Eevee1
Betatt av forumet
TakkLykke til i morgen, hvilken syklusdag er du på? Ja, har skjønt det slik at Ovitrelle garanterer at egget slipper, det som stresser meg er om det faktisk er modent..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
TakkLykke til i morgen, hvilken syklusdag er du på? Ja, har skjønt det slik at Ovitrelle garanterer at egget slipper, det som stresser meg er om det faktisk er modent..
Ingenting hadde vært bedre enn detSamme sier min gyn, det kan boozte eggløsningen litt og øke sjansene noe![]()

Skjønner du er spentHei!Jeg også inne i letrozol og ovitrelle-land. Kan fortelle litt om min reise så langt. SA i juni 6+1, dette var min første graviditet og etter 11 pp. August ble første prøveperiode med enkel kur letrozol, fikk sen eggløsning CD26. Ikke gravid.
Denne perioden gikk jeg i er på dobbel kur letrozol. Ultralyd 13. sept CD 14, største follikel var da på 11 mm. Fikk beskjed om å komme tilbake ved positiv eggløsningstest. Onsdag 20. september fikk jeg positiv eggløsningstest, ultralyd viste en stor follikel på 22 mm, satt ovitrelle den ettermiddagen. Hadde nok eggløsning dagen etter. Nå driver jeg og tester ovitrelle ut av kroppen. Er nå en uke siden jeg satt sprøyten. Er så utrolig spent. Hvis ikke det går innen november så har vi avtalt med gyn å gå videre til IVF. Men håper virkelig det går før det.
Jeg er 3 dpo i dag, 5 dager siden sprøyten. Jeg har brukt enkel dose, hadde god respons (2 folikler), så blir enkel dose evt neste gang også. 22mm høres jo veldig bra ut! Jeg testet Ovitrelle ut sist runde, hos meg hang det i lenge. Krysser fingrene for deg 
Så godt at vi er flere i samme fase Blir veldig spennende å følge med på deg også! Ja, gynekolog var så spent hun også for både follikel og livmorslimhinne så veldig bra ut! Er i dag 7 dpo og testen er nå nesten helt blenda så håper den blir sterkere ila helgenDe
Skjønner du er spentJeg er 3 dpo i dag, 5 dager siden sprøyten. Jeg har brukt enkel dose, hadde god respons (2 folikler), så blir enkel dose evt neste gang også. 22mm høres jo veldig bra ut! Jeg testet Ovitrelle ut sist runde, hos meg hang det i lenge. Krysser fingrene for deg
![]()
Blir spennende de neste dagene!8 dpo. 10 dager siden ovitrelle. Har denne perioden forsøkt å teste ovitrelle ut av kroppen. Synes i dag at testen ser litt sterkere ut en i går, i såfall er det et godt tegn! Nederste er fra i dag (8 dpo), og nest nederst i går (7dpo). Synes 7 dpo ser svakere ut. Ikke akkurat lett å se på bildet, men krysser fingrene for at det stiger gjennom helga![]()
Absolutt ikke, vil jeg si! Noen tester positivt senere enn andre. Har du bilde av testene?10 dager siden ovitrelle, og er så vidt jeg kan se antydninger til strek… er håpet ute?

Håper virkelig, hoff jeg blir så lei meg hvis det ikke går denne gangen heller… er vel 8-9 dpo i dag, så Håper streken blir sterkere i morgenAbsolutt ikke, vil jeg si! Noen tester positivt senere enn andre. Har du bilde av testene?
Jeg tok progesteron, og skulle ta det frem til 14 dpo, og da ville jeg ikke fått evt mens før 16 dpo, så om du ikke tar progesteron er ikke håpet ute før tanta dukker opp! Noen får ikke positiv test før etter ikm eller på ikm![]()
Jeg ser noe, men synes det er vanskelig å si om det jeg ser er svak strek, eller bare der streken skulle ha kommet.. gi det noen dager til, det er tidlig enda! Tok oss fire sykluser med ovitrelle + alt anna før det satt, og hadde jo prøvd i litt over ett år før det.Håper virkelig, hoff jeg blir så lei meg hvis det ikke går denne gangen heller… er vel 8-9 dpo i dag, så Håper streken blir sterkere i morgenSer en svak strek hjemme, klarer du å se det her?

Vi får ikke noe medisin kommende måned dessverre fordi gyn er redd for overstimulering… etter det får vi prøve en måned til samme medisin som nå, så går veien videre til ivf etter det. Huff det tar virkelig på. Har forsøkt å være positiv, men er så vondt når vi har mistet i tillegg så tenker jeg bare på hvor langt på vei jeg hadde vært nå…Jeg ser noe, men synes det er vanskelig å si om det jeg ser er svak strek, eller bare der streken skulle ha kommet.. gi det noen dager til, det er tidlig enda! Tok oss fire sykluser med ovitrelle + alt anna før det satt, og hadde jo prøvd i litt over ett år før det.
Lov å kjenne på skuffelse selvsagt om det ikke går, men håper du ikke mister helt motet![]()
Åh jeg skjønnerVi får ikke noe medisin kommende måned dessverre fordi gyn er redd for overstimulering… etter det får vi prøve en måned til samme medisin som nå, så går veien videre til ivf etter det. Huff det tar virkelig på. Har forsøkt å være positiv, men er så vondt når vi har mistet i tillegg så tenker jeg bare på hvor langt på vei jeg hadde vært nå…![]()
Heldigvis er det fint at man kan få mer hjelp også da, med ivf
Samme her, jeg hadde også svake streker sist helt til jeg begynte å spotte 12 dpo. Utrolig irriterende ..Husk at ovitrelle kan sitte i lenger enn 10 dager.. Har hatt svak mer grå strek 11 dpo uten at det har vært noe baby
Jeg har fått beskjed om å teste med EL tester fra dag 9, har som oftest en UL mellom dag 11-13. Fortsetter så med EL tester til den er positiv for å så sette Ovitrelle når den er positiv. Har noen ganger fått beskjed (basert på follikkel str og regnet videre vekst) om å sette Ovitrelle en bestemt dag uavhengig om EL test er blitt positiv. Har som oftest EL rundt dag 17.Hvordan har deres opplegg vært for å bestemme tidspunkt for når den skal settes? Teste med EL-tester? UL? Inntrykket mitt er at de fleste får beskjed om å teste med EL-tester og sette den ved positiv test. Selv har jeg fått beskjed om å ikke bruke tester, men har sjekket med UL og fått en gitt dag å sette de på. Jeg har jo likevel ikke klart å la vær å teste likevel, og testene har ikke vært positiv noen av gangene (satt 2 ganger).
For 3 dager siden (CD 10) hadde jeg 2 follikler av bra størrelse, mener å huske den ene var 13 og den andre 15. Satt Ovitrelle i dag (CD 13) etter beskjed fra gyn. Jeg stoler jo på gyn og setter den dagen han sier selvfølgelig, men nysgjerrig på dere andres erfaringer!Hvor store follikler hadde du? Testet du med el-tester først? Hvorfor/hvorfor ikke?