får dere vel ikke mye farge i ansiktet [:D]

Og kan jeg få spørre om dere bruker de inne når dere er hjemme og når dere skal sove osv?[:)]


jøjje meg trodde ikke folk var SÅ uvitende[:D] selvfølgelig bruker man ikke hijab inne, eller når man sover.hvis de vil selvsagt kan man jo det men det er jo ute blandt folk man skal dekke seg til,ikke inne blandt sin egen familie.

Jeg bruker det hjemme!













Når vi har besøk av "fremmede" menn. [:D]
 
ORIGINAL: Arianne SuperASS

ORIGINAL: *Meya*

ORIGINAL: Arianne SuperASS

ORIGINAL: Rebecca85

Men mente du at Islam var den rette religionen før du møtte han? Eller har du lært deg å tro på det?

[:)]


Jeg "visste" det iallefall lenge, før tanken slo meg at det jo var opp til meg å gjøre noe med det.
Det var vel en gradvis forståelse->lære->handling prossess.

Det er jo ofte sånn det er.

Og for mange er jo også kontakten med en mann den første gangen man faktisk får vite om islam, fordi mange vet veldig lite om islam, før man evnt treffer en muslim.


Enig.[:)] Men akkurat der kom jeg i kontakt med muslimer lenge før jeg var gammel nok til å sikle etter mannebein[8D]
Ja, jeg også.
 
Back
Topp