Dere som bruker/har brukt Ovitrelle

Lykke til i morgen, hvilken syklusdag er du på? Ja, har skjønt det slik at Ovitrelle garanterer at egget slipper, det som stresser meg er om det faktisk er modent..
Takk :) Jeg er cd 9 idag, tror el kommer tidlig denne gang. Tror testen vil være positiv i kveld eller i morgen. Digital clearblue var positiv i sted, men ikke strimmelen

Jeg fikk beskjed om å sette den samme dag som jeg fikk positivt smil på clearblue. Var også inne til UL rett før forventet EL og da hadde jeg en folikkel på 17mm. Da sa han at jeg skulle sette den innen et par dager hvis jeg ikke hadde fått smil enda :) Fikk smil dagen etter og ble gravid på første forsøk.

Hei! :-) Jeg også inne i letrozol og ovitrelle-land. Kan fortelle litt om min reise så langt. SA i juni 6+1, dette var min første graviditet og etter 11 pp. August ble første prøveperiode med enkel kur letrozol, fikk sen eggløsning CD26. Ikke gravid.
Denne perioden gikk jeg i er på dobbel kur letrozol. Ultralyd 13. sept CD 14, største follikel var da på 11 mm. Fikk beskjed om å komme tilbake ved positiv eggløsningstest. Onsdag 20. september fikk jeg positiv eggløsningstest, ultralyd viste en stor follikel på 22 mm, satt ovitrelle den ettermiddagen. Hadde nok eggløsning dagen etter. Nå driver jeg og tester ovitrelle ut av kroppen. Er nå en uke siden jeg satt sprøyten. Er så utrolig spent. Hvis ikke det går innen november så har vi avtalt med gyn å gå videre til IVF. Men håper virkelig det går før det.

De
Hei! :) Jeg også inne i letrozol og ovitrelle-land. Kan fortelle litt om min reise så langt. SA i juni 6+1, dette var min første graviditet og etter 11 pp. August ble første prøveperiode med enkel kur letrozol, fikk sen eggløsning CD26. Ikke gravid.
Denne perioden gikk jeg i er på dobbel kur letrozol. Ultralyd 13. sept CD 14, største follikel var da på 11 mm. Fikk beskjed om å komme tilbake ved positiv eggløsningstest. Onsdag 20. september fikk jeg positiv eggløsningstest, ultralyd viste en stor follikel på 22 mm, satt ovitrelle den ettermiddagen. Hadde nok eggløsning dagen etter. Nå driver jeg og tester ovitrelle ut av kroppen. Er nå en uke siden jeg satt sprøyten. Er så utrolig spent. Hvis ikke det går innen november så har vi avtalt med gyn å gå videre til IVF. Men håper virkelig det går før det.
Skjønner du er spent :happy: Jeg er 3 dpo i dag, 5 dager siden sprøyten. Jeg har brukt enkel dose, hadde god respons (2 folikler), så blir enkel dose evt neste gang også. 22mm høres jo veldig bra ut! Jeg testet Ovitrelle ut sist runde, hos meg hang det i lenge. Krysser fingrene for deg :joyful:

De

Skjønner du er spent :happy: Jeg er 3 dpo i dag, 5 dager siden sprøyten. Jeg har brukt enkel dose, hadde god respons (2 folikler), så blir enkel dose evt neste gang også. 22mm høres jo veldig bra ut! Jeg testet Ovitrelle ut sist runde, hos meg hang det i lenge. Krysser fingrene for deg :joyful:
Så godt at vi er flere i samme fase Blir veldig spennende å følge med på deg også! Ja, gynekolog var så spent hun også for både follikel og livmorslimhinne så veldig bra ut! Er i dag 7 dpo og testen er nå nesten helt blenda så håper den blir sterkere ila helgen❤️

Vedlegg

• IMG_7826.jpeg
    IMG_7826.jpeg
    1.003,6 KB · Visninger: 97
8 dpo. 10 dager siden ovitrelle. Har denne perioden forsøkt å teste ovitrelle ut av kroppen. Synes i dag at testen ser litt sterkere ut en i går, i såfall er det et godt tegn! Nederste er fra i dag (8 dpo), og nest nederst i går (7dpo). Synes 7 dpo ser svakere ut. Ikke akkurat lett å se på bildet, men krysser fingrene for at det stiger gjennom helga❤️

Vedlegg

• IMG_7847.jpeg
    IMG_7847.jpeg
    1.011,3 KB · Visninger: 107
  • IMG_7848.jpeg
    IMG_7848.jpeg
    979,9 KB · Visninger: 106
8 dpo. 10 dager siden ovitrelle. Har denne perioden forsøkt å teste ovitrelle ut av kroppen. Synes i dag at testen ser litt sterkere ut en i går, i såfall er det et godt tegn! Nederste er fra i dag (8 dpo), og nest nederst i går (7dpo). Synes 7 dpo ser svakere ut. Ikke akkurat lett å se på bildet, men krysser fingrene for at det stiger gjennom helga❤️
Blir spennende de neste dagene!

10 dager siden ovitrelle, og er så vidt jeg kan se antydninger til strek… er håpet ute?
Absolutt ikke, vil jeg si! Noen tester positivt senere enn andre. Har du bilde av testene? :happy:
Jeg tok progesteron, og skulle ta det frem til 14 dpo, og da ville jeg ikke fått evt mens før 16 dpo, så om du ikke tar progesteron er ikke håpet ute før tanta dukker opp! Noen får ikke positiv test før etter ikm eller på ikm :Heartred

Absolutt ikke, vil jeg si! Noen tester positivt senere enn andre. Har du bilde av testene? :happy:
Jeg tok progesteron, og skulle ta det frem til 14 dpo, og da ville jeg ikke fått evt mens før 16 dpo, så om du ikke tar progesteron er ikke håpet ute før tanta dukker opp! Noen får ikke positiv test før etter ikm eller på ikm :Heartred
Håper virkelig, hoff jeg blir så lei meg hvis det ikke går denne gangen heller… er vel 8-9 dpo i dag, så Håper streken blir sterkere i morgen❤️ Ser en svak strek hjemme, klarer du å se det her?

Vedlegg

• IMG_7870.jpeg
    IMG_7870.jpeg
    225,1 KB · Visninger: 104
Håper virkelig, hoff jeg blir så lei meg hvis det ikke går denne gangen heller… er vel 8-9 dpo i dag, så Håper streken blir sterkere i morgen❤️ Ser en svak strek hjemme, klarer du å se det her?
Jeg ser noe, men synes det er vanskelig å si om det jeg ser er svak strek, eller bare der streken skulle ha kommet.. gi det noen dager til, det er tidlig enda! Tok oss fire sykluser med ovitrelle + alt anna før det satt, og hadde jo prøvd i litt over ett år før det.
Lov å kjenne på skuffelse selvsagt om det ikke går, men håper du ikke mister helt motet :Heartred

Jeg ser noe, men synes det er vanskelig å si om det jeg ser er svak strek, eller bare der streken skulle ha kommet.. gi det noen dager til, det er tidlig enda! Tok oss fire sykluser med ovitrelle + alt anna før det satt, og hadde jo prøvd i litt over ett år før det.
Lov å kjenne på skuffelse selvsagt om det ikke går, men håper du ikke mister helt motet :Heartred
Vi får ikke noe medisin kommende måned dessverre fordi gyn er redd for overstimulering… etter det får vi prøve en måned til samme medisin som nå, så går veien videre til ivf etter det. Huff det tar virkelig på. Har forsøkt å være positiv, men er så vondt når vi har mistet i tillegg så tenker jeg bare på hvor langt på vei jeg hadde vært nå… ❤️

Vi får ikke noe medisin kommende måned dessverre fordi gyn er redd for overstimulering… etter det får vi prøve en måned til samme medisin som nå, så går veien videre til ivf etter det. Huff det tar virkelig på. Har forsøkt å være positiv, men er så vondt når vi har mistet i tillegg så tenker jeg bare på hvor langt på vei jeg hadde vært nå… ❤️
Åh jeg skjønner :(
Så leit at dere har mistet, det forstår jeg må være vondt!
Håper dere får det til :Heartred Heldigvis er det fint at man kan få mer hjelp også da, med ivf:Heartred

Hvordan har deres opplegg vært for å bestemme tidspunkt for når den skal settes? Teste med EL-tester? UL? Inntrykket mitt er at de fleste får beskjed om å teste med EL-tester og sette den ved positiv test. Selv har jeg fått beskjed om å ikke bruke tester, men har sjekket med UL og fått en gitt dag å sette de på. Jeg har jo likevel ikke klart å la vær å teste likevel, og testene har ikke vært positiv noen av gangene (satt 2 ganger).

For 3 dager siden (CD 10) hadde jeg 2 follikler av bra størrelse, mener å huske den ene var 13 og den andre 15. Satt Ovitrelle i dag (CD 13) etter beskjed fra gyn. Jeg stoler jo på gyn og setter den dagen han sier selvfølgelig, men nysgjerrig på dere andres erfaringer! :) Hvor store follikler hadde du? Testet du med el-tester først? Hvorfor/hvorfor ikke?
Jeg har fått beskjed om å teste med EL tester fra dag 9, har som oftest en UL mellom dag 11-13. Fortsetter så med EL tester til den er positiv for å så sette Ovitrelle når den er positiv. Har noen ganger fått beskjed (basert på follikkel str og regnet videre vekst) om å sette Ovitrelle en bestemt dag uavhengig om EL test er blitt positiv. Har som oftest EL rundt dag 17.

Back
Topp