dere med flere barn

heksa

Elsker forumet
Hva har dere tenkt angående sommerferien? På torsdag kom eldste her på 7 år og lurte på hvor vi skulle i ferien. Da ble jeg litt satt ut for har rett og slett bare tenkt at vi får baby, så ingen ferie:oops: dette er jo selvfølgelig ikke jentene på 5 og 7 helt enig med og det er jo ikke deres feil at vi får baby da heller... Så hva har dere tenkt? Vi snakket litt om kanskje en uke i Danmark i august vist baby kommer til ca termin og alt er bra. Kan ta båt fra Bergen til Danmark så blir det minimalt med kjøring.

Vel vi har sagt at vi ikke kommer til å reise bort. Vi har campingvogn ikke langt hjemmefra, den vil nok bli flittig brukt. Tenkte å love de en lengre ferie neste sommer:) snakka om en 3-4 uker i Danmark da:)

Vi tar ferie i juni og reiser til dyrparken tar fly, kjører til hytten på Voss og campingtur etter det så kommer vi hjem igjen i god tid før termin 21 juli. :)

Vi kommer til å reise en tur i vår her :) det er det som er planen i hvertfall :p så blir det noen bilturer til sommeren!

Vi har ikke flere barn, men skal ta oss et par uker i april/mai til Tyrkia og reiser som vanlig til familien til samboer på sommeren noen uker. Men nå venter vi til etter baby er født :) mulig jeg tar en tur til Danmark med pappa i august også, mens samboer jobber borte i 2 uker :)

Her blir vi nok å ta en tur i campingvogna på ferie - gjorde det samme sist sa lillesøster var tre uker gammel og det funket veldig greit... I mitt tilfelle har jeg nok like stort behov for ferie som barna, da jeg gittil i svangerskapet har vært stuck hjemme, og nå som bekkenet har inntatt "gravidmodus" så blir jeg rimelig immobil frem til fødsel - og har et akutt behov for miljøforandring når fødselen er overstått...

Der vet jeg sannelig ikke... Av erfaring blir jeg dårlig av å gå høygravid på sommeren, når det er varmt. (Takler varmen dårlig ellers også)
Så tror ikke vi skal legge noen planer på forhånd. Kanskje en tur etter babyen er født? Om formen tillater det? Tar det litt på sparket.

Min storesøster fikk helt bakoversveis da jeg nevnte at vi tenkte å ta et par uker på Sørlandet en måned etter ungen er født O_o Hun mente at det var helt usannsynlig at vi kom til å orke det så kjapt etter fødselen. Jeg skjønner jo at det kanskje ikke er helt optimalt med en så lang biltur, men hva tenker dere mer erfarne?

Jeg har tenkt at jeg kjører vanlig vikingsommer om det lar seg gjøre. Og om det skulle skjære seg sånn siden jeg har termin midt mellom 2 markeder så håper jeg pappa vil være snill og ta med frøkna. Han hadde hun i nesten 3 uker i fjor og jeg kom i helegene pga jeg hadde ikke ferie og sfo var stengt.. Derfor satser jeg egentlig på at ungen kommer en 2-3 uker før eller 2 uker etter termin haha

Tror ikke det blir annet enn små utflukter her. Og om formen blir lik slik den var forrige svangerskap så må jeg holde meg helt i ro, da blodtrykket ble høyt og jeg hadde massive ødemer. Men nå blir gutten vår 3 år til sommeren og vil forsåvidt ikke ha noen spesifikke forventninger til ferie. Hadde aldri turt å booket noe feriehus, hytte el da man aldri vet hvordan formen blir eller hvordan baby blir for den saks skyld...Vi får ta det igjen neste sommer:)

Min storesøster fikk helt bakoversveis da jeg nevnte at vi tenkte å ta et par uker på Sørlandet en måned etter ungen er født o_O Hun mente at det var helt usannsynlig at vi kom til å orke det så kjapt etter fødselen. Jeg skjønner jo at det kanskje ikke er helt optimalt med en så lang biltur, men hva tenker dere mer erfarne?

Vi dro fra Trondheim til sørlandet da nr 2 var rundt 3 uker gammel. Ikke noe problem det! Men vi var så heldige at svigermor kom opp til oss, så tok jeg, svigermor og gutta toget til Oslo. Mannen kjørte bil og plukket oss opp der. Var veldig greit å slippe å kjøre i 10 timer med en tre uker gammel baby og en aktiv 2 åring! På vei hjem la vi oss inn på hotell i Lillehammer.
Skulle gjerne gjort det i år også, men når terminen er 20 juli blir det litt for sent desverre!

Blir dyreparken i midten av august, så vurderer vi Legoland i september

Det blir ikke store ferien på oss i år. Har tanker om å ta oss en tur til mini øya i slutten av mai, eller evt en tur til hunderfossen i starten av juni!

Min storesøster fikk helt bakoversveis da jeg nevnte at vi tenkte å ta et par uker på Sørlandet en måned etter ungen er født O_o Hun mente at det var helt usannsynlig at vi kom til å orke det så kjapt etter fødselen. Jeg skjønner jo at det kanskje ikke er helt optimalt med en så lang biltur, men hva tenker dere mer erfarne?
Jeg hadde nok orket det, om ikke lillegutt hadde hatt kolikk, skrek flere timer i døgnet og hatet bilkjøring:P Vi hadde ingen fra før....Håper på en litt roligere baby denne gang :D

Jeg hadde nok orket det, om ikke lillegutt hadde hatt kolikk, skrek flere timer i døgnet og hatet bilkjøring:P Vi hadde ingen fra før....Håper på en litt roligere baby denne gang :D

Hehe, det er nok litt liknende erfaringer som påvirker min søsters bastante meninger ;) men vi får vel bare se an ungen! Jeg håper nemlig på en sovebaby...... :P

Tja jeg kunne omtrent ikke sitte fortsatt etter en mnd sist så lang biltur hadde hvert uaktuelt da. Men ungen sov natta gjennom og var en rolig og stille baby så det var kunn pga meg det ikke hadde gått...

Men det kan være vanskelig å planlegge på forhånd og du kan jo være i knall form etter fødsel det vet man jo ikke :)

Hehe, det er nok litt liknende erfaringer som påvirker min søsters bastante meninger ;) men vi får vel bare se an ungen! Jeg håper nemlig på en sovebaby...... :P
Hvis det er noe dere kan ta på sparket så er det jo ikke noe problem:) Da er det jo bare å se ann:) Men hadde aldri turt å booke hytte, eller lignende med mindre jeg hadde visst vi fikk pengene igjen om vi ombestemte oss...Kan være greit å vite at kolikkbarn begynner gjerne ikke å plages og gråte før de er 3 uker gamle. Trodde vi hadde fått DEN rolige babyen vi de 2 første ukene...SÅ feil kunne vi ta, hehe...

Hvis det er noe dere kan ta på sparket så er det jo ikke noe problem:) Da er det jo bare å se ann:) Men hadde aldri turt å booke hytte, eller lignende med mindre jeg hadde visst vi fikk pengene igjen om vi ombestemte oss...Kan være greit å vite at kolikkbarn begynner gjerne ikke å plages og gråte før de er 3 uker gamle. Trodde vi hadde fått DEN rolige babyen vi de 2 første ukene...SÅ feil kunne vi ta, hehe...
Samme her! Trodde vi hadde fått en kose og sovebaby, men der tok vi feil gitt:eek: Kolikken begynte ved 3 uker her, men trøsten ble at nr 2 var en veldig rolig baby :)

Jeg har termin i uke 27, og uke 28-30 er bhg stengt :O satser hardt på at mannen får ferie :P
Vi tenkte å dra på hytta, har to i familien, Voss og Ryfylke :)
Og kanskje en utenlandsreise i august :) Lille er bare 2 så han bryr seg ikke, og hun på 15 skal på 4 utenlandsreiser totalt i år, så vi tar det ikke så tungt. :)

Back
Topp