dere samboere...

ORIGINAL: *Lene*

mener du samboererklæring? dvs dokumentasjon på at man er samboere, eller kontrakt på hva som er mitt og ditt etc..???

kontrakt - det skrev jeg..
på hva som er ditt og mitt..

Vi har ikke det nei, men det hadde kanskje ikke vært så dumt. På den annen side så er stort sett alt vi har mitt, som jeg hadde fra før vi ble sammen. Han bodde i kollektiv å eide ikke noe selv...

nope..rett og slett fordi vi har så mye og orker ikke å skrive ned alt[;)]

Vi hadde ikke. Eide ingenting. Hans sofa, min seng[8D]
Kjøpte bil, men både gjeld og bil stod i begges navn. Så kjøpte vi hus, skulle skrive kontrakt da, men ble gift isteden[:D]

nei, og ser egentlig ikke noe behov for det heller...

Her trur jeg ike det blir no problem med deling...

nei har ikke det, føler ikke jeg trenger det. Tviler på problemer her i gården

Har ikke fått ut finger'n enda men skal gjøre det snart! [;)]

til dere som sier at dere ikke har behov for det...

statisikken sier at halvparten av alle ekteskap/samboerskap går i oppløsning...

og jeg tror ikke alle de bruddene er like pene..

Vi har ikke samboerkontrakt, men vi har gjensidig testamente + at vi har forsikret hverandre (jeg har forsikret sambo i mitt navn og omvendt) Men nå har vi jo hus i lag da, så det blir litt annerledes enn dere, der det er han som har leilighet?

Vi burde hatt samboerkontrakt, men det har liksom aldri blitt noe av, og nå gifter vi oss om noen mnd, så da gidder vi ikke stresse med det[8D]

Men jeg vil absolutt anbefale det!!

ORIGINAL: Lois Lane

Vi har ikke samboerkontrakt, men vi har gjensidig testamente + at vi har forsikret hverandre (jeg har forsikret sambo i mitt navn og omvendt) Men nå har vi jo hus i lag da, så det blir litt annerledes enn dere, der det er han som har leilighet?

Vi burde hatt samboerkontrakt, men det har liksom aldri blitt noe av, og nå gifter vi oss om noen mnd, så da gidder vi ikke stresse med det[8D]

jepp.. han som eier leilighet og bil, men vi skal spare ganske mange penger i mnd, så greit å ha en avtale på hvordan det skal fordeles i tilfelle det skjer noe...

ORIGINAL: Dollface™

ORIGINAL: Lois Lane

jepp.. han som eier leilighet og bil, men vi skal spare ganske mange penger i mnd, så greit å ha en avtale på hvordan det skal fordeles i tilfelle det skjer noe...

Skriv ned en avtale, og vær sikker på at denvil gjelde ved ett evt brudd. Vær rett og slett litt føre var. Det er mye bedre, enn å bli kasta ut, og stå å måpe uten noen ting. Statistikkene er ikke akkuratt oppløftende, så jeg hadde vært på den sikre siden om jeg hadde vært deg.

Og til dere som sier at det ikke blir noe problem, skriv samboerkontrakt. Ingen vet hva morgendagen bringer, så vær på den sikre siden. Vet om noen som jeg aldri i livet hadde trodd skulle gå fra hverandre, og i alle fall ikke krangle om alt og ingenting, men det skjedde.......!! Det er så dumt å måtte starte på null igjen.

ORIGINAL: Dollface™

har dere samboerkontrakt??

Evt hvorfor har du IKKE det?

Vi har ikke det. Vi har separat økonomi og vi har såpass mer gjeld enn verdier begge to slik at det ikke er noe å hente. I tillegg har vi vært gjennom et brudd og tilbake igjen en gang før og vi samarbeidet og snakket bra med hverandre gjennom hele greia... så ingenting å frykte. Men vi har ingen store verdier å dele uansett.. Så vi venter med det til vi er barn eller rett og slett gifter oss.

Vi har ikke, men selv om vi eventuelt gifter oss så er det jo viktig å ha et skriv om at alt vi tar med inn i ekteskapet blir med oss ut igjen og dermed ikke deler det likt, for vi har ganske mye på hver vår side som vi ikke vil dele hvis vi går fra hverandre.

Jeg får ikke noe av han selv om vi har kontrakt så ingen poeng i kontrakt her, alt går til ungene...

ORIGINAL: Meeelina

Nope dt har vi ikke...[&:] har faktisk glemt dt... men blir nok ikke no av.. aner faktisk ikke[8|]

vi har det ikke og grunnen er enkel...LATSKAP....

har gjeldsforsikring...

Gadd ikke bare, vi har kjøpt det meste sammen og nå er vi gift og må nok dele alt 50-50 om vi skiller oss så..[:D]

Back
Topp