Dere med termin 10.9. Eller noen kloke hoder..

Fruktplukker

:)
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Hvor langt sier dere at dere er? Jeg blir helt forvirret av alle disse terminkalkulatorene, jeg.

4+3 sa den siste kalkulatoren. Men jeg tror kanskje det er mer riktig at jeg er 4+1.. Haha, tror jeg drøyer å tenke mer på det til jeg har vært på ul.

Hvis du har termin 10.september, så er du vel 4+4 i dag?

Regner du da 40+2 eller 40+3? Ikke at det har så veldig mye å si, sånn egentlig.. Men irriterende å gå og lure :p
40+3. Det er ikke meningen at noen skal bruke 40+2 lengre, men du kan sikkert finne noen steder som gjør det. Uansett regnemåte er 2+0 den dagen du hadde eggløsning. Hvis du regner gamlemåten med 40+2, så er det terminen som blir flyttet til 9.september, du er fremdeles like mange dager på vei.

40+3. Det er ikke meningen at noen skal bruke 40+2 lengre, men du kan sikkert finne noen steder som gjør det. Uansett regnemåte er 2+0 den dagen du hadde eggløsning. Hvis du regner gamlemåten med 40+2, så er det terminen som blir flyttet til 9.september, du er fremdeles like mange dager på vei.

Riktig.. Da skal jeg prøve å regne meg frem her.. Hadde el 15.12, så må finne ut av dette. Menstermin kan jeg ikke bruke, for jeg har ikke el 14 dager etter tr, men 19/20 dager etter tr, og tr 11 dager etter el.. Slitsomt dette her.. :P

Jeg bruker 40+3.
jeg har termin 13. og er 4+1 idag =)

Og da fikk jeg 4+2 hvis jeg har regnet riktig..

Nå ble alt komplisert igjen... Hahaha.. :p
haha, du mener det?
Hvis du bruker babyverden sin terminkalk og beregner fra unnfangelse (el), så skal det bli riktig?
40+3 skal uansett være den "universelle" beregningsmodellen nå, det var på vei inn da jeg gikk gravid med min yngste (født i februar)

Riktig.. Da skal jeg prøve å regne meg frem her.. Hadde el 15.12, så må finne ut av dette. Menstermin kan jeg ikke bruke, for jeg har ikke el 14 dager etter tr, men 19/20 dager etter tr, og tr 11 dager etter el.. Slitsomt dette her.. :p
Veldig slitsomt. :p Jeg bruker å sjekke hvilken ukedag det er, så er det lettere å holde tellingen. (Men en liten svangerskapsapp sparer jo bryet da.) 15.12 var en mandag, så da er hele tiden dine hele uker på mandager. 29. nå var 4+0. Tirsdager blir alltid et eller annet +1, onsdager +2 osv. Da synes jeg det blir lettere å holde tellingen gjennom svangerskapet.

Veldig slitsomt. :p Jeg bruker å sjekke hvilken ukedag det er, så er det lettere å holde tellingen. (Men en liten svangerskapsapp sparer jo bryet da.) 15.12 var en mandag, så da er hele tiden dine hele uker på mandager. 29. nå var 4+0. Tirsdager blir alltid et eller annet +1, onsdager +2 osv. Da synes jeg det blir lettere å holde tellingen gjennom svangerskapet.
sånn regner jeg også. Jeg bytter på torsdager =) (altså +0 på torsdag)

Så bra forklart! Så da stemmer det med 4+4 da.. :) Lurt lurt!! :)

haha, du mener det?
Hvis du bruker babyverden sin terminkalk og beregner fra unnfangelse (el), så skal det bli riktig?
40+3 skal uansett være den "universelle" beregningsmodellen nå, det var på vei inn da jeg gikk gravid med min yngste (født i februar)

Ja, det kommer an på om jeg bruker appen eller nettutgaven. Så den er vel like forvirret som meg.. :p

hahaha, enda verre :eek:

Jepp.. Og jeg har prøvd å trikse med appen, men det blir så rart (bare psykisk, altså).. Jaja.. Enda bedre blir det når legen kommer med hjulet sitt, for han kommer jo til å regne gjennomsnitt. Vel, jeg er ikke gjennomsnitt selv med stabil syklus :p

Back
Topp