Dere med PCOS

Angelicka

Forumet er livet
Vet ikke hvor mange av dere som er her inne, men hvor lang tid etter fødsel fikk dere igjen TR? Her er det gått snart 8 måneder[8|]

I'm still waitin'![8|] Gjer forsåvidt ingenting at ho ikkje har dukka opp endo. Men. Er jo spent på når ho har tenkt å dukka opp, korleis det blir, vondare, mindre vondt? Mindre blødning, større blødning?[8|]

Men eg går på minipillen også då, eller, gjer et forsøk[8D] gløyme de jo ut heile tida![8|][8|][8D] (men håper på å få M med på kanskje å prøve i sommer/seinsommer og sjå om me får til et heimelaga mirakel, evt fryseforsøk då på nyåret kanskje!)

ORIGINAL: [miss]

I'm still waitin'![8|] Gjer forsåvidt ingenting at ho ikkje har dukka opp endo. Men. Er jo spent på når ho har tenkt å dukka opp, korleis det blir, vondare, mindre vondt? Mindre blødning, større blødning?[8|]

Men eg går på minipillen også då, eller, gjer et forsøk[8D] gløyme de jo ut heile tida![8|][8|][8D] (men håper på å få M med på kanskje å prøve i sommer/seinsommer og sjå om me får til et heimelaga mirakel, evt fryseforsøk då på nyåret kanskje!)

Hehe, vi prøver jo nå, så ingen prevensjon her i gården[:)] Ammer du enda? Jeg trodde aldri jeg skulle amme så lenge som dette, i og med alle problemene jeg hadde i begynnelsen!

ORIGINAL: xlibrax

Jeg bare lurer på en liten ting.
Var det lett å bli gravid med IVF/ICSI?
Jeg har selv PCOS, og skal gjennom IVF/ICSI.
Er så spent på om det vil gi resultat for oss.

Jeg vet ikke helt hvordan sjansene er i forhold til andre, men her klarte vi det på første fryseforsøk. Hadde altså ett negativt ferskforsøk først. Man sier jo at risikoen for SA er noe høyere. Vi satte inn to egg, og jeg er egentlig ganske sikker på at to egg festet seg hos meg, men at det ene forsvant, da jeg hadde en del blødninger i begynnelsen. Tror også risiko for overstimulering er der, men hos meg resulterte det bare i at jeg fikk masse fine egg, så har ett lite fryselager hos Hausken nå. Menmen, er sikkert andre som kan svare mer utfyllende enn meg. Jeg sier bare masse lykke til[:)]

Ammer endo ja[:D] men mindre og mindre då. No får ho jo graut 2x til dagen (morgen + kveld) så litt brød og beger med fruktmos til lunsj, og så middagsglas til middag[:)] men fremdeles pupp før da er natt og pupp før me står opp[;)] + litt sånn inni mellom på dagen, alt etter som![:)]
[hr]edit: altså skjeve med pålegg (makrell i tomat eller leverpostei) ikkje bare brød[8D][8D]

Jeg bare lurer på en liten ting.
Var det lett å bli gravid med IVF/ICSI?
Jeg har selv PCOS, og skal gjennom IVF/ICSI.
Er så spent på om det vil gi resultat for oss.

Eg blei gravid på første forsøk[:)] og fekk 3 egg på frys!

Det som er når man har pco(s) er at sjansen for å bli overstimulert er større enn de som ikkje har det syndromet.
Men får ofte ut flere egg enn det en vanlig person ville fått, normalen er gjerne 6-8 egg slik eg har forstått det[:)]
Eg fikk ut 21..[8D] utav de blei 8 befrukta og 4 overlevde til innsettingsdag! Så har tre på frys til søskenforsøk når den tid kommer![;)]

Takk for at du vil svare.
Er ikke meningen å "kuppe" tråden din, som egentlig omhandler noe annet :)
Da vet jeg ihvertfall litt om hva andre opplever.
Jeg er så kjempespent :) Vil liksom bare i gang med forsøkene allerede i dag :)

Skjønner at du er spent ja! Jeg kjenner jeg gleder meg fælt til å begynne på den igjen jeg altså[8D]

Ammer endo ja[:D] men mindre og mindre då. No får ho jo graut 2x til dagen (morgen + kveld) så litt brød og beger med fruktmos til lunsj, og så middagsglas til middag[:)] men fremdeles pupp før da er natt og pupp før me står opp[;)] + litt sånn inni mellom på dagen, alt etter som![:)]

[hr]
edit: altså skjeve med pålegg (makrell i tomat eller leverpostei) ikkje bare brød[8D][8D]

Høres ut som om Leon får akkurat det samme, utenom at vi ikke tør gi ham brød, men bare skalk enda[8D] Han satte en brødbit i halsen forrige uke ser du, og det var en smule ekkelt for å si det mildt sagt! Tror jeg ammer 6-7-8 ganger i døgnet enda jeg.. Men nå får han ingenting MME da, bare vann til måltidene sine.

Eg fekk tr med ein gong eg slutta å amma. Då var det litt over 5 mnd sidan fødsel. Og tr er faktisk veldig stabil[:)] Håpar at ting har endra seg etter graviditeten og at me blir så heldige å få eit heimelaga mirakel etterkvart. Er jo mange med PCOS som opplever dette har eg høyrt[;)]

ORIGINAL: Angelicka

Høres ut som om Leon får akkurat det samme, utenom at vi ikke tør gi ham brød, men bare skalk enda[8D] Han satte en brødbit i halsen forrige uke ser du, og det var en smule ekkelt for å si det mildt sagt! Tror jeg ammer 6-7-8 ganger i døgnet enda jeg.. Men nå får han ingenting MME da, bare vann til måltidene sine.

Uff. Ja. Det er mitt verste mareritt. Ho satt jo fast en eplebit her for ei tid tilbake, skjønnar fremdeles ikkje korleis ho klarte få laus ein del av eple. Men jammen meg fikk ho det til. Etter det har det vært babysafefeeder eller ka den heiter[8D] Ho hosta opp biten sjølv då! Men har hørt om dei som må nedi halsen å få den opp[&:] Mulig det var på større barn, men EKKELT det er det uansett!!

Ja, kanskje eg ammer såpass eg og, hehe, har ikkje tellingen på det lenger[8D] og ser egentlig det an, er ho veldig grinete så kan ho få pupp. Ofte blir det kanskje pupp før kviling også, for å ha litt kos å sove på[8D][;)]
Og innimellom blir det 2-3 ggr i løpet av natta.. I allefall med tenner på gong..[8|][8D]

ORIGINAL: vestlandsjento

Eg fekk tr med ein gong eg slutta å amma. Då var det litt over 5 mnd sidan fødsel. Og tr er faktisk veldig stabil[:)] Håpar at ting har endra seg etter graviditeten og at me blir så heldige å få eit heimelaga mirakel etterkvart. Er jo mange med PCOS som opplever dette har eg høyrt[;)]

Hadde jo vært greit å hatt en stabil syklus ja! Hehe.. Men jeg tviler nesten på det i og med at syklusene mine var som de var før jeg ble gravid. Men man kan jo krysse fingrene for det ja[:)]

Uff. Ja. Det er mitt verste mareritt. Ho satt jo fast en eplebit her for ei tid tilbake, skjønnar fremdeles ikkje korleis ho klarte få laus ein del av eple. Men jammen meg fikk ho det til. Etter det har det vært babysafefeeder eller ka den heiter[8D] Ho hosta opp biten sjølv då! Men har hørt om dei som må nedi halsen å få den opp[&:] Mulig det var på større barn, men EKKELT det er det uansett!!

Ja, kanskje eg ammer såpass eg og, hehe, har ikkje tellingen på det lenger[8D] og ser egentlig det an, er ho veldig grinete så kan ho få pupp. Ofte blir det kanskje pupp før kviling også, for å ha litt kos å sove på[8D][;)]
Og innimellom blir det 2-3 ggr i løpet av natta.. I allefall med tenner på gong..[8|][8D]

Bruker babyfeeder til frukten vi og[:)] Her satt biten så godt fast at jeg måtte legge ham over armen, og da spydde han opp MASSE.. Usj[:o] Ammer fortsatt om natten jeg, når han legger seg, og så gjerne i 12-tiden igjen, kl. 05, og så rett før vi står opp.. Så blir litt amming enda gitt!

ORIGINAL: Angelicka

Bruker babyfeeder til frukten vi og[:)] Her satt biten så godt fast at jeg måtte legge ham over armen, og da spydde han opp MASSE.. Usj[:o] Ammer fortsatt om natten jeg, når han legger seg, og så gjerne i 12-tiden igjen, kl. 05, og så rett før vi står opp.. Så blir litt amming enda gitt!

Uff så ekkelt då Angelicka[&:] skjønner godt du ikkje vil gi på ei stund då ja!!
Kanskje du kan bløyte opp skiva når du prøver igjen? At du smøre på pålegget og så har du vatn under brødskiva så den blir godt oppbløyta og lettare å "tygga" ? Har gjort det her et par gongar[:)]

Hos meg gikk det nesten to år. Men hos meg så har mensen vært veldig fraværende hele tida.. så ble i grunn overrasket over at jeg i det hele tatt fikk mensen.

Back
Topp