Begynte på Grete Roede kurs 2. september (8 ukers kurs). Begynte på 74,2 kg (er 170cm høy). Regnet ut med hjelp av en formel hvor høyt kaloriforbruk jeg hadde om dagen, og fant på den måten ut hvor mye jeg kunne ta inn gjennom mat for å gå ned. Veldig enkelt så kan man ikke ha mer kalorier inn enn man forbrenner hver dag. Jeg skulle ligge på ca 1600 kalorier pr. dag. Dersom man velger de rette matvarene ( de matvarene som inneholder minst mulig kalorier) så spiser man faktisk ganske så mye mat i løpet av en dag. Et ekselmpel på en dagsmeny for meg:
Frokost: 2 brødskiver med makrell i tomat (2 st. posjonsbokser a 22g hver) en liten stripe med majones på og agurk. 2 glass ekstra lettmelk
Spiser en frukt mellom frokost og lunsj.
Lunsj: 2 brødskiver med kalkunskinke, hjertesalat, paprika, akurg og tomat, liten stripe majones, 1 glass eplejus.
Mellommåltid: Skyr yoghurt
Middag: 150 g karbonadedeig med tacokrydder på, 20g revet ost, 30g mais, et lass med salat, tomat, agurk og løk, 2 ss salsa, 1 ss mager kesam, 1 tortilla lompe eller 1 taco tub. cola light i helgene ellers vann til middag.
Kveldsmat: 2 rugsprø med 20 g pålegg + 1 yoghurt og en frukt. vann til drikke
Prøver å drikke så mye vann som mulig. Helst skal man drikke 10 glass a 1,5 dl hver dag.
Trener 3 dager i uken på Sats. Mandag: 4 X4 intervalltrening på elipsemaskin + 1 time styrketrening.
Tirsdag: 75 min cycling high pulse(gruppetime)
Torsdag: 4 X4 intervalltrening på elipsemaskin + 1 time stryrketrening.
Jeg har gått ned 12,5 kg siden 2. september og veide i går 61,7kg. Kan godt gå ned et par kg til. Grete Roede mener at dersom man har en gjennomsnittlig vektnedgang på mellm 0,5kg - 1kg i uken er det større sjangs for at vekten holdes av. Så jeg har vært innstilt på at det skulle ta tid. Målet for meg selv satte jeg frem til sommeren. Men det har jeg klart å nå så er ganske fornøyd. trrenger fortsatt å stramme opp. Og må vel bare innse at magen den vil aldri bli flat igjen..
Kan virkelig anbefale Grete Roede kurs altså. Jeg føler ikke at jeg slanker meg som jeg ville følt om jeg ikke skulle spist krabohydrater. Man skal kunne spis alt bare man holder seg innenfor sin daglige kalorigrense. I helgen spiser jeg 100 g smågodt. Da er alle frimerkene for en uke brukt opp. Man kan også velge å dele frimerkene opp og ta noen hver dag. Jeg velger å spare de til helgen.
Lykke til!