dere med hund

Et lite spm til trådstarter:

Har du hatt hund før?

En rottweiler er et nydelig vesen, men man burde ha litt hundeerfaring før man får seg en rottweiler. De krever en god del opplæring rett og slett fordi de er store hunder. Og selv om jeg personlig mener at det er den nydeligste rasen i verden, så er det mange som er redde for en rottweiler. Man må derfor ha full kontroll over hunden, og vite hva man skal gjøre dersom man får en noe mer "bestemt" hund.

Har selv hatt 2 rottweilere, 1 doberman og 1 dalmatiner, så snakker ut av erfaring her. Vit hva du går til, uansett hvilken rase du velger.

Hvordan vet dere at hundene elsker å være alene hjemme egentlig? [8|]

Den ER et flokkdyr, samme hvor greit den oppfører seg. Men ja, jeg vet at de aller aller fleste er hjemme hele dagen alene, og
selv om man er hjemme så sover den. Hva er grunnen til å skaffe seg hund da? [8|]. Dette er satt på spissen, men det er altfor mange
som vil ha en søt valp, og når den blir stor så blir den satt for seg selv, og man sliter seg gjennom den samme lysløypa
3 ganger om dagen og så legger den seg i kurven sin igjen.. syntes det er trist.

Sier ikke at dette er tilfelle hos dere, bare noen tanker jeg gjør meg!! [:D]

ORIGINAL: Lena Levegg

Den ER et flokkdyr, samme hvor greit den oppfører seg. Men ja, jeg vet at de aller aller fleste er hjemme hele dagen alene, og
selv om man er hjemme så sover den. Hva er grunnen til å skaffe seg hund da? [8|]. Dette er satt på spissen, men det er altfor mange
som vil ha en søt valp, og når den blir stor så blir den satt for seg selv, og man sliter seg gjennom den samme lysløypa
3 ganger om dagen og så legger den seg i kurven sin igjen.. syntes det er trist.

Du var da veldig generaliserende. Alle som ikke gjør som deg, gjør det galt?

Min opplevelse er at de aller aller fleste som har hund, elsker hunden sin høyere enn himmelen. Man leker med den, utfordrer den med mentale øvelser, går turer hvor den får brukt nese og hjerne og bein og muskler, og ikke minst koser med den. Greit nok at det finnes mennesker som ikke burde hatt dyr, men jeg syns nå ikke dette gjelder flertallet slik du åpenlyst mener.

For å snu på krona, hvordan vet du at hunden hater å være alene hjemme?

ORIGINAL: Kleo79

Et lite spm til trådstarter:

Har du hatt hund før?

En rottweiler er et nydelig vesen, men man burde ha litt hundeerfaring før man får seg en rottweiler. De krever en god del opplæring rett og slett fordi de er store hunder. Og selv om jeg personlig mener at det er den nydeligste rasen i verden, så er det mange som er redde for en rottweiler. Man må derfor ha full kontroll over hunden, og vite hva man skal gjøre dersom man får en noe mer "bestemt" hund.

Har selv hatt 2 rottweilere, 1 doberman og 1 dalmatiner, så snakker ut av erfaring her. Vit hva du går til, uansett hvilken rase du velger.

gubben min har hatt slik hund. han kjenner til den rasen.
og vi kjenner noen som driver rottweilere

hunden er trent til å ikke bjeffe på andre han er snaut 2 år og kommer fra en familie med barn.

ORIGINAL: Kleo79

ORIGINAL: Lena Levegg

Du var da veldig generaliserende. Alle som ikke gjør som deg, gjør det galt?

Min opplevelse er at de aller aller fleste som har hund, elsker hunden sin høyere enn himmelen. Man leker med den, utfordrer den med mentale øvelser, går turer hvor den får brukt nese og hjerne og bein og muskler, og ikke minst koser med den. Greit nok at det finnes mennesker som ikke burde hatt dyr, men jeg syns nå ikke dette gjelder flertallet slik du åpenlyst mener.

For å snu på krona, hvordan vet du at hunden hater å være alene hjemme?

Jeg syntes alltid alle burde gjøre som meg, derfor jeg gjør det [8D]

Hunden hater å være alene, for den er et flokkdyr! Men den tilpasser seg fordi den må det!

Gratulerer med hund!!![:D]
Det er såååå koselig!
Vi har en golden retriver på 5 mnd. Nyyyydelig hund[:D][:D]
Vi er så heldige at jeg er hjemme på dagtid med minste jenta på 2 år, og jeg jobber kun et par kvelder i uken. Begynner på jobb når mannen min kommer hjem. Så hunden vår er aldri aleine. (bortsett fra når vi handler ++ da)

Lykke til![:D] Nydelig rase!

Back
Topp