Dere slankere

småtrollene

Elsker forumet
Eller dere som har prøvd å gå ned i vekt.. Hvordan går det?? Har dere tatt av dere noe?
Jeg begynte på mandagen på lavkarbo, og jeg har gått ned 2 kg[:D] Er så glad for at jeg er under 60-tallet, er jo bare 160 høy...

Oy... flink du er....
Nei her kom tante rød og ødelate alt, hadde gått ned 3 kg og nå opp 1 1/2 kg [&:]
Men begynner igjen for fult på mandag!

Hvilken type er det?! kan jeg få høre? vill du avsløre hemligheten?

Så flink du er[:)] Jeg har gått ned 15 kg siden i sommer. Er bare 2kg fra målet mitt nå[:D]

Jeg har gått ned 6 kg siden 3 januar [:D]
Meldte meg inn i vektklubben og ikke angret et sekund!

ORIGINAL: Burger

fader så flinke dere er! Hva gjør dere? Jeg klarer ikke holde meg unna godis, det er det som er min last.. [&o]

Vet hvordan det er. Spiste selv sjokolade og godteri hver dag. Men måtte bare kutte det ned, selv om det var utrolig vanskelig. Så ikke mye bra ut med nesten 70kg på en kropp på 159cm. Så jeg begynte å telle kcal og spise oftere (ca hver 3t). Spiste bare 1-2 måltider om dagen før, og masse sjokolade utenom[&:] Kan fortsatt unne meg litt godteri, men bare jeg holder meg innenfor kcal grensen min. Blir litt ekstra i helgene da.

Ellers så trente jeg litt etter 30 days shred i høst og gikk masse turer. Har ikke beveget meg like mye nå i det siste. Sikkert derfor det er så vanskelig å få av de siste kg'ene også. Men til våren har jeg tenkt å begynne å sykle på jobb[:)]

Begynte på Grete Roede kurs 2. september (8 ukers kurs). Begynte på 74,2 kg (er 170cm høy). Regnet ut med hjelp av en formel hvor høyt kaloriforbruk jeg hadde om dagen, og fant på den måten ut hvor mye jeg kunne ta inn gjennom mat for å gå ned. Veldig enkelt så kan man ikke ha mer kalorier inn enn man forbrenner hver dag. Jeg skulle ligge på ca 1600 kalorier pr. dag. Dersom man velger de rette matvarene ( de matvarene som inneholder minst mulig kalorier) så spiser man faktisk ganske så mye mat i løpet av en dag. Et ekselmpel på en dagsmeny for meg:
Frokost: 2 brødskiver med makrell i tomat (2 st. posjonsbokser a 22g hver) en liten stripe med majones på og agurk. 2 glass ekstra lettmelk
Spiser en frukt mellom frokost og lunsj.
Lunsj: 2 brødskiver med kalkunskinke, hjertesalat, paprika, akurg og tomat, liten stripe majones, 1 glass eplejus.
Mellommåltid: Skyr yoghurt
Middag: 150 g karbonadedeig med tacokrydder på, 20g revet ost, 30g mais, et lass med salat, tomat, agurk og løk, 2 ss salsa, 1 ss mager kesam, 1 tortilla lompe eller 1 taco tub. cola light i helgene ellers vann til middag.
Kveldsmat: 2 rugsprø med 20 g pålegg + 1 yoghurt og en frukt. vann til drikke
Prøver å drikke så mye vann som mulig. Helst skal man drikke 10 glass a 1,5 dl hver dag.

Trener 3 dager i uken på Sats. Mandag: 4 X4 intervalltrening på elipsemaskin + 1 time styrketrening.
Tirsdag: 75 min cycling high pulse(gruppetime)
Torsdag: 4 X4 intervalltrening på elipsemaskin + 1 time stryrketrening.

Jeg har gått ned 12,5 kg siden 2. september og veide i går 61,7kg. Kan godt gå ned et par kg til. Grete Roede mener at dersom man har en gjennomsnittlig vektnedgang på mellm 0,5kg - 1kg i uken er det større sjangs for at vekten holdes av. Så jeg har vært innstilt på at det skulle ta tid. Målet for meg selv satte jeg frem til sommeren. Men det har jeg klart å nå så er ganske fornøyd. trrenger fortsatt å stramme opp. Og må vel bare innse at magen den vil aldri bli flat igjen..

Kan virkelig anbefale Grete Roede kurs altså. Jeg føler ikke at jeg slanker meg som jeg ville følt om jeg ikke skulle spist krabohydrater. Man skal kunne spis alt bare man holder seg innenfor sin daglige kalorigrense. I helgen spiser jeg 100 g smågodt. Da er alle frimerkene for en uke brukt opp. Man kan også velge å dele frimerkene opp og ta noen hver dag. Jeg velger å spare de til helgen.

Lykke til!

siden i sommer har jet tatt av 34 kilo :D (men 5 av de var emilian og altslags gush som kom med fødselen!)

men siden jeg begynte å slanke meg nå lixom har jeg tatt av 7 kilo :) jeg spiser sundt å variert, å trener 30 days, pluss trilleturer :)

nå har jeg begynt på den sykehuskuren som connie hadde, stått stilt en stund på vekten så tenker å gjennomføre denne for å få et lite boos av motivasjon :D

så flink du er da :D

her gjør jeg ikke noe for å gå ned utenom å la være å spise mellom måltider.
oppdaterte tickeren istad. ;)

jeg begynte 31 januar og har gått ned 1 kg. altså 0,5 kg hver uke. helt grei start synes jeg. ønsker ikke å gå ned for masse iløpet av en uke for da er det store sjangser for at det kommer fort på igjen. jeg trener etter 30DS, er på spinning 1 gang i uken(30-45 min) og danser zumba nå og da(20 min). prøver ikke å trene alt for mange dager i uken for da kan man fort gå lei. værtfall siden jeg skal ned 17 kg, så bør jeg variere treningen og ikke for ofte, jeg trenet sist i dag men da har jeg ikke trenet på 8 dager[&:] har ikke hatt muligheten sist uke siden Mikael var bare sur å grinete hver dag hele dagen fra torsdag til søndag. og denne uken har jeg ikke vært i form siden jeg har blitt sterkt forkjølet[&:] men var heldigvis i bedre form i dag [:)] jeg spiser helt vanlig mat. men går på phase2. er sånn karboblokker tabletter. men passer litt på hva jeg spiser. har også begynt i dag å spise salat som et måltid.
jeg måler hver mandag siden det var mandag som jeg startet på. jeg har gått ned også 1 cm over brystene, 3 cm over midjen,2 cm over hoftene og 2 cm over lårene[:)] er spent på mandagen siden jeg ikke har fått trent noe den siste uken. må også tilføye at jeg går trilleturer fra mandag-fredag. og da går jeg mellom 2,8 km - 5,6 km.

ORIGINAL: BNE

Oy... flink du er....
Nei her kom tante rød og ødelate alt, hadde gått ned 3 kg og nå opp 1 1/2 kg [&:]
Men begynner igjen for fult på mandag!

Hvilken type er det?! kan jeg få høre? vill du avsløre hemligheten?

Jeg spiser ikke matvarer med mel eller pasta i. Det vil si, poteter, brød, lasagne, spagetti, osv... Holder meg unna brus og gotteri. Men skal si det er vanskelig[&o] I dag spiste jeg to pannekaker[8D] Kunne ikke dy meg[:D]

jeg g¨r på ketolyse(har planlagt sprekk i helga), og har gått ned 7,5 kg siden 3 januar[:D]

JA!! Jeg har nådd målet mitt jeg!!! Og akkurat i tid etil Thailand-turen!!
Var 70 kg før jeg ble gravid.. Og på det meste 77 som høygravid.. mest vann som kom på slutten da..
Men; Nå veier jeg 55 kg! Og er superfornøyd, midt på normal BMI.. Det hører da med at jeg bare er 154 høy, hehe.. [:)]
Men er stolt av meg selv! Har klart det med sunn mat og trilleturer, også hjalp det å få medisin for stoffskiftet mitt da. [:D]

dere er såååååååå flinke altså! har gått ned 5kg på 1,5 mnd ca.. men har typ 15 kg igjeeeeeen!!! er ikke noe lys i tunnelen min enda altså!! og nå er jeg snart ferdig med en jobbperiode oxo.... da blir det vel tilbake til barseltreff......... sjokohoooliker.com

Tok meg i nakkeskinnet for ei uke siden og har gått ned 2,5kg :) Har bare kutta brus helt og snop i hverdagen! :) Spiser sunnere.

siden 3.januar har jeg gått ned 7kg. begynte slankingen med lavkarbo, å det er absolutt noe som fungerer [;)]

Back
Topp