Dere med større barn

Så lenge jeg kan ;) men han er alene hjemme noen timer etter skolen et par dager i uken nå for å få gjort lekser så han kan finne på noe annet på ettermiddagen. Han er 7 år :)
 
Min er 8 og det hadde jeg ikke gjort. Tror han hadde følt seg litt "forlatt" selv om han er vant til å være alene hjemme ofte til vanlig. Et kjapt kvarter til butikken kanskje bare.

Man har sykt barn dager til 12 år. Tenker det høres ut som en grei grense sånn ift lengre periode alene.
 
Har rett på å være hjemme til de er 12 trodde jeg. Så er tiåringen syk, er jeg hjemme med hu.
 
7åringen min kunne fint ha vært hjemme alene litt om han var litt pjusk. Men vi har som regel hjemmekontor når de er syk (fører da kanskje 2 timer på sykt barn), og vi har 25 dager hver å ta av.... Ser ikke noe grunn til at han skal være alene lenge iallefall. Med eldste har vi syktbarndager til han blir 18år.
 
Nå er det mange år før jeg kommer i den situasjonen selv. Men husker jeg var hjemme alene ei uke med vannkopper i 5. klasse, så en 10 år. Var veldig mildt ramma og satt vel egentlig bare og koste meg i sofaen med dyna mi og film. Det kommer jo selvfølgelig an på ungen, men jeg var er rolig og fornuftig barn så det var ikke noe problem.
 
Blir nok en stund til han får være hjemme alene ved sykdom.. Kanskje rundt 10-11 år
 
Back
Topp