dere med flere barn

Vi dro fra Trondheim til sørlandet da nr 2 var rundt 3 uker gammel. Ikke noe problem det! Men vi var så heldige at svigermor kom opp til oss, så tok jeg, svigermor og gutta toget til Oslo. Mannen kjørte bil og plukket oss opp der. Var veldig greit å slippe å kjøre i 10 timer med en tre uker gammel baby og en aktiv 2 åring! På vei hjem la vi oss inn på hotell i Lillehammer.
Skulle gjerne gjort det i år også, men når terminen er 20 juli blir det litt for sent desverre!
Bittesmå barn skal heller ikke sitte lenge i barnestolen. Fysioterapeutene (informerte oss på helsestasjonen) sa at max 20 min med spebarn, men selvfølgelig kunne man ha unntak i blant, men dette var regelen. Så jeg hadde vært skeptisk til bil. Vi har tatt tog med hun lille, og det har vært helt supert :)

Blir ikke så mye ferie på oss her. Tror ikke hun på 1 år bryr seg så mye ;) Men blir nok en tur til varmere strøk når minsten er litt eldre :)

Samme her! Trodde vi hadde fått en kose og sovebaby, men der tok vi feil gitt:eek: Kolikken begynte ved 3 uker her, men trøsten ble at nr 2 var en veldig rolig baby :)
Hihi, jeg må le...Husker vi skrøt til alle og hver om hvor rolig han var. Sov mye om natta og alt. Eneste vi slet med fra første stund var ammingen. Så snudde alt på minuttet en dag. Jeg husker til og med hvor vi var da han fikk den første skriketokten :P Gud hjelpe, da ble jeg svett. Var jo ute blant folk :o
Så fint deres nr 2 var en rolig baby:) Da er det håp:) Hvordan opplevde du det i forhold?

Hihi, jeg må le...Husker vi skrøt til alle og hver om hvor rolig han var. Sov mye om natta og alt. Eneste vi slet med fra første stund var ammingen. Så snudde alt på minuttet en dag. Jeg husker til og med hvor vi var da han fikk den første skriketokten :p Gud hjelpe, da ble jeg svett. Var jo ute blant folk :eek:
Så fint deres nr 2 var en rolig baby:) Da er det håp:) Hvordan opplevde du det i forhold?
Faktisk! Det gjorde vi også :D det var 2 helt forskjellige oppfatninger av å få barn rett og slett. Nr 2 var 10 dager da hun begynte å sove hele natten!! 8-10 timer i strekk blir regnet som hel natt når de er så små. Husker jeg våknet med full panikk etter første natten hun sov igjennom og heiv meg på telefonen til helsestasjonen for å høre om dette var normalt eller om jeg måtte ha klokke på om natten:D:rolleyes: Hs bare lo litt av meg og ba meg om å ta det helt med ro så lenge hun la på seg. Hehe. Hun hadde litt knip i magen om kveldene, men ikke i nærheten av kolikk. Det var rett og slett en drøm!

Faktisk! Det gjorde vi også :D det var 2 helt forskjellige oppfatninger av å få barn rett og slett. Nr 2 var 10 dager da hun begynte å sove hele natten!! 8-10 timer i strekk blir regnet som hel natt når de er så små. Husker jeg våknet med full panikk etter første natten hun sov igjennom og heiv meg på telefonen til helsestasjonen for å høre om dette var normalt eller om jeg måtte ha klokke på om natten:D:rolleyes: Hs bare lo litt av meg og ba meg om å ta det helt med ro så lenge hun la på seg. Hehe. Hun hadde litt knip i magen om kveldene, men ikke i nærheten av kolikk. Det var rett og slett en drøm!
Høres helt fantastisk ut:) Heheh, jeg hadde sikkert kastet meg over tlf i forskrekkelse og sjokk jeg og:)

Høres helt fantastisk ut:) Heheh, jeg hadde sikkert kastet meg over tlf i forskrekkelse og sjokk jeg og:)
Hehe. Tror nok ikke jeg var første som hadde gjort det. Helsesøster viste heldigvis hvordan det var med første, så hun forsto jo at dette var noe nytt og uvandt for meg :D hehe. Hun sov ikke hele natten før hun var 4 år, så jammen bra at nr 2 var litt mer samarbeidvillig.

Her blir det turer til Hunderfossen og lilleputtammer. Årskort der og Bor ikke langt unna.
Men ellers stille og rolig trur jeg

Jeg har termin i uke 27, og uke 28-30 er bhg stengt :O satser hardt på at mannen får ferie :P
Vi tenkte å dra på hytta, har to i familien, Voss og Ryfylke :)
Og kanskje en utenlandsreise i august :) Lille er bare 2 så han bryr seg ikke, og hun på 15 skal på 4 utenlandsreiser totalt i år, så vi tar det ikke så tungt. :)

Hvor i Ryfylke? Jeg er født og oppvokst der inne :)

Det blir ikke ferie :) får håpe på fint vær så vi kan dra mye på tur og på stranda. For sønnen min er det disse dagene han husker og snakker om uansett :p ellers skal vi en svipptur til utlandet nå i mars, byferie med familien

Sniker fra august
Min datter har en fantastisk mormor som tar henne med på hyttetur i Hammerfest hvert år i to uker
Så skal hun være hos faren sin i tre uker
Så hun får ferie, selv om jeg ikke får dratt noen steder.

2 åringen kommer nok til å kose seg fint hjemme, så vi har ikke lagt noen planer enda hvertfall :)

Når termin er ca.22juli er gutten vår blitt 4 år, så vi tenker egentlig å ta ut ferie i slutten av mai, reise til DK og dyreparken, kose oss som d skulle Vært en ferie midt på sommeren. juni blir det heller å ha tid hjemme så kan han evt være med besteforeldre på en liten miniferie om de skal det :) juli tørr jeg ikke være noe annet sted enn hjemme :på
usikker på om vi skal ha storebror hjemme første hverdagsuken hjemme med lillebrøster...

Vi har campingvogn i Sverige så blir nok å bruke den en del :) også noen dagsutflukter derfra.

Vet ikke helt med ferie. Jeg har litt lyst til noen uker i nord- norge, men vet ikke helt om jeg orker hele familien etter fødsel selv om det høres suppert ut nå.

Planlegger syden i oktober - november. Regner med poden får litt spontan ferier. Siden vi ikke er bundet mot noen skolerute

Back
Topp