Dere som allerede har barn...

Sol_82

Forelsket i forumet
Novemberskattene 2014 <3
Hvor mye gikk dere opp i vekt og hvor fort forsvant kiloene igjen etter fødsel?

Lurer på hva jeg kan forvente meg selvom det sikkert er veldig individuelt:)

Med første gikk jeg opp 8 og ned 14.
Med nr. 2 gikk jeg opp 8 og ned 8.
Reiste hjem i vanlige klær med begge to. All vekten var borte iløpet av de 5 første dagene.
Jeg var litt gal ang vekt i begge de scangerskapene, veide meg mange ganger daglig og hadde panikk for at jeg skulle legge mye på meg. Er ikke på samme måten denne gangen(så langt), heldigvis:)

Gikk opp ca 25 kg. Sluttet å veie etter uke 37, og fikk fem dager over termin, så kan ha vært et par til.
Veide 58 før graviditeten og 83 ved siste veiing. Ned til 77 ganske kjapt etter fødsel og hold meg der et år ca. Opp til 80 da gutten var 1,5 år. Ble desperat og falt inni dårlige vaner med maten, dermed gikk jeg ned til 68 fra juli til desember. Dermed 10kg igjen fra graviditeteten. Så gikk jeg opp til 70 i jula. Ble så gravid og mistet litt over 2 kg, så nå ligger jeg ca på 68 igjen. Har dermed fremdeles 10 kg ekstra, og håper å ikke legge på mer enn 7/8 kg denne gangen - men tipper det blir mer ;/

Sist gikk jeg opp ca 6 kg. Fra 60 til 66
Alt var borte rett etter fødsel (samme dag). Men i barseltiden gikk jeg opp masse. Mener å huske det var 10-12kg :/
Nå er jeg +5 kg fra der jeg var før forrige svangerskap. 65,5 i morrest for å være nøyaktig.

har 2,5kg overvekt og håper derfor at jeg ikke legger på meg spesielt mye denne gang heller.

Jeg gikk opp 35kg+ og gikk ned 10 av de kg igjen.
Har fortsatt ikke gått ned de restrende så har ca 25 - 30kg overvekt nå :(

Jeg gikk fra 68kg og til 80kg... gikk ned til 64kg på kun noen få uker...raste de av meg... levde på kylling og ris (babyen reagertr på alt!) +at jeg ammet...
Dette svangerskapet begynte jeg på 64 kg, men har nå gått ned til 63kg uten å skjønne hvorfor...

Gikk opp 18 kg. Kom hjem fra sykehuset etter fødsel av en jente på 4kg og hadde ikke gått ned et gram. etter 7 mnd med amming var alt borte. Fortsatte videre ned ca 8 kg. Var slankere enn noen gang tidligere. Har lagt på meg dette igjen.

Med første la jeg på meg 9 kg, veide meg to uker etter og hadde tatt av 12kg. Med nr 2 veide jeg 7kg mindre i utgangspunktet enn hva jeg gjorde når jeg ble gravid med nummer 1, men la på meg ca 20kg. Veide meg samme dagen jeg kom hjem og da var kun 10kg borte i forbindelse med fødsel. Da fikk jeg helt panikk og begynte å sulte meg.. Vet de sier at man ikke skal slanke seg, men hører hele tiden om folk som sliter med matlysten, ikke har tid til å spise eller må ut å springe med vogna pga kolikkbaby, eller rett og slett raser ned i forb. med amming, så jeg lata som jeg var en av dem.. 2-3mnd etter det var jeg tilbake til startvekt! Spiste ikke særlig usunt eller mye med nr.2, endra i grunnen ikke kostholdet utenom å fjerne alkoholen(som i seg selv burde gjort at jeg tok av).. var til og med en hel mnd jeg ikke spiste pga alvorlig halsbrann, hvor jeg allikevel la på meg 3kg. Så jeg har panikk for denne gang og skal prøve å holde meg i et strengt regime!

To gutteklumper født 08&13 og lilleklump termin 01.12.14 :) <3

Last edited:
Nr. 1 gikk jeg opp 31kg!! Jepp tro det eller ei :P gikk ned alt innen 2 mnd faktisk.

nr. 2 gikk jeg opp 14 kg, og alt var borte innen 1 måned. Men de kiloene likte jeg, hadde lyst til å beholde noen, men slik ble det ikke.

Jeg ser forresten stor forskjell på kroppen min før og etter graviditet. Selv om jeg veier 3 kg mindre enn jeg gjorde før jeg fikk første, var jo kroppen mye finere da. Har skjedd noe med musklene på veien;) vekten er desverre ikke alt. Regner ikke med at det blir noe trening iløpet av denne graviditeten, men har ønsket med PT timer i barselgave;) ingen fotballfruekropp å skimte i speilet her verken før, under eller etter graviditet;)

Men storesøster gikk jeg opp 18 kg, men nå før dette svangerskapet var jeg tilbake til starvekta min på 65 kg :) Det er 11 måneder sin storesøster ble født :)

Gikk opp 12 kg. De forsvant i løpet av et år med amming og ingen trening.

Sent from my HTC One S using BV Forum mobile app

Ser det er veldig stor forskjell ja!:)

Men ganske interresant igrunnen....lurer på hva jeg ender opp med. Er 31 år så blir kanskje litt vanskeligere å gå ned enn for de i 20 åra.

Ser det er veldig stor forskjell ja!:)

Men ganske interresant igrunnen....lurer på hva jeg ender opp med. Er 31 år så blir kanskje litt vanskeligere å gå ned enn for de i 20 åra.

Er nok veldig forskjell ja, og det gjelder å gå ned av å amme også. Mistet ikke ett gram på å amme jeg ;/ og ikke alle i 20åra som går lett/lettere ned heller, så vil tro noen i 30årene også kan miste vekta lett ;) ;p

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Gikk på 13, og raste ned 20 kg ila et par mnd. Fullamma og så gikk vi mange lange turer. La på meg 6 da jeg begynte å jobbe igjen. Lite bevegelse og mye god kantine mat. Er ca 6 kg lettere nå enn forrige svangerskap. Men denne gangen får jeg vinterbaby så spørs om det blir like mange turer. Husk at ikke alt man legger på seg er fett, jeg spydde så det meste hos meg var vann som bare rant av. Man skal derfor ikke bare se antall kg, men vurdere litt. På slutten hadde jeg helt syke ødemer ig ble vurdert før svangerskapsforgiftning men det var det ikke.

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Gikk opp 15, var borte før jeg reiste på fra sykehuset. Desverre kom de på igejn etter jeg sluttet å amme :confused:

Gikk opp fra 52 til 78 kg med jenten min. Å det meste forsvant etter fødsel. :)

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Gikk opp 15, så ned 8... Syns kiloene satt som limt på! Så ble jeg gravid igjen med noen kilo i pluss, så får prøve å ikke bli altfor stor denne gangen.... Er forøvrig i tjue årene - uten at det hjalp nevneverdig :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg gikk opp 19 kg med begge. Med førstemann veide jeg i starten 51, og var tilbake til 51 etter 2-3 uker. Var på ca 56 rett etter fødselen. Med andremann gikk jeg også fort ned igjen, men stoppet på 53kg.

sist var jeg 65 kg da jeg ble gravid , siste kontroll før fødsel veide jeg 79 kg :) 18 dager etter fødsel veide jeg 58 kg , jeg ammet og var btw 31 år ;)

Back
Topp