dere samboere...

ORIGINAL: Dollface™

her står det litt - men det var ikke akkurat den jeg lette etter..
http://www1.vg.no/pub/vgart.php?artid=120309
se på siden der, der står det også testamenter til de med barn og de med uten barn..

*leter videre*

Hum hum.. Hva om Ola får 10kr til en Cheesburger på McDonalds og Kari får 2.5mill til å kose seg med? Det liker jeg best..[:D][:D][:D] Neeeei pokkern.. nå må jeg nesten ta opp dette emne med sambo.. Skal jo gifte oss om ehh.. var innen 5år men nå har vi vært sammen i 4år så ser ut til at det blir utvidet i hvertfall 1 til år.. Men kanskje litt greit å ha ja..

HER!!!
http://www1.vg.no/uploaded/document//2006/1/10/samboeravtale.pdf

[:D][:D]

veldig godt forklart!

ORIGINAL: Frida82

Vi har ikke det, men har tenkt mye på det (blir bare aldri). Skulle klart oss uten kontrakt om vi skulle flytte fra hverandre, men hadde vært veldig greit om en av oss skulle dø(å det skjer jo en gang).
Hvordan ordner man en slik kontrakt da?

les her, så står det kjempegreit forklart...
http://www1.vg.no/uploaded/document//2006/1/10/samboeravtale.pdf
[:)]

Hmmm....nei har ikke det...men hadde egentlig tenkt å fikse det!

Vi hadde like mye med inn i samboerskapet og etter vi flyttet sammen er alt betalt 50/50... det står jo i alle hus/lån papirer og sånn...

ja det har vi + gjeldsforsikring som sletter nesten alt av felles gjeld\lån hvis den ene partneren skulle falle i fra

ORIGINAL: *~Janne2101~*

vi har det ikke fordi jeg ikke får tak i den dumme kontrakten[:@][:@][:@][:@]

http://www1.vg.no/uploaded/document/2006/1/10/samboeravtale.pdf

der har du den!

ja! skrev det nå ganske nylig fordi vi tok opp lån sammen bla.[:)]

[:)]Jodda ,vi skrev samboerkontrakt når jeg ble gravid med nr en. Det var viktig for oss begge to å ha alt skriftlig ,om noe skulle hende med en av oss. Vi har straks 12 års bryllupsdag ,så nå er det igrunnen greit uten noe...(Har levd sammen i snart 18 år nå!)
Men ,vi har tinglyst særeie på en del ting....[;)]

ja vi har det men den er ikke helt up to date for å si det slik

Vi hadde ikke, aner ikke i grunn, ble bare aldri til det (er gift nå).

Vi flyttet inn i min leilighet, han leide ut sin med møblene sine, så det meste av møblene var mine der vi bodde. Så følte meg i grunn trygg på at det skulle ordne seg til om noe skulle skje.

Vi har ikke det, men vi har hvert vårt lån og vi har begunstiget hverandre når det gjelder forsikring og slikt. Vi har jo felles barn så da stiller vi bedre enn samboere som ikke har felles barn.

Men vi holder på å se på det!!!

Vi har verken kontrakt eller testamente, og det er bare fordi vi er sløve og treige. I tre år har vi vært enige om at "dette må vi få gjort noe med". Men får vi gjort det? Neida....

Nei, vi har ikke det. Vi har tenkt på det og snakket en del om det, men aldri kommet til stykket der vi ordner det. Litt treg til tider, både han og jeg.

Vi skal gifte oss neste år så tror ikke vi kommer til og lage noen..

ORIGINAL: gira

ja det har vi + gjeldsforsikring som sletter nesten alt av felles gjeld\lån hvis den ene partneren skulle falle i fra

her å

har dere samboerkontrakt??

Evt hvorfor har du IKKE det?

Vi ble samboere for ikke så lenge siden...vet liksom ikke hva samboer kontrakt er...[:)]

Vi skrev samboer kontrakt den gangen vi flytta sammen, lasta ned noe fra nett.  Kontrakten sa bl.a litt om hva vi tok med oss, og at den andre ikke kunne kreve noe av f.eks eiendom, og arv, som det dreide seg om for vår del.

ORIGINAL: *p!nk smile*

har dere samboerkontrakt??

Evt hvorfor har du IKKE det?

Vi ble samboere for ikke så lenge siden...vet liksom ikke hva samboer kontrakt er...[:)]

se på den linken som ligger på side 1

vi har ikke det. Men det er fordi jeg ikke eide noen ting da jeg flytta hit. Hadde med meg kun klær og tingene til Christopher. Alt annet ble solgt og de pengene står på min konto enda.
Selv om vi har kjøpt en del ting "sammen" de siste 4 årene, så kan jeg vel ikke kalle det mitt da jeg ikke har noen innekt. Han har jo forsørga meg igjennom studiene. Så skulle det gå gale så har jeg allikevel tjent på det[;)]

Men nå går det mot bryllup da og da blir halvparten av hans mitt. Samt at jeg setter mine penger inn i huset her[;)]

Nope.. Har aldri skrevet en.. Vi var inne på tanken, men gikk i glemmeboka gitt.. Men gifter oss i juli så trenger ikke den mer uansett [8D]

Back
Topp