Dere roper og skriker...

*Meya*

Forumet er livet
Om omsorgssvikt her og der, enten det er å gi dem godteri, ha de forovervendt, ikke gi godter, sette spysyke barn bakover, bla bla listen er endeløs, men noe som faktisk går ut over framtiden og utdanningen til barnet skal man ikke få påpeke...

Den som måtte bruke sin anonyme konto for å slenge dritt til meg på dialekt er virkelig patetisk! Hvem du nå enn er.

oiii, hva nå?

jiiiises...
voksne mennesker liksom.
jeg har ikke noe annen dialekt enn denne....
[8D]

Hmm? [&:] *skjønner ingenting*

Liker ikke hvordan ordet omsorgsvikt blir brukt på BV. Det er blitt et dagligdags begrep uten innhold..

Og for å oppklare, jeg har ingen hemmelig konto [:D]

ORIGINAL: siljeheleen

Hmm? [&:] *skjønner ingenting*

ORIGINAL: ¤Woolfmother¤

oiii, hva nå?

Jeg skrev i orddelingstråden at jeg ser på det som en form for omsorgssvikt at foreldre ikke gidder sette seg inn i rettskriving.

Her må vi feks rette stilene til datteren min, har vi gjort hjemme nå i to år tror jeg, og det kan jo da ikke bli så lett...

det er vell siktet til meg dette da?
har ingenting med dialekt å gjøre, for i Norge heter det ikke hvem kjole eller hvem bil: Det heter HVILKEN! Skriv gjerne dialekt for meg, men det er langt fra alle som skriver dette pga. dialekten, mange tror faktisk at det på rent bokmål heter HVEM kjole. Det gjør ikke det!

ORIGINAL: *Isaya*

Liker ikke hvordan ordet omsorgsvikt blir brukt på BV. Det er blitt et dagligdags begrep uten innhold..

Det er jeg forsåvidt enig i.

ORIGINAL: MorTil2Gull

har ingenting med dialekt å gjøre, for i Norge heter det ikke hvem kjole eller hvem bil: Det heter HVILKEN! Skriv gjerne dialekt for meg, men det er langt fra alle som skriver dette pga. dialekten, mange tror faktisk at det på rent bokmål heter HVEM kjole. Det gjør ikke det!

Jeg er jo enig med deg... Jeg synes det er ille.

ORIGINAL: *Meya*

Okei[;)] det er flott. Så ikke hva du hadde svart lenger oppe før jeg postet[8D] Men kunne heller ikke finne noen som var frekke i den andre tråden[8|]

ORIGINAL: ¤Woolfmother¤

oiii, hva nå?

Jeg skrev i orddelingstråden at jeg ser på det som en form for omsorgssvikt at foreldre ikke gidder sette seg inn i rettskriving.

Her må vi feks rette stilene til datteren min, har vi gjort hjemme nå i to år tror jeg, og det kan jo da ikke bli så lett...

åja.
latskap å ikke gidde å følge opp ungene såpass at de lærer seg ting ordentlig i allefall. Man ser jo utrolig mye skrivefeil overalt, og alt er ikke dyseleksi! Mye er slurv og uvitenhet faktisk.
Når det er sagt er jeg også veldig opptatt av at barn snakker riktig! det heter ikke sjole! det heter kjole! Så her trener vi på "kj" lyden
det samme når jenta sier et eller annet og jeg retter henne, så svarer hun ofte "jamen, jeg sier det sånn bare!" Da forteller jeg henne at hun må si det riktig for å bli forstått.
Det heter f.eks ikke "henner" eller "affal"
JEG mener det er viktig at man har et korrekt språk! Og syns det er leit at man ikke skal fokusere på det...

Okei[;)] det er flott. Så ikke hva du hadde svart lenger oppe før jeg postet[8D] Men kunne heller ikke finne noen som var frekke i den andre tråden[8|]

Kanskje det ble sendt på PM?

ORIGINAL: Pijah

Kanskje det ble sendt på PM?

var det ikke det som sto HI?

jeg blir irritert hvis en lærer på forelesning osv skriver feil eller uttaler et ord feil, men på et diskusjonsforum kunne jeg ikke brydd meg mindre[:D]

Kjempe irriterende når noen sier :Hvem kjole osv...[:@]

ORIGINAL: Froskegele

Hvilken dialekt??!

Nesten min egen, men det var en del inkonsekvent bruk av endinger, som tyder på at det ikke er en nordlending som skrev det.

Back
Topp