Dere med gutte babyer

ønsker så inderlig en liten sp

Gift med forumet
Assistert-jentene
Oktoberskatter 2014
Himmelbarn
Julikulene 2020
Hva gjør jeg feil? ;) lillegutt tisser gjennom bleien ofte..opp mot magen...føle jeg har bleia stramt og tissen med når jeg tar på ny....
 
Sniker.. kanskje du må prøve et annet merke eller str, med annen passform til han? :)
 
Enig med tiger. Vi hadde masse lekkasjer med rema sitt merke, men ingen med pampers feks.

Kan også hjelpe å gå opp en størrelse (om dere er innafor det vektspennet). På slutten av en størrelse har man lett for lekkasje men ikke på starten.
Så her hjalp det å gå opp til neste str og stramme såpass at festene nesten overlapper litt.
 
Pampers nr 2 holder hele natten her. Bruker fortsatt nr 1 om dagen. Har hatt mere lekasje med libro. Jeg tror man må prøve ut hvilke bleier som passer best til ditt barn. Jeg passer på at tissen peker nedover når jeg legger på bleien slik at tisset kommer ned i bleien.
 
Bruker pampers nr 2. Han er jo bare ca 5kg. Så mye å gå på der..
Har også prøvd et par andre merker...men skjer det samme...
Kanskje jeg rett og slett ikke kan skifte bleier på gutte babyer he he
 
Pampers nr 2 holder hele natten her. Bruker fortsatt nr 1 om dagen. Har hatt mere lekasje med libro. Jeg tror man må prøve ut hvilke bleier som passer best til ditt barn. Jeg passer på at tissen peker nedover når jeg legger på bleien slik at tisset kommer ned i bleien.
Gjør d samme. Men skjer likevel. Kan være på dagen og d skjer...ikke på natten
 
Har ikke hatt problemer med det. Jeg passer også på at tissen ligger nedover i bleien så han ikke tisser oppover mot magen. Bruker Libero Newborn eller Libero touch, og har vært veldig fornøyd med disse. Strammer lappene så de møtes på midten av magen. Håper du finner en løsning så du slipper lekkasje!
 
Bruker pampers nr 2. Han er jo bare ca 5kg. Så mye å gå på der..
Har også prøvd et par andre merker...men skjer det samme...
Kanskje jeg rett og slett ikke kan skifte bleier på gutte babyer he he
Spennet bleien passer for er vel fra 3-7 og, men når neste str går fra 4-9kg kan dere bytte til neste str opp allerede nå. Vi har måtte bytte med en gang det var mulig for å unngå lekkasjer hele tiden (min er 10 mnd).
I libero touch passer din en str 3 hvertfall.
 
Min er også 5 kg, og vi holder på å gå over til størrelse 3. Mange typer bleier er nå for små i størrelse 2, selv om de går til 6 kg eller noe sånt.
 
Tenker at bleien rett og slett er for liten, og at dere må opp en størrelse. Størrelsene overlapper hverandre, så du må ikke se deg blind på kiloene.
 
Med Libero sine bleier hadde vi lekkasje støtt. Nå har vi gått over til Pampers, og det holder med et bleieskift fra vi legger han (ca kl 20) til vi tar morgenstellet (ca kl 8) for å unngå lekkasje [emoji4] vi bruker Pampers nr 2 og lillegutt veier ca 5,5 kg.
 
Ikke så ofte vi opplever lekkasje på lillegutt her, men skifter relativt ofte bleie da fordi han bæsjer en del. Men som flere sier det kan hjelpe å gå opp en størrelse eller bytte merke. Vi bruker mest Libero og er fornøyd med det. Og noe Pampers. Prøvde Rema sine, men da tisset han gjennom hver gang så det merket fungerte ikke for oss. Han er vel omtrent 5,6 kg nå og er i ferd med å gå over til str.3.
 
Bruker pampers nr 2. Han er jo bare ca 5kg. Så mye å gå på der..
Har også prøvd et par andre merker...men skjer det samme...
Kanskje jeg rett og slett ikke kan skifte bleier på gutte babyer he he

Vi måtte opp på 3’er bleier da gutten veide 5 kg fordi han er så lang.. bleiene ble rett og slett for korte, så vi fikk også problemer med tiss over bleiekanten :p er jo bare å kjøpe en pakke og se om det hjelper..? Om de er for store vokser han jo snart inn i dem uansett ;)
 
Her har jeg fortsatt til gode å oppleve lekkasje på grunn av tiss (bæsj derimot..). Alfred er 6.5kg og bruker fortsatt pampers str.2 som er for 4-8kg. Har fungert ypperlig, men skal teste neste str opp nå.

Mulig jeg ikke har opplevd lekkasje fordi vi skifter så himla ofte pga bæsj? Han har jo tissa under bleieskift noen ganger og jeg har jo sett at det kan være enorme mengder :woot: Tviler det har med "ferdighet" å gjøre, hehe. Kanskje gutten din bare tisser myyyee av gangen eller no?
 
Back
Topp