JaHerregud så forferdelig
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
JaHerregud så forferdelig
Trodde ikke man kunne ta NIPT før etter uke 10+0. Jeg har bedt om å få nipt så tidlig som mulig, og tidlig ul så sent som mulig, så skal ta nipt testen 3 uker før jeg skal på ul denne gang.Vi bestilte fra ultralydklinikken i Danmark, fordi de tester for flere ting. Betalte ca 7200. Skal ta blodprøven 9+0, også tar det ca en uke å få svar. Vi gjorde det samme sist.
I Norge er nedre grense 10+0. Det kommer sikkert litt an på hvilken metode som benyttes der prøven analyseres. Men alle offentlige i Norge har samme analyseinstrument og derfor samme nedre grense.Trodde ikke man kunne ta NIPT før etter uke 10+0. Jeg har bedt om å få nipt så tidlig som mulig, og tidlig ul så sent som mulig, så skal ta nipt testen 3 uker før jeg skal på ul denne gang.
Vi har bestilt privat fra Danmark, den kan tas 9+0. Jeg skal ta den på fredag, da er jeg 9+2. Tar ca en uke å få svar, også sjekkes det for flere ting enn de tre trisomiene de sjekker her.Trodde ikke man kunne ta NIPT før etter uke 10+0. Jeg har bedt om å få nipt så tidlig som mulig, og tidlig ul så sent som mulig, så skal ta nipt testen 3 uker før jeg skal på ul denne gang.
Ahhhh, har ikke satt meg noe særlig inn i det der. Får den gratis her, så det får være godt nok. Får håpe dere får gode svar og alt ser fint utVi har bestilt privat fra Danmark, den kan tas 9+0. Jeg skal ta den på fredag, da er jeg 9+2. Tar ca en uke å få svar, også sjekkes det for flere ting enn de tre trisomiene de sjekker her.
Takk for det.Ahhhh, har ikke satt meg noe særlig inn i det der. Får den gratis her, så det får være godt nok. Får håpe dere får gode svar og alt ser fint ut
Vi vurderer også å ta test i Danmark da vi tilfeldigvis skal dit om 2 uker. Hvilken test tar du? Leser at det er så mange forskjellige så blir litt forvirra? Evita-test har jeg skjønt er den mest avanserte men den koster 15000 dk.Vi har bestilt privat fra Danmark, den kan tas 9+0. Jeg skal ta den på fredag, da er jeg 9+2. Tar ca en uke å få svar, også sjekkes det for flere ting enn de tre trisomiene de sjekker her.
Vi valgte Panorama, både sist og nå. Tok blodprøven i dag.Vi vurderer også å ta test i Danmark da vi tilfeldigvis skal dit om 2 uker. Hvilken test tar du? Leser at det er så mange forskjellige så blir litt forvirra? Evita-test har jeg skjønt er den mest avanserte men den koster 15000 dk.
Barna er hos faren sin denne uka. Må fortelle når de kommer opp fredag igjen, for nå er magen så stor at jeg ikke kan gjemme den lengerNår tenker dere å fortelle de store barna?
Hehe! Jeg slet med å skjule magen i sist svangerskap. Begynte å være skikkelig oppblåst også gikk magen bare aldri vekk igjen. Lykke til med å fortelle!Barna er hos faren sin denne uka. Må fortelle når de kommer opp fredag igjen, for nå er magen så stor at jeg ikke kan gjemme den lenger
Jeg er 7+3 i dag liksom. Haha
Føler min mage er blitt gedigen de siste dagene. Vet jo at den er oppblåst, men klarer ikke å trekke den inn heller. Og magen min var i utgangspunktet relativt flat. Gruer meg til jobb i morgen. Har ikke vært der på to uker så veldig spent på om jeg klarer å skjule det. Blir stor genser for å si det slik. 7+4 i dag... og følte det var litt tidlig. Men er jo barn nummer 4. Med nummer tre var jeg nærmere 12 uker før jeg slet med å skjule det. Så godt å høre at vi er flere.Barna er hos faren sin denne uka. Må fortelle når de kommer opp fredag igjen, for nå er magen så stor at jeg ikke kan gjemme den lenger
Jeg er 7+3 i dag liksom. Haha
Min mage har også økt litt de siste dagene. Føler ikke at det bare er luft lenger. Livmoren er allerede over skambeinet også. Vi venter nr 6, så det er gjerne ikke så rart. Ikke for deg som venter nr 4 hellerFøler min mage er blitt gedigen de siste dagene. Vet jo at den er oppblåst, men klarer ikke å trekke den inn heller. Og magen min var i utgangspunktet relativt flat. Gruer meg til jobb i morgen. Har ikke vært der på to uker så veldig spent på om jeg klarer å skjule det. Blir stor genser for å si det slik. 7+4 i dag... og følte det var litt tidlig. Men er jo barn nummer 4. Med nummer tre var jeg nærmere 12 uker før jeg slet med å skjule det. Så godt å høre at vi er flere.
Er absolutt ikke bare luft, selv om luften bidrar ganske myeMin mage har også økt litt de siste dagene. Føler ikke at det bare er luft lenger. Livmoren er allerede over skambeinet også. Vi venter nr 6, så det er gjerne ikke så rart. Ikke for deg som venter nr 4 heller
Det er få som tør å spørre, heldigvis!Er absolutt ikke bare luft, selv om luften bidrar ganske mye
Men magen er i perioder steinhard og umulig å trekke inn. Og i tillegg får jeg nå kynnere mange ganger om dagen. Og da føles det ut som jeg kjenner livmoren over skambeinet. Gikk med hettegenser på jobb med telefonen konstant i magelommen sånn at den ble litt mer slaskete. Ingen som turde å spørre iallfall
Nesten værre om de hvisker bak ryggen minDet er få som tør å spørre, heldigvis!
Hehe, fort gjort! Bra de ble glade!Vi hadde ikke tenkt å fortelle barna det riktig enda, meen de så ultralydbildene som lå bortgjemt i bilen så nå vet de det De ble glade da
Så herlig! Vi har ikke fortalt noe enda.Jeg har nå fortalt det til alle barna mine. Det var morsomt Hun på 18 ble jo så glad at hun begynte å grine. Hun på 13 år ble først sjokka deretter glad og begynte å leite etter navn. Hun elsker rare navn.. Som referanse så kaller hun meg for "9 months of airbnb"
Han på 16 så bare på meg og så: Mamma! Du er 40 år!!! Seriøst!! Deretter dro han en spøk med at jeg skulle bli bestemor og "beefet" med bonusfaren om at han bedrev tøm og røm siden han måtte dra på jobb i helgen Så alt i alt så gikk det bra. Vi er en familie som tuller mye, og spøk er egentlig den beste reaksjonen jeg kan få. Så får jeg se om det kommer en reaksjon når det synker litt inn