Dere med to tette

• Trådstarter Trådstarter <3<3 <3 <3 <3 <3 <3
  • Opprettet Opprettet
3

<3<3 <3 <3 <3 <3 <3

Guest
Hvor tette er de?
Og hvordan oppleves det?

Vi har to og vurderer en tredje men vet ikke hvor lang avstand vi vil ha imellom.
Har lest at de anbefaler 18 måneder mellom to fødsler for å minske risikoen for komplikasjoner og at 3-4 år er optimalt for den psykologiske utviklingen, men hvordan opplever dere det?

15 mnd mellom mine. Svangerskap og fødsel gikk utrolig bra. Det er slitsomt, men det går bra. Minste er bare 7 uker så ser enda ikke hvordan de er "sammen" . største har tatt det ganske greit, veldig glad i å gi kos, blitt veldig omsorgsfull. Litt småsjalu, om hun ikke får nok oppmerksomhet begynner hun å Gjøre ting hun ikke får lov til :p

Jeg har 18 måneder mellom jentene mine og det er helt perfekt! De er nå 5,5 og 7 år og verdens beste venner :D selvfølgelig krangler de også av og til men mye mindre enn jeg hadde trodd. Hehe. Var veldig tøft frem til minste var ca 2 år, men etter det har det vert som en drøm:D

Mine er ikke så veldig tett, men 22 mndr.
Deretter er det 2,5 til nummer tre. Tre barn i løpet 4 år og 4mndr.
De kunne godt vært enda tettere :)

11,5 mnd. Slitsomt det første året. Har vært mye alene. Nå går det supert. De er 2 og 3 år :-)
Tvillingvogn og gode rutiner var viktig for meg. :-D

Blir 2,5 år mellom mine. Tror det passer helt perfekt, da jenta mi er fryktelig sjalu og kanskje skjønner litt mer nå enn for bare 6mnd siden :)

2år og 2 mnd mellom mine. Passer helt perfekt! Har to jenter, ingen sjalusi, de leker godt med hverandre, de får begge masse oppmerksomhet og kjærlighet ❤️:)

Har to tette med 14 mnd i mellom. Det har vært slitsomt - særlig da yngste var baby og ikke sov om natta, de aldri sov samtidig om dagen, og begge brukte bleie. Nå er de 3,5 og 2,5 og har utrolig stor glede av hverandre! Det er i perioder mye knuffing, men mindre og mindre. Er veldig glad for at de har hverandre! Nr tre kommer nå i julen...

2 år og 9 mnd mellom storebror og tvillingene. Hektisk men veldig fin aldersforskjell. Storebroren er kjempeflink med de små og skjønner det meste:)

2.5 år mellom mine. syntes det er helt supert. de leker bra sammen, gode venner og krangler som verst til tider hehe. nå er nr 3 på vei og det blir 5 år mellom mellomste og babyen og kjenner det blur veldig godt å ha to store med ny baby i hus

Nå er minsten bare 3.5uke gammel, så har ikke noe særlig erfaring. Men det er 20måneder mellom de to yngste mine. Var tungt å være gravid med en som krevde en del, og må kles på og skifte bleie osv. Men fra dag 1 av har storebror bare vært kosete og hjelpsom med lillebror, så det har så langt gått over all forventing :) og jeg angrer ikke på at de ble så tette, er jo bare et skoleår mellom dem. Gleder meg masse til de blir eldre og kan få glede av hverandre. :)

Vi har 4.5år mellom eldste og mellomste, og de kan leke sammen de også, men klart, nå er mellomste enda liten så det er begrenset hvor gøy det er til tider for storebror ;)

17 måneder, er nå 5 og 6 og gode lekekamerater, gleder meg nå til å bare ha en liten<3 denne gangen blir det definitivt ikke 2 tette:) det er krevende;)

Jeg registrerer at de fleste skriver at det går greit men hos oss er det omvendt. 16 måneder mellom våre. Nr 3 er mildt sagt en unge som hadde hatt godt av å være førstemann. Hun krever oppmerksomhet konstant og det går veldig utover nr2. De "leker" litt nå som de er nesten 3 og 1.5 men krangler MYE. Med 2 stk som ikke sov, fortsatt er oppe i 5 tiden, sov til ulike tider, og gråt mye anbefaler jeg ikke dette til noen. Vi er slitene foreldre med ett litt tynnslitt ekteskap. Så jeg bruker å si at la den første bli litt mer selvstendig før du starter på nr 2 (3).

Jeg registrerer at de fleste skriver at det går greit men hos oss er det omvendt. 16 måneder mellom våre. Nr 3 er mildt sagt en unge som hadde hatt godt av å være førstemann. Hun krever oppmerksomhet konstant og det går veldig utover nr2. De "leker" litt nå som de er nesten 3 og 1.5 men krangler MYE. Med 2 stk som ikke sov, fortsatt er oppe i 5 tiden, sov til ulike tider, og gråt mye anbefaler jeg ikke dette til noen. Vi er slitene foreldre med ett litt tynnslitt ekteskap. Så jeg bruker å si at la den første bli litt mer selvstendig før du starter på nr 2 (3).

Det er den jeg er redd for ja.

Enig

Her er det 18 måneder mellom mellomste og minste:)
Jeg hadde aldri fått dem så tett om jeg hadde fått velge;)
Følte jeg ikke strakk til i forhold til mellomste som fortsatt var så liten(1,5 år) da minste kom.. Minste ble født med stor dramatikk og trengte mye ekstra oppfølging og oppmerksomhet som nyfødt:)
Først nå synes jeg ting er enklere...minste er 2,5 år, mellomste 4 år og eldste 6,5 år:)

11mnd mellom mine, og det er heilt greitNormal fødsel på begge og dei gjekk strålendeselvfølgelig er det travelt til begynne med, kjem jo masse an på sjalusi, kor mykje oppmerksomhet dei skal ha osv det er ingen dans på roser og mykje tid til avslappingmen det blir så du legger det opp til selv men eg har vore ganske heldig da jenta mi ikkje vart så kjempe sjalulitt uheldig da mini grein masse pg luftsmerter og jenta var mykje dårlig pg jeksler, men er da ingenting en ikkje overlever Nyter kvar en dag og begge mine barn❤️eg anbefaler og få dem tett, dei får masse glede av kvarandre seinareelsker mine hektiske dager og å vere tobarnsmor til mine søte små på 14mnd og 3mnd

Back
Topp