Dere med større barn

Kengu

Forumet er livet
VIP
Når kan de være alene hjemme når de er syke?
Snakker om sykdom som ikke er omgangssyke, mye feber ol men om lett sykdom.
 
Om de er syke. Feber, nedsatt allmenntillstand er de så klart hjemme. Kommer helt an på barnet og "sykdommen"! ;)
 
Min åtteåring kan være noen timer alene nå, om han ikke er veldig syk, men f.eks karantenedag mellom omgangssyke og skole og lignende.
Unngår at han er alene en hel arbeidsdag enda, men jeg kjem feks være på jobb fra morgenen til lunsj.
 
Hu har hvert alene hjemme når jeg var på jobb, jeg var nødt til å gå pga møte og vi hadde avtale om at hu skulle bare gi beskjed om det var noe. Hun hadde fått tilbud om at bestemoren var der men ønsket det ikke. Var ikke veldig syk men slapp og vondt i hodet samt litt uggen i magen. Hu var 8 år og storkoste seg :p men kommer jo ann på formen og hva de selv vil da...
 
Du har jo lov å være hjemme med de til de begynner i 5klasse så der er grensa for meg. Selv om hu sikkert hadde klart det nå (blir 8 i juni) om hun bare hadde vært litt pjusk...
 
Har vært heldig og hatt muligheten til å ha hsn med meg på jobb. Tenker det kommer an på barnet, hvor lang tid det tar å komme seg hjem hvis barnet blir dårligere og mye annet.
 
Jeg tenker det er greit fra de er 12, da har man ikke sykt barn dager lengre heller. Husker mamma ble nektet av sin sjef å reise hjem til min lillesøster som da var 10 år. Hun var så syk at hun hadde ikke kjent at hun måtte på do når hun sov i sofaen.
 
Du har jo lov å være hjemme med de til de begynner i 5klasse så der er grensa for meg. Selv om hu sikkert hadde klart det nå (blir 8 i juni) om hun bare hadde vært litt pjusk...
Har lov å være hjemme til de er 12 år :)
Det er vel til 7.klasse
 
Har lov å være hjemme til de er 12 år :)
Det er vel til 7.klasse

Oi da har de høyna "grensa", det er jo strålende... Jeg er hjemme med min datter aå lenge det er lov, kommer til å savne det den dagen det ikke er lov :p
 
Så lenge de er under 12 år og det fortsatt er dager igjen er vi hjemme. 9 åringen er hjemme alene ellers etter skolen, i ferier osv uten problemer. 7 åringen får ikke lov til det enda, de er hjemme alene sammen et par timer maks hvis jeg må noe som kræsjer med når de er hjemme. Nå er jeg i permisjon så trenger ikke bekymre meg for det nå
 
Jeg kommer nok til å være hjemme med de så lenge det er lov...
Når de er syke nå så lar jeg de ikke være aleine hjemme...
De er 8 år
 
Jeg tenker det er greit fra de er 12, da har man ikke sykt barn dager lengre heller. Husker mamma ble nektet av sin sjef å reise hjem til min lillesøster som da var 10 år. Hun var så syk at hun hadde ikke kjent at hun måtte på do når hun sov i sofaen.
Aldri før en er 12? Uansett hvilken sykdom det er?
 
Min 9 åring var hjemme pga vondt i hodet og forkjøla her en dag og da hadde jeg en avtale midt på dagen som jeg dro på. Var vel borte ca 3-4 timer. Gikk helt fint det.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp