Dere med skolebarn

Om sekken må byttes ut får hun ny sekk, hun fikk for 6 mnd siden så får ikke ny i år. Penalet kjøpte vi til 2 klasse men først i år de får lov å ha med. Så har kjøpt ny postmappe, blyanter, viskelær, blyantspisser, linjal, drikkeflaske og en matboks som hun har ønsket seg lenge. Så fikk hun penger av farmoren til å handle nye klær. Hun går i 4 klasse.
 
2. Klasse. Kjøpt ny sekk siden de her har en egen vi får gratis som kun førsteklassinger bruker, og bokbind og merkelapper. Ellers har hun det hun trenger av uteklær, matboks og drikkeflaske.
 
Begynner i tredje klasse. Lurer på sånne boksokker eller lignende.
Påfyll av farger i penalet trengs.

Ikke planer om noe mer.
Har bursdag 19. Så det hender det drypper inn noe
 
Last edited:
5.klasse. Fått nye klær og sko, penal med innhold. Og en mappe til å ha beskjeder i.

1.klasse. Ny sekk og penal. Matboks og drikkeflaske. Klær og sko. Mappe til å ha beskjeder i.

Skal kjøpe nye termoser utenom til de begge. Regner ikke med de trenger kakao helt enda på turer :p
 
Han måtte ha ny sekk ettersom den han hadde var for liten (dette blir faktisk tredje sekk, han er 10 år). Ellers er innhold i pennal byttet ut, nye gymsko og -klær, innesko samt diverse klær som han uansett måtte ha. Ny matboks og drikkeflaske. Bokbind og merkelapper måtte også suppleres.
 
Her begynner hu i 3.kl vi har kjøpt ny sekk og penal med innhold. Hu får også nye "førsteskoledsgklær" hvert år :)
 
Min begynner i 3.klasse og har fått ny sekk og nye fargeblyanter samt gymsko. Ellers har han det han trenger
 
1. klasse: Sekk, penal, matboks, drikkeflaske, "alt" av nye klær.

3. klasse: Sekk, nytt innhold til det gamle penalet, matboks, og "førsteskoledagklær".
 
5.klasse: Ny sekk og pennal, samt nye klær til første skoledag.
2. klasse: Nye klær til skolestart og nytt innhold/påfyll til pennal.
 
Jeg har 1.klassing i år. Han har fått skolesekk og nye blyanter o.l. i et penal han allerede hadde, samt ny bukse og genser til 1.skoledag (men klesskapet hans trengte virkelig påfyll, så det må uansett mer kles-shopping til).
 
Min eldste begynner i 5.klasse, hun får nytt pennal og nye klær. Mellomste begynner i 3.klasse så han får nye klær, nytt pennal og ny sekk i år.
 
Han begynner i fjerde.

Han har fått mye klær til første skoledag - det får han hvert år. Ellers ingenting nytt i år. Bortsett fra bokbind. Blir nok ny sekk og pennal til neste år.

Matboks og drikkeflasker, viskelær, fargeblyanter osv kjøpes når det trengs gjennom hele året.
 
1 klassing som har fått ny sekk, penal, gymsko/innesko, matboks, drikkeflaske og nye klær til første skoledag :)
 
6 og 4 klasse. Har fått nytt innhold til penalet. Og har kjøpt nytt bokbind.
Boksokker fungerer dårlig da de ikke passer bøker med myke permer, og i fjor var iallefall 80% av bøkene med myke permer..
 
Nettopp det med myke permer gjør at jeg avventer innkjøp av slike tekstil-bokbind.
Men i fjor var det totalt tre bøker vi hadde bind på. To i august og en etter jul. Så jeg overlever. Ikke trenger vi nytt heller. Vi har mer enn nok fra første klasse enda....
 
Han begynner i 2. klasse i dag :D
Han har fått nye innesko/gymsko, bokbind, bukse og t-skjorte.
 
Vi brukte nestem bare elastik bokbind i fjor ,har derfor kjøpt inn noen til i år
 
Vi brukte nestem bare elastik bokbind i fjor ,har derfor kjøpt inn noen til i år

Ja de er geniale, det var nesten utsolgt i fjor så fikk bare tak i 3 stk. I år har jeg kjøpt inn noen til. Men på lapp fra skolen fikk vi beskjed om at de ønsket at alle hadde gjennomsiktig bokbind for da gikk det raskere å finne frem bøkene...
 
Back
Topp