Dere med flere barn..

Mine tre henter fikk vite det når testen var positiv. De er veldig klar over at det kan gå galt, og passer godt på mammaen sin:love017 men så er de såpass store at de vet hvor lang ventetida er:clock

Så bra! godt å høre at det er flere som syns det er Okei å fortelle tidlig
Jeg har fortalt familie det tidlig hvert svangerskap av flere grunner. Jeg klarer ikke å lyge :p og jeg får veldig fort tydelig gravidmage. Fortalte mamma i går at jeg var gravid og hun bare svarte: og det tror du ikke jeg visste? :p hehe så for å slippe stresset med alt det hemmelige så bare vil jeg være mest naturlig som jeg kan. Vi har fortalt barna våre hvordan man lager barn. Mamma har egg i magen og pappa har frø i pungen som han planter inn i magen til mamma, så smelter de sammen og vokser og vokser til det blir en baby etter lang tid :) har også vist de video fra befruktning og utvikling i magen. De syns det er like spennende som oss :)

Mine tre henter fikk vite det når testen var positiv. De er veldig klar over at det kan gå galt, og passer godt på mammaen sin:love017 men så er de såpass store at de vet hvor lang ventetida er:clock
Så kjekt! :D vurderte å gjøre det samme, men mannen trengte noen dager på å fordøye dette selv først. Så da ble vi enig om å ta en TUL i uke 8 og så fortelle de ved å vise de film og bilde fra ul <3

Han har akkurat fylt 2, så skjønner det nok ikke enda.. vil bik snakke om det når magen blir mer tydelig og la han delta på forberedelsene til lille kommer. :-)

Kommer til å vente til etter ordinær ultralyd! De er 7 og 5, hvis jeg sier noe nå, så vet hele verden det i morgen! ;)

Yngstemann skjønner nok ikke så mye før babyen er her, men eldste har ytret et ønske om et lillesøsken til. Håper å klare å vente til i hvert fall OUL med å fortelle for å gjøre ventetiden kortere. Spørs nok om det går for jeg er så kvalm at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre innimellom:wtf::meh:

Mini spurte plutselig hvorfor jeg hadde baby i magen her en dag. Klarte ikke å lyve. Hun er fortsatt liten, så vi snakker ikke om det hvis hun ikke tar det opp ❤️ Ventetiden er lang, så det tar nok litt tid før hun skjønner det helt.

Med nr 2 fortalte eg det rundt veke 16-17, ho var og den første som fekk vite om graviditeten utenom samboeren og meg :) tenker å prøve å holde det samme denne gang... men me får sjå kor fort magen kjem

Vi venter ihvertfall til uke 12 før vi sier det. Lengre tror jeg ikke vi klarer å holde det skjult. Kan ikke fortelle noe til besteforeldre før, for de kommer garantert til å røpe seg til ungene, selv om de ikke mener det.

Vår på snart 3 fikk vite det i dag, han syns det er så rart at mamma er syk(spyr), så fortalte bare at det var en baby i magen som gjorde det. Er i uke 10 nå, så det får bare være. Får heller ta samtalen hvis det ikke skulle bli noe. De fleste i barnehagen har også fått det med seg fordi jeg nå 3 ganger har spydd på utsiden i pose :shifty: sååå, omtrent umulig å skjule uansett..

Last edited:
Skal på TUL neste onsdag, tenker vi forteller det da hvis alt ser bra ut min er 5 og har sååå lyst på en lillebror eller lillesøster :joyful:

Når forteller dere til barna deres at de skal få søsken?

jeg fortalte det med en gang (Han er 11 år). tidligere (før lillebror født 2019) så mistet jeg mange ganger. Det var helt umulig å skjule.. så vi fortalte det fort hver gang, og så har vi snakket oss gjennom alle sorger på veien. Nå har han en lillebror som freser avgårde og lager masse stemning, og så håper han på en lillesøster i magen❤️

Skal på tidlig UL i uke 11, så etter det en gang. Tenkte å la barna være med å fortelle det til besteforeldre. Jeg er litt over 9 uker på vei nå.

Back
Topp