Dere med tre barn...

Pippuri

Blir kjent med forumet
hvordan opplevde dere første tiden etter siste fødsel? Var dere motløse?
Jeg fødte for to uker siden og synes tidvis livet er vanskelig og jeg vet ikke hvordan jeg skal klare dette. Jeg vet jo at det sikkert blir bedre, men akkurat nå fatter jeg ikke hvordan. Jeg ønsker så veldig å ha overskudd til storesøsknene (som er flinke og snille) -men det har jeg ikke. Når fikk dere overskudd igjen?

Hadde det sånn med begge de første, og da med yngste var det liten tid til eldste. Det blir bedre...vet ikke hva annet jeg skal si. Det beste er rutiner og en "plan" for når du skal gjøre hva. Få så mye søvn som mulig og planlegg tid med de eldste, ellers får man aldri "somlet seg til det".

når jeg fikk min 3. i september så regna det hver dag i 7-8uker... så ble litt motløs når vi aldri fikk vært noe særlig på trilleturer.. Må si jeg beundrer de som bor i Bergen frivillig!
etter 3-4uker begynte vel jeg å få hverdagen til å gå opp :) det viktigste er å slappe av å nyte nåtiden,(sikker hørt utallige ganger før) var det jeg gjorde hvertfall :) tida går så utrolig fort. nå er min minste snart 9mndr og jeg syns tida kan stoppe opp :)
når babyen sover så kan du bruke mest mulig tid på de andre barna. og når de eldste skal legge seg så prøv å kanskje ha en litt ekstraa lang legge stund dere prater å koser litt ekstra.. er det jeg gjorde eller fremdeles gjør. for å forsikre meg at dem ikke føler seg glemt i løpet av en hektisk dag.
:)

når jeg fikk min 3. i september så regna det hver dag i 7-8uker... så ble litt motløs når vi aldri fikk vært noe særlig på trilleturer.. Må si jeg beundrer de som bor i Bergen frivillig!
etter 3-4uker begynte vel jeg å få hverdagen til å gå opp :) det viktigste er å slappe av å nyte nåtiden,(sikker hørt utallige ganger før) var det jeg gjorde hvertfall :) tida går så utrolig fort. nå er min minste snart 9mndr og jeg syns tida kan stoppe opp :)
når babyen sover så kan du bruke mest mulig tid på de andre barna. og når de eldste skal legge seg så prøv å kanskje ha en litt ekstraa lang legge stund dere prater å koser litt ekstra.. er det jeg gjorde eller fremdeles gjør. for å forsikre meg at dem ikke føler seg glemt i løpet av en hektisk dag.
Regn er da ingen hindring fra å trille tur, helsing ei som bur i Bergen frivillig;)

Regn er da ingen hindring fra å trille tur, helsing ei som bur i Bergen frivillig;)
jo, uten regntrekk og full storm :) litt duskregn tåler jeg :)

Men hvem har vogn uten regntrekk da? ;-)
vi, tydeligvis :) hadde 5, hadde en opprydning og vips så var alle borte.. :/ Så får aldri somla oss til å kjøpe nytt. kommer på det hver gang det regner :p

vi, tydeligvis :) hadde 5, hadde en opprydning og vips så var alle borte.. :/ Så får aldri somla oss til å kjøpe nytt. kommer på det hver gang det regner :p
Da kunne jeg likegodt solgt vogna.

To føste var små i Bergen, siste nå kommer litt lenger nord på vestlandet, men regn og vind er veldig vanlig. Regntrekk til vogna, regntøy og goretexsko til mor. Et must.

Da kunne jeg likegodt solgt vogna.

To føste var små i Bergen, siste nå kommer litt lenger nord på vestlandet, men regn og vind er veldig vanlig. Regntrekk til vogna, regntøy og goretexsko til mor. Et must.
er derfor jeg bor i solbyen forventer opphold 90% av året ;)

er derfor jeg bor i solbyen forventer opphold 90% av året ;)
Sånt er sikkert kjekt, men vi valgte å bo nær min familie, det betyr mer enn været.

Hvordan livet blir med tre finner jeg ut til nyttår. En tid med vanligvis mye sludd og slaps, noen år snø og is,andre år plussgrader
Vi får se. Men regntrekk,og gode klær til mor, må vi ha

Sånt er sikkert kjekt, men vi valgte å bo nær min familie, det betyr mer enn været.

Hvordan livet blir med tre finner jeg ut til nyttår. En tid med vanligvis mye sludd og slaps, noen år snø og is,andre år plussgrader
Vi får se. Men regntrekk,og gode klær til mor, må vi ha
jeg er oppvokst i trøndelag så tåler egentlig mye vær :p men alene med 3 barn ute i regnet kan bli litt mye selv for meg :p

jeg er oppvokst i trøndelag så tåler egentlig mye vær :p men alene med 3 barn ute i regnet kan bli litt mye selv for meg :p

Det tror jeg på
Det har jeg lite planer om å prøve da, eldste går på skole og yngste i bhg. Og jeg har da en mann i helga, som er bedre på å være ute i regn enn meg selv om han er oppvokst på Østlandet...

Det tror jeg på
Det har jeg lite planer om å prøve da, eldste går på skole og yngste i bhg. Og jeg har da en mann i helga, som er bedre på å være ute i regn enn meg selv om han er oppvokst på Østlandet...
mine er 9år, 3år og 9mndr :) Må si det er utrolig gøy å se hvordan de leker sammen både inne og ute :)

Det har egentlig vært planen, men akkurat nå har jeg virkelig ikke energi til kvalitetstid dem i det hele tatt :-( Men det går seg vel til om noen uker, bare vanskelig å se det nå.

Har ikke 3 selv, beundrer dere som klarer flere enn 2;) tenkte mer på hvordan du taklet det å gå fra en til to? Var det en drøm i starten?:) De fleste sier det går seg til med tiden, og dette er en teori man nok må støtte seg til i de tyngste periodene. Fins mange tunge perioder som småbarnsforeldre, dessverre er det som oftest tiden som er den eneste løsningen...

Det har egentlig vært planen, men akkurat nå har jeg virkelig ikke energi til kvalitetstid dem i det hele tatt :-( Men det går seg vel til om noen uker, bare vanskelig å se det nå.
går seg nok til :) Er de eldste i bhg eller skole? Får du slappa av litt mellom amming/mating/skifting/soving? Får du til amminga? Er ofte det som tar på mest, den første tida med sprengte og såre pupper og baby som nekter å spise mer enn bittelitt ;p

Det er jo bare to uker siden din fødsel! Jeg skjønner godt at alt er litt slitsomt å sårt enda da!
Jeg synes overgangen fra 2-3 gikk veldig bra, men de første ukens var tøffe. Jeg var utslitt, våken flere ganger om natten, vondt i kroppen og underlivet og ikke minst amming var grusomt smertefullt!
Jeg syntes det var vanskelig å få til hverdagen, men det gikk seg veldig bra til og nå synes jeg det går lekende lett :D Litt stress med å pakke alle tre inn i bilen, er også litt spent på ferien vår :) Hihi
Ta dagene som der kommer og kos deg med babyen din.
Og det viktigste du kan gjøre for de andre barna er å ikke avvise de, ikke si hele tiden vent, legg babyen til side om de vil ha litt hjelp osv.
Dette har fungert her, så ingen sjalusi og nå hjelper de meg masse med babyen vår! Lykke til :)

To uker etter fødsel er jo gjerne ingenting helt lett, om det er nummer 1., 3 eller 8 man har fått, tenker jeg.

To uker etter at jeg hadde fått nummer to var jeg innlagt på sykehus med RS-syk baby, hadde selv en halsbetennelse som gjorde så vondt at jeg måtte ta smertestillende for å klare å spise, og livet var ikke helt lett.

Det går seg til, det gjør jo det!

går seg nok til :) Er de eldste i bhg eller skole? Får du slappa av litt mellom amming/mating/skifting/soving? Får du til amminga? Er ofte det som tar på mest, den første tida med sprengte og såre pupper og baby som nekter å spise mer enn bittelitt ;p
Alt med baby går som ei klokke, det er mest tanken på om jeg kommer til å mestre å være trebarnsmamma som er problemet. Men jeg får bare prøve å senke ambisjonsnivået litt.

Back
Topp