Dere som ammer..

Gravid med Gravøren!

Elsker forumet
Har dere oppdaget noe som babyen reagerer på, som dere spiser/drikker?

Leste en plass at kullsyre ikke går over i morsmelk, men lurer litt på den..

Jeg spiser som normalt, og har ikke tenkt over noen sammenheng mellom det jeg spiser/drikker og hvor urolig babyen er :) kan godt hende at de urolige kveldene skyldes noe jeg har spist, men har lite lyst til å begrenses av ting, så velger å ikke se sammenhenger ;)

Har dere oppdaget noe som babyen reagerer på, som dere spiser/drikker?

Leste en plass at kullsyre ikke går over i morsmelk, men lurer litt på den..
Jeg sjekka også ut dette med kullsyre men det sto på matportalen/helsedirektoratet at det ikke hadde noe å si. Jeg kuttet kaffen i dag for han har vært så urolig de 2 siste dagene på ettermiddagen, merker ikke no spesiell forskjell ennå men det kan jo hende. Skal man kutte ut løk helt?

Jeg lurte på om han reagerte på at jeg hadde drukket burn. Men han har hvert urolig på morningen uansett og det er nok fordi jeg ikke får han til å rape og ikke pga hva jeg har spist/drukket.

Her har han ikke reagert på noe spesielt tror jeg .... :P han har generelt masse luft i magen ... Helt siden han ble født :)

Her hadde hun veldig mageknip morgenen etter jeg hadde spist taco, så tror ho regaerer på sterk mat.
Også rå løk kan det virke som hun merker litt, men ikke stekt løk.
Kålprodukter og er vel noe de ofte kan reagere på, men har ikke merket noe på kinakål her ihvertfall:)
Har ikke drukket så mye brus, men virker ikke som hun reagerer på drt jeg har drukket

Jeg sjekka også ut dette med kullsyre men det sto på matportalen/helsedirektoratet at det ikke hadde noe å si. Jeg kuttet kaffen i dag for han har vært så urolig de 2 siste dagene på ettermiddagen, merker ikke no spesiell forskjell ennå men det kan jo hende. Skal man kutte ut løk helt?

Du trenger ikke kutte ut noe i heletatt, men om du merker økt urolighet etter du har spist løk, så kan en jo droppe det. Og så prøve igjen siden.

• Liker
Reactions: H&H
Jeg lurte på om han reagerte på at jeg hadde drukket burn. Men han har hvert urolig på morningen uansett og det er nok fordi jeg ikke får han til å rape og ikke pga hva jeg har spist/drukket.

Lurer på om det ikke står noe advarsel på energi drikken om at gravide og ammende ikke skal drikke det?

Hun har til nå bare reagert på farris bris når jeg drakk en hel liter av det. Stakkar skrek og var helt utrøstelig :/ ellers ingenting. Heldigvis ikke løk, for det elsker jeg :) Tør ikke prøve taco.

Det kan godt hende, har ikke sjekket. Men hvorfor det egentlig?
Ja, det står advarsel på dem. De inneholder også andre energigivende stoffer foruten koffein. Husker ikke navn på dem.. De er iallefall ikke anbealt gravide og ammede.

Ja, det står advarsel på dem. De inneholder også andre energigivende stoffer foruten koffein. Husker ikke navn på dem.. De er iallefall ikke anbealt gravide og ammede.

Jaja tviler på at den halve boksen jeg drakk gjorde noen skade... men da får jeg jo bare holde meg unna en stund til..

Jaja tviler på at den halve boksen jeg drakk gjorde noen skade... men da får jeg jo bare holde meg unna en stund til..
Er det ikke typisk at man får "forbud" mot energidrikker når man virkelig trenger det?

Er det ikke typisk at man får "forbud" mot energidrikker når man virkelig trenger det?

Jeg kvikner vel ikke til av de, men jeg drikker nesten bare vann og så liker jeg energidrikker da :P men men jeg holdt meg unna når jeg var gravid så skal vel klare det nå og...

Kanskje Evt innholdet av koffein? Er ikke sikker altså. Men kanskje best å sjekke opp i det iallefall:-)

Det er ikke mer koffein enn i kaffe, ut fra det jeg kan finne om emnet på nettet. Men det er vel pga sammensetningen av ting som er i kanskje. Men det er ikke noen krise, jeg bare venter til jeg er ferdig med å amme :)

Jeg må unngå taco og sterk mat for å få sove.
Blomkål går bra :)

Jeg har kuttet det meste av mat, virker det som. Alt som inneholder melkeproteiner, egg og gjær, i tillegg til kål og rå løk. Men det ga meg rolige netter, så absolutt verdt det for meg :)
Begynner litt forsiktig å innføre små mengder av dette igjen, en og en ting av gangen. Etter fire uker skal vel tarmsystemet være modent. Begynte med ost!!!

Back
Topp