Dere med tre barn...

Syns det var litt tøft etter nr 3 kom, spesielt da det bare er 23 mnd mellom de to yngste. Han som da var nesten 2 år brakk i tillegg beinet når minste var 6 uker, så da ble det ganske tungt i 4 uker. Han måtte i tillegg utsette bhg oppstart pga benet. Men når minste var 3 mnd ble det mer rutiner på ting, og alt ble mye enklere :) Nå er yngste snart 14 mnd og alt går på skinner om dagen :)

Alt med baby går som ei klokke, det er mest tanken på om jeg kommer til å mestre å være trebarnsmamma som er problemet. Men jeg får bare prøve å senke ambisjonsnivået litt.
Så bra :) Energien kommer tilbake og da får du nok overskudd til å være super3barnsmamma :)

Det begynte å bli merkbart bedre etter rundt 4 uker

Her er minste mann en uke gammel ennå, men forløpig går alt veldig bra. Mine to andre er jo forholdsvis store da, 6 og 8 år, og de leker ofte godt sammen eller på egenhånd. Babyen krever forløpig lite, spiser og sover, så føler jeg har greit tid til de andre barna også. Mye av tiden etter vi kom hjem går jo til kjøring/henting bhg/skole, så føler dagene har gått unna. Regner med at dette snur og at det tidsnok blir hektisk når lillemann blir mer våken, krever mer mat, mer våken på nettene osv. Jeg gikk store deler av svangerskapet å bekymret meg for alt jeg kunne vente, men forløpig koser vi oss (og alt som ikke gikk så greit med de første er bedre nå, amming, nattasoving etc). Prøver å forbedre meg på at det kan snu, men er godt at vi går sommerferie i møte også å slipper å stresse til skolen starter, aktiviteter med søsken osv.

Back
Topp