Dere med flere barn..

Theacp

Blir kjent med forumet
Septemberlykke 2021
Når forteller dere til barna deres at de skal få søsken?

For min del blir det nok etter at det har gått 12 uker tenker jeg...

Med nr 2 tror jeg at jeg var 17 eller 18 uker på vei, ville så gjerne gjøre ventetiden kortere... Skal prøve og vente lengst mulig nå også, men eldstemann blir 12 så han skjønner nok hva som foregår når mamma kaster opp hver morgen :hilarious:

Jeg venter så lenge som mulig tenker jeg, ingen hast for manende blir lange nok. Men uansett etter uke 12 :)

Vi kommer vel til å begynne å snakke om det når magen synes. Hun er 2 år, så regner ikke med at hun skjønner så mye av det før det nærmer seg...

Tenker kanskje rundt uke 10, hvis alt ser bra ut på tidlig ul i uke 8 :) Vil at barna skal vite det før mine foreldre osv, så da må vi nesten fortelle det før det blir så synlig at andre begynner å spørre :P Fortalte det etter tidlig ul i uke 11 sist. Lenge å vente, ja, men vi tenker å si at babyen kommer ETTER at eldstejenta har begynt på skolen, så vet iallfall hun sånn tidsmessig hva hun har å forholde seg til :P

Jeg tenker å vente til magen begynner å synes. Da blir det lettere for snart 3-åringen å forholde seg til, håper jeg i alle fall?

Her har vi tenkt å vente så lenge som mulig med å fortelle noen som helst (til magen synes godt, vet ikke når det blir, har en 4-5 mnd mage hele tiden :hilarious:) men tenker 3-åringen må få vite det ca samtidlig som omverdenen. Blir dumt om han blir spurt om han gleder seg til å bli storebror uten at han vet noe.. :)

Vi tenker å vente til etter uke 12. Satser på det lar seg gjøre. Har lyst til at barna skal vite før noen andre ❤️ De er ganske observante, så spent på om de overser alle forandringer og ikke sier noe, eller om minstemann som er mest observant på mammaen sin forstår det etterhvert.

Min første er 13 mnd gammel, så forståelsen rundt det er nok ikke så stor :hilarious: Men kommer sikkert til å peke på magen å si "baby" når jeg har gravidmage og ikke bare ser lubben ut :hilarious:

Jenta mi på 14 vet det allerede :) , noe av øvrig familie óg.

Jeg er bare 4+0 i dag, men super oppblåst. Så jenten min på 3 spør meg hele tiden om jeg har baby i magen :p Hun har skikkelig babydilla og elsker når noen er gravide. Har bestilt meg time til TUL når jeg er 8+0 og hvis alt er bra så forteller vi det da og kommer til å vise film og bilde av ul til dem. Både treåringen og femåringen vet at det først er et frø som vokser og blir til baby. Så hvor lang tid det tar tenker ikke jeg at spiller noen rolle :)

Jeg kommer til å si det om et par uker. Min er 5 år og ønsker seg veldig et søsken

Jeg er bare 4+0 i dag, men super oppblåst. Så jenten min på 3 spør meg hele tiden om jeg har baby i magen :p Hun har skikkelig babydilla og elsker når noen er gravide. Har bestilt meg time til TUL når jeg er 8+0 og hvis alt er bra så forteller vi det da og kommer til å vise film og bilde av ul til dem. Både treåringen og femåringen vet at det først er et frø som vokser og blir til baby. Så hvor lang tid det tar tenker ikke jeg at spiller noen rolle :)

Min toåring har spurt meg flere ganger om det er baby i magen:eek: Vi venter nok til etter uke 12, men vil at hun skal vite det før andre så hun hører det fra oss først.

Tja hun er 1 år så skjønner ikke en shit om jeg prøver :playful: Men fyller 2 uken før termin så kanskje hun skjønner noe før babyen kommer :shy:

Tenker kanskje rundt uke 10, hvis alt ser bra ut på tidlig ul i uke 8 :) Vil at barna skal vite det før mine foreldre osv, så da må vi nesten fortelle det før det blir så synlig at andre begynner å spørre :p Fortalte det etter tidlig ul i uke 11 sist. Lenge å vente, ja, men vi tenker å si at babyen kommer ETTER at eldstejenta har begynt på skolen, så vet iallfall hun sånn tidsmessig hva hun har å forholde seg til :p

Ja, tenkte noe sånt jeg også. Vil vite at alt er i orden før jeg sier noe. I tilfelle det skulle gått galt. Han er 6, og spør nesten hver dag når han jeg skal gi han søsken, så tror helt ærlig ikke jeg hadde klart å vente så lenge :smiley-bounce016

Så bra! godt å høre at det er flere som syns det er Okei å fortelle tidlig

Vi har tre fra før på 1,5år, 5 år og 8år
Vi har lyst å vente lengst mulig med å si det så ventetiden ikke blir så alt for lang, tenker kanskje mellom uke 16-20. Men det er et stort MEN her, dersom jeg blir dårlig som jeg var med de tre andre kommer vi til å si det før, så de ikke blir redde for at det er noe galt med mammaen deres:Heartred de skal også få vite det før besteforeldre og resten av familie. Besteforeldre og øvrig familie har de tidligere svangerskapene ikke fått vite noe før uke 15. Så blir spennende denne gangen å se hvor lenge vi greie å holde det hemmelig

Back
Topp