dere med hund

ORIGINAL: TonjeJenta

Jeg syns heller ikke noe om å ha 1 hund som er alene 8-9 timer om dagen.
Man sover 8 er vekk 8-9 på jobb... da er det ikke mange timer igjen til hunden. Hunder trenger selskap.
Greit hunder sover mye av døgnet, men det er fordi de kan.. de kan også være våkne lenge av gangen og finne på sprell om ting skjer. Da er det mye bedre å ha 2.. så har de et annet pustende vesen hos seg når menneskene er vekk[:)].

Glad for at jeg har to.. De er ALDRI helt alene[;)] De har alltid hverandre[:D]

ORIGINAL: lmk88

Man sover 8 er vekk 8-9 på jobb... da er det ikke mange timer igjen til hunden. Hunder trenger selskap.
Greit hunder sover mye av døgnet, men det er fordi de kan.. de kan også være våkne lenge av gangen og finne på sprell om ting skjer. Da er det mye bedre å ha 2.. så har de et annet pustende vesen hos seg når menneskene er vekk[:)].

hva type har du[;)] 

ORIGINAL: _venter_

hva type har du[;)] 

Jeg har en fin blanding av Border Collie, Schæfer og Norsk Buhund.. De er 50% Border Collie og de ser nesten ut som renraset.. Folk har tatt de for å være renraset Border Collie[8D]

ORIGINAL: spirelire

En hund kan da ikke forskjell på 2 og 8 timer alikevel, synes faktisk det er værre å la bikkja gå å passe på et helt hus den tiden den er alene en å faktisk være alene hjemme en arbeidsdag..

huh [8|]  

hva type har du[;)] 

Jeg har en fin blanding av Border Collie, Schæfer og Norsk Buhund.. De er 50% Border Collie og de ser nesten ut som renraset.. Folk har tatt de for å være renraset Border Collie[8D]

awww[:D] så hærlige.

ORIGINAL: Lena Levegg

En hund kan da ikke forskjell på 2 og 8 timer alikevel, synes faktisk det er værre å la bikkja gå å passe på et helt hus den tiden den er alene en å faktisk være alene hjemme en arbeidsdag..

huh [8|]  

Veldig dårlig formulert så jeg[:)]
Det jeg mener er at noen synes synd på hundene sine som må være alene hjemme, og lar de gjerne gå løst i hele huset. Det er veldig utrygt for en hund å passe på et stort hus en hel dag og de blir stresset av det. Mye bedre for den å ha f.eks en romslig innergang med f.eks et åpent bur med tingene dens i.

ORIGINAL: Lena Levegg

huh [8|]  

Veldig dårlig formulert så jeg[:)]
Det jeg mener er at noen synes synd på hundene sine som må være alene hjemme, og lar de gjerne gå løst i hele huset. Det er veldig utrygt for en hund å passe på et stort hus en hel dag og de blir stresset av det. Mye bedre for den å ha f.eks en romslig innergang med f.eks et åpent bur med tingene dens i.

Aha.. da skjønte jeg hva du mente [:D]
Men er ikke no mer enig egentlig.. kommer ann på hva du bruker hunden til når du er hjemme etterpå! Men dette er fortsatt min personlige mening..[8D] og
jeg vet godt at virkeligheten ikke er sånn!

Joda, selvsagt er det best for hunden å være sammen med eieren sin hele tiden, det er jeg helt enig med deg i, men da ville det ikke vært mange som kunne hatt hund i Verden..

Derfor jeg mener at man må gjøre tiden hunden er alene hjemme på så trygg som mulig, og ikke la den få et så stort ansvar at den må passe på hele huset[:)]

i morgen skal vi hente en hund som skal omplasserest som er 24 mnd og er av typen rottweiler. han er snill med unger og kan div komando. kantro jeg gleder meg, [:D]

Skaff deg hunden i en ferie, så dere har gof tid med den fra første stund. Er det en valp trengs ekstra god tid!
Vi skaffet oss hund i leilighet, og det gikk helt greit! Bodde kun på 55 kvm og hadde en bulldog OG en staff der!
Ang å være alene i 6 timer i døgnet så er jo nesten alle hunder det, men fint å lære den å ikke trenge å stå i bur da!
Bikkjene våre var alene hjemme i 8 timer før når jeg var i jobb, og det gikk helt fint! Bare bruke mye tid på dem på ettermiddagen, la dem løpe løs i skogen eller noe og få masse kos på kvelden[:)]

Hunden vår kan være lenge alene hjemme. Ikke noe problem å være alene hjemme i 9 timer. Men begynte jo med 10 minutter når hun var valp og så økte vi litt og litt...

Vi har ei rottweilertispe på 2,5 år.. Vi hadde 2, men den eldste døde for 3 uker siden[:(] (ble 8 år)..

Da vi hadde begge sto de i bur når vi var på jobb, fordi de tygde istykker alt de kom over, men etter at hun ble alene har Nemi (det er det hun heter[;)]) kastet opp i buret, derfor får hun nå bevege seg fritt i stua og gangen. Vi har lukket dørene til soverommene og lukket grinda inn mot kjøkkenet..
Det har gått veldig fint, så jeg håper det fortsetter sånn[:)][:)] Hun er alene i ca 7 timer 3 dager i uka. Resten av dagene er hun alene i ca 2-3 timer..

Vi har forresten hus, med hage og hundegård... Skogen og skiløyper er 20 meter fra inngangsdøra[:D] HERLIG!!

Vi har to hunder, de er hjemme mens vi er på jobb, ca 7 timer. de ligger i bur, de føler seg utrygge hvis de ikke ligger i bur.....blir for mye å "passe på", så hvis burene er åpne, så ligger de der allikevel.... Vi har jakthunder, så de får mye fritrim, altså vi slipper dem løs( Før dere angriper båndtvangen.....vi har fridressur område her og bruker fjellet) [;)] Om dere bør få hund syns jeg avhenger av hvilken situasjon dere er i, Dere bør begge være 100% med, hvis ikke kan det bli mye på den ene. Få dere hund på et tidspunkt dere har fri til å ta vare på den i en tilvenningsperiode, feks en ferie!

Nå er mine med på jobb da men.. tispa mi som er eldst er vant til og være hjemme aleine og vart det brudd i de rutinene hu blei vant til blei ho snurt på meg siden hu ikke fikk huset for seg selv.. da sov hu også på mitt soverom.. noe hu gjør enda sammen med valpen som vi fikk her i sommer.. han er ikke vant til og være aleine hjemme vi har ikke hatt behove for og lære han dette.. men han ligger fint i bilen i bur helt til noen går forbi bilen da skal det bjeffes[:-] slitsomt i blant ja

jeg har så lyst å skaffe meg en liten tass

men sambo mener at vi kan ikke pga vi bor i leilighet

og når vi er på jobb så må jo hunden være alene i 6 t før jeg er hjemme

hvordan gjør dere det når dere er på jobb?

savner en leke kamerat kose venn tur venn

personlig liker jeg rottweiler meget godt.

vi har en Rottweiler, bor i blokk...leiligheten er ikke større enn 66kvm. Og det funker utmerket. Når vi er på jobb ligger hun uansett bare og sover. En hund skal klare å være hjemme aleine i 8 timer uten at det skal være noe problem. Men om det er de første dagene du tenker på, så ville jeg tatt meg fri noen dager (om du kan det), og være hjemme med hunden, men går ut noen ærender uten hunden, slik at den blir vant til å være hjemme aleine. Det gjorde jeg, og nå når jeg er sykemeldt merker jeg på hunden at jeg kan bli litt "for mye". Hun er så vant til å være aleine hjemme på dagtid og bare slappe av og sove, men når jeg er hjemme skjer det mye mer, og hun trekker seg som oftest vekk fordi hun vil sove [:)]

i løpet av 24 timer sover hunden ca 20 timer, og 4 timer skal de bli aktivisert med tur, leking og kos! så at en hund er hjemme 8-9 timer, spiller ingen rolle.

ORIGINAL: GULLUNGEiVUGGA

Hunder kan være LENGE hjemme alene! De er ikke mennesker men faktisk HUNDER[;)] Sambo må faltisk minne meg på det iblandt![8|][:D] Spes vi jenter menneskeligjør hunder noe til de grader iblandt[;)] Ikke alltid til hundens beste[8D]

Kjenner meg litt igjen her... er nok ett jente-syndrom dette [8D]

Hunder har uansett ikke noe tidsperspektiv. Og det er ikke noe problem å la de være alene en dag! HUnden vår er alene mens vi er på jobb, ligger i gangen der han har senga si, leke, vann og han koser seg [:)]

ORIGINAL: GULLUNGEiVUGGA

Jeg har rottweiler! De har inngenting i en leilighet å gjøre!

De hører til i et hus med stor hage, helst småbruk/gård.

Min liker seg best ute. Kan være ute hele dagen. Har stort hundehus og hundegård. Vil også si det er et must for så stor rase hvis den ikke kan gå løs på eiendommen(min stikker av[8D])

Herlig rase. Glad jeg ventet med barn til hunden vat voksen(3år)De krever myyyye de 3 årene. Hadde vi ikke hatt henne så hadde jeg venta med ny rottis til ungene var rundt 10 år

åååå det er min DRØM! [:)] Jeg har rottweiler og bor i leiligheten, men drømmen er en "hundegård" ute i hagen. herlig[:)] men heldigvis er vi veldig flink til å gå laaaange turer og aktiviserer hun masse ute, så jeg har ikke noe dårlig samvittighet. Pluss min liker absolutt ikke å være ute i en hage aleine. Men en vakker dag skal hun bli vant til det, og kunne være ute/inne så mye hun vil :)

Jeg syns det blir feil å være så bastant og si at "hunder burde ikke være alene i 8 timer per dag!" istede for å faktisk se det enkelte tilfellet ann. Alle hunder er forskjellige, jeg har hatt hunder som har elsket å være alene og hunder som ikke har taklet det så veldig bra, man må rett og slett bare tilrettelegge slik at forholdene blir best mulig. Syns virkelig det blir trangsynt å si at alle som har en vanlig jobb og som faktisk må jobbe 8 timer/dagen ikke burde skaffe seg hund.

jeg har arb tid fra 6.30 til 12.30 6 timer, hunden er vant fra før da eiger er på jobb i 8 timer og da er han rolig som bare det.

tror dette vil gå bra minn mann har alltid fri om vinteren så ser ikke problem i det. vi skal også kjøpe hus innen neste år med god hage og skog muligheter.

tusen hjertelig takk for mange gode svar[:D]

Back
Topp