Dere med maxi cosi bilstol

Audrey

Elsker forumet
Marsboerne
Når tar dere ut nyfødtputa under rompa? Alder/vekt og lengde?

det lurer jeg og på..! tror jeg må ta bort min snart, føler det begynner å bli trangt med den der..!

Jeg husker ikke når vi tok den bort med storebror, men lillebror er mye større enn storebror var, så lurer på om jeg må ta den ut snart jeg også... Men om det er noe med at man ikke skal ta det ut for tidlig pga ryggen deres eller noe?

nyfødt pute?[8|]

gutten min er 5 uker, og jeg fjernet puta for 4 dager siden...
vet ikke om jeg burde, men syntes at han såg så inneklemt ut [&:][&:][&:]

Den blir ikke fjernet på lenge her... Hun sitter godt, og har enda god plass der.
Mener storebror var rundt 5 mnd eller noe jeg, da vi fjernet den... [8|]

ORIGINAL: Cecilie90

nyfødt pute?[8|]

Ja, det er en pute som er tredd inne på selen... Om du tar ut den, er det mye større plass i seve stolen[;)]
(Jeg andte ikke at det var en pute der da vi hadde stolen til storebror i begynnelsen jeg heller...[:D])

nyfødt pute?[8|]

Ja, det er en pute som er tredd inne på selen... Om du tar ut den, er det mye større plass i seve stolen[;)]
(Jeg ante ikke at det var en pute der da vi hadde stolen til storebror i begynnelsen jeg heller...[:D])

her er fasiten:
---------------------------------------------------------------

B. Uttakbar seteforminsker
Maxi-Cosi CabrioFix er utstyrt med en uttakbar seteforminsker (7). Denne tilpasser liggeholdningen og gir
hodet sidestøtte. Seteforminskeren kan brukes i en lengre periode hvis fyllingen fjernes (8). Bruk
seteforminskeren til nyfødte barn. Ikke bruk den til større babyer (fra ca. 4-5 måneder).

-------------------------------------------------

Fyllingen er visst en pute inni seteforminskeren som kan fjernes.. klarer ikke kopiere bilde. men dere kan se bruksanvisningen på bilstolen her:

http://www.maxi-cosi.com/media/producthandleidingen/maxicosi/CabrioFix%20(EN,%20DA,%20SV,%20NO,%20FI,%20TR,%20EL).pdf

ORIGINAL: ElisabethRB

nyfødt pute?[8|]

(Jeg ante ikke at det var en pute der da vi hadde stolen til storebror i begynnelsen jeg heller...[:D])

ja fra hodet å ned til rompa da?..[8|] for under rompa er det ikkeno pute her[8|]

Jeg tenker på den puta under rompa, den som er tredd inni stoffet på hodestøtta hvis dere skjønner? Den hodestøtta skal vel helst være der så lenge som mulig, men den puta under rompa gjør at han blir litt sammentrykt nedi der...

ORIGINAL: Zezamie

her er fasiten:

Maxi-Cosi CabrioFix er utstyrt med en uttakbar seteforminsker (7). Denne tilpasser liggeholdningen og gir
hodet sidestøtte. Seteforminskeren kan brukes i en lengre periode hvis fyllingen fjernes (8). Bruk
seteforminskeren til nyfødte barn. Ikke bruk den til større babyer (fra ca. 4-5 måneder).

Fyllingen er visst en pute inni seteforminskeren som kan fjernes.. klarer ikke kopiere bilde. men dere kan se bruksanvisningen på bilstolen her:

http://www.maxi-cosi.com/media/producthandleidingen/maxicosi/CabrioFix%20(EN,%20DA,%20SV,%20NO,%20FI,%20TR,%20EL).pdf

Sånn jeg forstår det så skal hodestøtten da brukes til de er ca 4-5 måneder, men det står ikke noe om når fyllingen bør/kan tas ut, så da er det vel opp til oss da.

ORIGINAL: audrey og to med tut

her er fasiten:

Sånn jeg forstår det så skal hodestøtten da brukes til de er ca 4-5 måneder, men det står ikke noe om når fyllingen bør/kan tas ut, så da er det vel opp til oss da.

slik jeg forstår det, brukes puten under rumpa kun til nyfødte...
og at man fjerner puta og bruker hodestøtten frem til barnet er 4-5 mnd.....

men det er kun slik jeg tolker det [&:][&:][&:]

ORIGINAL: audrey og to med tut

her er fasiten:

slik jeg forstår det, brukes puten under rumpa kun til nyfødte...
og at man fjerner puta og bruker hodestøtten frem til barnet er 4-5 mnd.....

men det er kun slik jeg tolker det [&:][&:][&:]

Da er vi enige [:D]

ORIGINAL: Curlyyysue

ORIGINAL: ElisabethRB

nyfødt pute?[8|]

ja fra hodet å ned til rompa da?..[8|] for under rompa er det ikkeno pute her[8|]

Den henger fast i hodestøtten ja, om du løfter på den nede, så er det en stor trekanta pute under dær. Den blir jo under rumpa, for den går jo heelt ned til beltefestet mellom beina!:)

sånn ser det ut her..drar jeg den puta helt bort til beltefeste vil det jo ikke være plass til han i det hele tatt[8|]

Her begynner lillegull å bli lang og det ser ikke ut som han sitter godt lengre, så det må nok prøves[:D]

Jeg fjernet min for lenge siden, tror bebis var ca. 5 uker.

Edit; hele greia altså...ante ikke at det var mulig å bare fjerne ene? dette må undersøkes ;)
Edit igjen; det ble jo kjempebra! Tenk at jeg tok ut hele greia...:D

oi så rart[8|] er hvit pute inne der, men drar jeg den fram vipper den på en måte så sete blir 15cm høyere[8|]

oi så rart[8|] er hvit pute inne der, men drar jeg den fram vipper den på en måte så sete blir 15cm høyere[8|]

Det ser nesten ut som dn har ligget for langt opp eller noe på bildet, iallfall i forhold til hvordan den er på min stol... Den er sånn som den grå. Poenget med den puta er jo at setet blir høyere som du sier sånn at babyen ligger mer istedet for å sitte...

har tatt den opp et hakk nå.. fordi hun sitter helt oppi den puta.. men tipper om noen få mndr så er den fjernet..

Back
Topp