Dere som ammer

Vekker ikke jeg heller :)
Går mellom 3-4 timer på natta å morgenen.
Henger kontstant i puppen på kvelden da :p men det er vist nok bare positivt sier de :p så da får han bare henge der :p

Så får heller sambo finne det jeg trenger :p tihi

Men spiser han på begge sider da hver 3-4 t?

Henger i puppen på kvelden her og da får jeg sjelden spreng :)

Det er i grunn fordi hun ikke orker mer. Da er det så mye i en og hun sovner :)
Hvor lenge ammer du? På barsel sa de 15-20 min pr bryst, men han sovnet jo ofte før. Så da blir det bare ett bryst her også. Så går det kanskje 1,5 time, så tar han det andre.

Hvor lenge ammer du? På barsel sa de 15-20 min pr bryst, men han sovnet jo ofte før. Så da blir det bare ett bryst her også. Så går det kanskje 1,5 time, så tar han det andre.

Om natten vet jeg ikke helt, hun spiser til hun sovner og fortsetter og ligge der og bruke meg som smokk :P så våkner hun igjen etter 2,5-3 timer og får den andre puppen da. Virker som det er nok med en. Hun hadde tatt igjen fødselsvekta på 6 dager.. Hm hm :)

Bare vi som bruker lang tid? Hun spiser bare av en pupp, og jeg fikk sånn syntocinon spray på barsel. Men går fort minst 20-30 min på ett måltid.. Tenker det er viktig at hun får ligge til hun slipper selv, at da er hun mett og har fått i seg godt av den tjukkmelka.. Eller blir dette en uvane over tid?

Om natten vet jeg ikke helt, hun spiser til hun sovner og fortsetter og ligge der og bruke meg som smokk :P så våkner hun igjen etter 2,5-3 timer og får den andre puppen da. Virker som det er nok med en. Hun hadde tatt igjen fødselsvekta på 6 dager.. Hm hm :)
Virker som om hun har funnet en rutine som fungerer :) flinke pia :D vet du forresten når de bør ha tatt igjen vekta? Lillemann her mangler 100 g og er 8 dager i dag.

så da kan det gå 6-8t fra han tar en pupp til han tar den samme igjen? får du veldig spreng da?
Ja det kan det :/
Jeg får ikke vondt men kjenner de er ganske tunge ja :p hehe men prøver å la han tømme litt av begge spesielt på morningen :)

Virker som om hun har funnet en rutine som fungerer :) flinke pia :D vet du forresten når de bør ha tatt igjen vekta? Lillemann her mangler 100 g og er 8 dager i dag.

helsesøsteren vår sa innen 2 uker :)

Bare vi som bruker lang tid? Hun spiser bare av en pupp, og jeg fikk sånn syntocinon spray på barsel. Men går fort minst 20-30 min på ett måltid.. Tenker det er viktig at hun får ligge til hun slipper selv, at da er hun mett og har fått i seg godt av den tjukkmelka.. Eller blir dette en uvane over tid?

jeg tror ikke det, mi bruker også lang tid :)

Hva slags spray er det?

Vi bruker også ca 20-30 min pr måltid. Litt kortere hvis han er ivrig og spiser effektivt. Litt lengre tid hvis han tuller mye ;)

Går fort den tida her og, og han har lagt godt på seg. I starten drakk han på ei side, no begynner han ofte på andre og. Mellomste her sat eg lett ein time med i starten (og ho har forsatt god tid med det meste), så ein halvtime synast eg er ok ;-)

Jordmor sa til meg at de stort sett burde ha tatt det de vil ha på et bryst på 15 min, Max 20min på en pupp. At resten ofte da er kosesuging, med fare for å bli brukt som smokk:P og at det er jo fort å bli sår om de blir hengende for lenge av gangen. Men du kjenner jo selv på hva som er riktig for dere:) men på kvelden er det vel vanlig at de vil ha veldig ofte pga tjukkmelka.

Back
Topp