Dere med flere enn èn hund

Knerthen skrev:
Jeg ville nok ventet til Laban hadde hvert stabil i minst 1 år føre jeg hadde vurdert tanken på å få en hund til.

Har selv hatt omplaseringshund med atferdproblemer, etter masse trening og lang tid var hun engelen selv. Så ble jeg gravid og hunden ble mye værre enn den noen gang hadde hvert og måtte desverre avlives.

Det skal ikke alltid så store forandringen til føre atferden kan endre seg igjen, og da med du som sliter med rygg/nakke, små barn og en ny voksen hund med atferdsproblemer hadde ikke jeg tatt sjangsen så kort tid etter han er blitt fin.

Og det å ta en hund med slike atferdsproblemer inn i et hjem med små barn og en hund med den historien som han har, hadde jeg nok ikke gjort uansett.

Men lykke til med valget ditt.

Så trist å høre:'(
Man vet aldri så klart, men det er jo en sjangse man tar uansett hva slags dyr det er.
Er i tenkteboksen, ingenting er bestemt, og kjenner jeg meg selv rett, så kommer jeg til å bruke 100 år på å finne den rette hunden..

Mamma synes det er mye jobb ja.. 10 ganger mer med to enn med en..
Selv om de har gjeret inn hele tomten sin, og kan slippe de løse må de likevel ha en stimuli og turer. Det er to jakthunder. 

Mye mer lort, mye mer hår, mye mer veterinærkostnader, og de lærer uvanene til hverandre ;)

smash skrev:

mammatileijente skrev:
Er du 100% at Laban er helt "kurert"? At han ikke kan få tilbakefall?

Er jo ikke så lenge siden han var ekstremt aggressiv.. og du vurderte å ta livet av han.. eller gi han bort til noen andre..

Fått med meg at du har trent han opp;) Og at han er som en annen hund;) Håper bare du er 100% sikker på det.. før du tar inn en ny hund.. spesielt en voksen hund.. som har levd et "langt" liv allerede.. og lagt til seg vaner og uvaner..

Jeg synes jeg leste litt varskoer i annonsen.. blandt annet at han er usikker på andre hunder.. og derfor kan være aggressiv.. da ville jeg ha vært på vakt..

Ville i alle fall ikke ha tatt han for godt med en gang.. spør heller om å låne den for en periode.. vær 100% sikker på at denne voksne hannhunden går godt overens med Laban.. i alle settinger..

Skjønner godt at du vil ha en til;) Med tanke på selskap for Laban;) Jeg tenker også sånn vedr min valp.. har etterhvert lyst til å få en til.. for selskapets skyld.. og fordi jeg har lyst til å prøve meg på avl. så jeg skal ha en tispe da;)

Hadde du valgt å gå for denne voksne hunden.. så tror jeg at jeg ville ha kastrert en av de.. hvordan går det forresten med Laban og den kjemiske kastreringen? ;)

Det blir ikke den schæferen. Har alltid ønsket meg en schæfer, da jeg er oppvokst med det, men to store hunder blir litt for mye for meg med den ryggen jeg har...
Jeg fant ut at jeg heller vil ha en liten hund..
Men mannen min er ikke enig,så mye mulig det ikke blir hund i det hele tatt, men er jo lov å ønske seg:)
Det går veldig bra med Laban etter den kjemiske kastreringen.
Nå var han veldig rolig før jeg tok den, men han sover mer, og er roligere når vi er i byen og sånn. Stresser fortsatt litt i store folkemengder, men det er ingenting i forhold til det det var!
Så jeg er så utrolig stolt av Laban og utviklingen hans!

Glad du tok det valget;) At det ikke ble den hunden;) Den var veeeeldig nydelig da;);) Men på meg så virket det som endel jobb.. samt at den virket litt usikker.. og da blir de fort aggressive..

En mindre hund kan nok være et klokt valg;) Håper dere finner ut av det.. du og din kjære;)

mine to har mye glede av hverandre:) de er svært ulike, en bc og e labrador, og sammen på tur er de dynamitt, men hver for seg går det det bra.

Men bare husk på at det kan bli mer trøbbel av en liten og en stor hund. Med mindre du kjøper en liten sofagris som hater å være ute og bare vil ligge og sove.
Min lille er et sovedyr uten sidestykke, men kan være mer styr med henne alene enn de to store sammen, fordi hun har heeelt andre behov og interresser enn de store ;)

Dramadama skrev:
Men bare husk på at det kan bli mer trøbbel av en liten og en stor hund. Med mindre du kjøper en liten sofagris som hater å være ute og bare vil ligge og sove.
Min lille er et sovedyr uten sidestykke, men kan være mer styr med henne alene enn de to store sammen, fordi hun har heeelt andre behov og interresser enn de store ;)

Jeg må ha en liten tass som er glad i turer, da vi er mye ute.
Men jeg får lese masse og leite lenge, så kanskje den perfekte hunden dukker opp:)

smash skrev:

Dramadama skrev:

Men jeg får lese masse og leite lenge, så kanskje den perfekte hunden dukker opp:)

Ja, du har jo mange små hunder som er mer brukshunder enn andre. F.eks shetland sheepdog, mellompudler, basenji osv :)
Jeg har italiensk mynde, og hun vil heller ligge under teppet i sofaen enn å være ute. Så er ofte jeg ikke gidder å dra henne med ut på tur, bare fordi JEG vil det ;)

Dramadama skrev:

smash skrev:

Dramadama skrev:

Ja, du har jo mange små hunder som er mer brukshunder enn andre. F.eks shetland sheepdog, mellompudler, basenji osv :)
Jeg har italiensk mynde, og hun vil heller ligge under teppet i sofaen enn å være ute. Så er ofte jeg ikke gidder å dra henne med ut på tur, bare fordi JEG vil det ;)

Jeg satt å sikla litt på en japansk spisshund i går. De veier rundt 10 kg, og det er jo ikke så mye:) Utrooolig nydelige hunder! Men jeg kan ingenting om de, så tenkte å lese litt i kveld!
Jeg passa en mops og en chihuahua for ikke så lenge siden, og da tok jeg med de to, og Laban på tur samtidig. Laban og chihuahuan kosa seg og gikk i bra tempo, mens mopsen pusta og pesa og hang etter! Laaaate hunden!!:P

smash skrev:

Jeg satt å sikla litt på en japansk spisshund i går. De veier rundt 10 kg, og det er jo ikke så mye:) Utrooolig nydelige hunder! Men jeg kan ingenting om de, så tenkte å lese litt i kveld!
Jeg passa en mops og en chihuahua for ikke så lenge siden, og da tok jeg med de to, og Laban på tur samtidig. Laban og chihuahuan kosa seg og gikk i bra tempo, mens mopsen pusta og pesa og hang etter! Laaaate hunden!!:P

Japanerne er fine ja :)
Dere bør ihvertfall ha en hund som synes det er moro å være med og som tåler å få en labb i hodet uten å få hjernerystelse. Hehe.
Hos oss kan det være litt hyling/klynking pga italienern kan være litt skjør og synes det er helt forferdelig når de to andre vil herje med henne. Og jeg skjønner henne jo. Er ikke så moro med 90kg hund som vil trampe på deg :P

Dramadama skrev:

smash skrev:

Japanerne er fine ja :)
Dere bør ihvertfall ha en hund som synes det er moro å være med og som tåler å få en labb i hodet uten å få hjernerystelse. Hehe.
Hos oss kan det være litt hyling/klynking pga italienern kan være litt skjør og synes det er helt forferdelig når de to andre vil herje med henne. Og jeg skjønner henne jo. Er ikke så moro med 90kg hund som vil trampe på deg :P

Hehe, ja ikke sant! Har du en 90 kilos hund? Hva slags rase er det?

smash skrev:

Nei, har heldigvis ikke èn hund på 90kg :P  Men har to store hunder som veier 90kg tilsammen. Dobermann og en grosser schweizer sennenhund. De to går avogtil sammen for å mobbe den lille, og da er det ikke så greit ;)
Den lille er 9år, og er bare maskot. Så hun brukes ikke til noe spesielt. Bare kosehund, og passer ikke heeelt inn her. Hehe.

Dramadama skrev:

smash skrev:

Nei, har heldigvis ikke èn hund på 90kg :P  Men har to store hunder som veier 90kg tilsammen. Dobermann og en grosser schweizer sennenhund. De to går avogtil sammen for å mobbe den lille, og da er det ikke så greit ;)
Den lille er 9år, og er bare maskot. Så hun brukes ikke til noe spesielt. Bare kosehund, og passer ikke heeelt inn her. Hehe.

Hahha, må le! Hunder kan være så utspekulerte!!
Når jeg passa de to små jeg skreiv om over her, gikk de sammen imot Laban!
De bare "nå tar vi han"
Laban bare jaja... Så la han seg ned og lot de jokke og kose seg! Haha!

smash skrev:

De bare "nå tar vi han"

Ja, de er nå artige til tider ;)
Og det er greit så lenge det ikke går på helsa løs! Hehe.

Hehe. De var nå fine sammen da

Dramadama skrev:

smash skrev:

De bare "nå tar vi han"

Ja, ikke sant! Så du bildene? BV er jo så ustabilt med bilder..

smash skrev:

Dramadama skrev:

smash skrev:

De bare "nå tar vi han"

Ja, ikke sant! Så du bildene? BV er jo så ustabilt med bilder..

Hehe. Ja, kjempefine bilder :D  Moro at han lar de holde på :P

Back
Topp