Dere som ammer

Fride

Forumet er livet
*MIA*
Novemberlykke 2015
Vekker dere babyen for å spise? I natt tok hun en pupp halv fire og da måtte jeg vekke henne halv 7 for å ta den andre for det gjorde så utrolig vondt. Hun spiste den første igjen klokka 9 og sover ennå og jeg holder på å daue for jeg har så melkespreng.. Når hun bare spiser fra en pupp om gangen blir det jo 5-6 timer mellom! Resten av dagen pleier hun spise oftere så da er det gjerne ikke noe problem, men natt og morgen/formiddag sover hun veldig mye.

Han er bittelitt gul så ja, vekker om det blir for lenge mellom hver gang. Man burde jo ha hyppige amminger om de har litt gulsott. Men merker at melka holder på å regulere seg selv, så blir nok ikke å vekke så ofte lengre.

Kjem vel an på kor mykje babyen legg på seg samla sett. 5-6 tima synast eg er mykje, men ein gang om døgnet går vel oftast bra. Her pleier det gå mellom 2-4 t mellom amming heile døgnet. Er babyen slapp, ville eg nok vekt han. Dersom babyen ikkje er for varm, drikk dei lettare meir.

Kjem vel an på kor mykje babyen legg på seg samla sett. 5-6 tima synast eg er mykje, men ein gang om døgnet går vel oftast bra. Her pleier det gå mellom 2-4 t mellom amming heile døgnet. Er babyen slapp, ville eg nok vekt han. Dersom babyen ikkje er for varm, drikk dei lettare meir.

Men hun spiser jo hver 2-3. time, det er bare det at hun bare tar en pupp av gangen så da da kan det gå 6 timer mellom hver gang hun tar den samme puppen og da får jeg veldig spreng! Sikkert dårlig til å forklare hva jeg mente :P

Han er bittelitt gul så ja, vekker om det blir for lenge mellom hver gang. Man burde jo ha hyppige amminger om de har litt gulsott. Men merker at melka holder på å regulere seg selv, så blir nok ikke å vekke så ofte lengre.

Ja hun spiser jo egentlig ofte nok, men på natten og morgen/formiddag er det nok for henne med en pupp så da blir det lenge mellom for meg.. men det regulerer seg nok etterhvert ja, men litt typisk at hun spiser sjeldnere om natten når det fyller seg opp fortere (syns i alle fall jeg det virker som) enn på kvelden for da spiser hun ofte og vil helst ligge på puppen..

Jeg vekker ikke. Han spiser hver 3-4 time, og bare én pupp av gangen. Det blir ikke særlig spreng her faktisk, puppene venner seg til når de skal tømmes :P Men hvis du har veldig spreng, så ville jeg håndmelket det verste trykket (ikke tømme helt altså, bare lette på trykket), også stabiliserer det seg nok snart!

Men hun spiser jo hver 2-3. time, det er bare det at hun bare tar en pupp av gangen så da da kan det gå 6 timer mellom hver gang hun tar den samme puppen og da får jeg veldig spreng! Sikkert dårlig til å forklare hva jeg mente :P
Beklager, då er eg med. Er dessverre jevnlig spreng her og ;-p

Vekker henne hver 3 time på dagtid, prøver å få til oftere på kveld så hun går spist seg opp til natten men ikke akkurat lyktes med det enda... Hun er litt gul så det er jo en del av grunnen til at hun vekkes.. Spiser av en pupp.. Som regel..
Nå var jeg å veide i går på helsestasjonen. Hadde gått opp 170 gram på 4 dager så helsesøster mente hun fikk i seg nok i allefall :-)

Er det noen spesiell grunn til at du ammer kun et hver gang?

Vekker ikke jeg heller :)
Går mellom 3-4 timer på natta å morgenen.
Henger kontstant i puppen på kvelden da :p men det er vist nok bare positivt sier de :p så da får han bare henge der :p

Så får heller sambo finne det jeg trenger :p tihi

Jeg holdt på med vekking om natta i begynnelsen, vekte da være fjerde time. Men det var pga at han er liten, når han paserte 2,8 kg slutta jeg med Vekking. Nå regulerer ha seg selv og våkner hver 2-4 time. :)

Vekker ikke jeg heller :)
Går mellom 3-4 timer på natta å morgenen.
Henger kontstant i puppen på kvelden da :p men det er vist nok bare positivt sier de :p så da får han bare henge der :p

Så får heller sambo finne det jeg trenger :p tihi
Du blir ikke sår?

Nei :D
Det er helt fantastisk :D
Har blitt det med begge de to andre. Sinnsykt vond å åpne sår med mellomste .
Men nå merker jeg ikke noe :D :D
Heldige du :) jeg har fått skikkelig sår :/ ble veldig intensiv amming på sykehuset for å få igang melka da Oskar var liten og spe..

Jeg vekker ikke. Han spiser hver 3-4 time, og bare én pupp av gangen. Det blir ikke særlig spreng her faktisk, puppene venner seg til når de skal tømmes :P Men hvis du har veldig spreng, så ville jeg håndmelket det verste trykket (ikke tømme helt altså, bare lette på trykket), også stabiliserer det seg nok snart!

Ja det gjør nok det! Men det er ikke særlig godt :P

Back
Topp