Dere med flere barn

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Når er de andre barna hjemme på hverdagene? Altså hvor mye tid har dere med bare babyen? Og hvor mye tid eventuelt med bare de andre (sovetid for baby feks)?

Har alenetid med frøkna fra åtte til to-tiden. Med storebror er det lite eller ingen alenetid, bortsett fra når frøkna sover, men det er jo sjeldnere på ettermiddagen nå.

Heeh, her er det alltid full rulle! :p
Vi står opp 07:00 også følger vi eldstemann til skolen kl 08:10. Når vi kommer hjem legger jeg Felix -mellom 08:30 og 09:00. Han sover ca.1-1 1/2t . På den tiden får jeg tid til å rydde unna litt og kose med mellomste. Mellomste legger seg ca. 11:30-12:00 og sover glatt til 15:00. Da får jeg litt alene tid med Felix før han er klar for hvil nr 2. 13:20 kommer eldste hjem og da er det lekser først og litt kvalitets tid etterpå. Så må jeg starte på middagen, Felix våkner stort sett rundt 14:00-15:00 tiden, sambo er hjemme 15:00 og da er det middag. Resten av ettermiddagen bruker vi sammen, noen ganger år vi ut på tur alle mann alle, mens andre ganger tar en av oss de to eldste med ut.
Må "dele" oss opp litt av og til slik at alle får en bit av kaka :p

Her kjører vi mellomste og eldste i barnehage og skole til halv ni. Så er det hjem leke litt på gulvet osv til han skal sove i 10-10.30 tiden, spørs når han har våknet.

Etter han har våknet igjen skal han spise litt og så har vi gått ut i det siste. Da er vi ute til vi skal hente eldste 13.30 på skolen. To dager i uken slutter han 14.45, da finner vi på litt andre ting også. Butikken osv. Han sover en gang til også inni her.

Hjem igjen og da er vi sammen oss tre, jeg begynner på middag mens eldste hjelper til med lillebror. Eldste har hentet mellomste i barnehagen noen ganger, så slipper jeg. Er litt deilig:) Så er det middag. Noen ganger sover han en liten dupp på denne tiden. Så er vi sammen alle fire frem til leggetid. Får litt vondt av mellomste egentlig, for hun har nesten ikke alenetid med meg i det hele tatt:( Hun er en veldig fornøyd og glad jente da og veldig glad i både storebror og lillebror..

Kom meg på nett :)

Her er jeg og lillesøster alene i 6 timer. Fra 09-15 ca. Henter storesøster tidlig for å få mer tid sammen med henne mens jeg er i permisjon :)

Heeh, her er det alltid full rulle! :p
Vi står opp 07:00 også følger vi eldstemann til skolen kl 08:10. Når vi kommer hjem legger jeg Felix -mellom 08:30 og 09:00. Han sover ca.1-1 1/2t . På den tiden får jeg tid til å rydde unna litt og kose med mellomste. Mellomste legger seg ca. 11:30-12:00 og sover glatt til 15:00. Da får jeg litt alene tid med Felix før han er klar for hvil nr 2. 13:20 kommer eldste hjem og da er det lekser først og litt kvalitets tid etterpå. Så må jeg starte på middagen, Felix våkner stort sett rundt 14:00-15:00 tiden, sambo er hjemme 15:00 og da er det middag. Resten av ettermiddagen bruker vi sammen, noen ganger år vi ut på tur alle mann alle, mens andre ganger tar en av oss de to eldste med ut.
Må "dele" oss opp litt av og til slik at alle får en bit av kaka :p
Haha tenkte på deg når jeg skrev jo at det går fort i svingene hos dere. Høres greit fordelt ut da :)

Kom meg på nett :)

Her er jeg og lillesøster alene i 6 timer. Fra 09-15 ca. Henter storesøster tidlig for å få mer tid sammen med henne mens jeg er i permisjon :)
Hadde jeg gjort også, allikevel har du mye alenetid med yngste :) Kjenner dagene er hektiske bår eldste slutter kl 12

Haha tenkte på deg når jeg skrev jo at det går fort i svingene hos dere. Høres greit fordelt ut da :)

Ja det er greit fordelt, men fytti for et "kaos" det blir når ungene ikke er samarbeidsvillige! :p
Heldigvis så er ikke det så ofte :)

Varierer litt om vi henter eller leverer storebror. Om mannen leverer henter jeg og lillebror. Og da er vi alene fra vi står opp rundt 8 til 14. Dersom vi leverer går vi til bhg rundt 9-9.30. Og er da hjemme med kun lillebror frem til 16. Vi går å henter og leverer, går derfor litt tid til det. Noen dager har vi bil og da pleier vi stort sett å både levere og hente. Og da blir det levering 9.30 og henting rundt15. Synes dagene går fort unna når vi innimellom tida vi er alene skal ha tid til både to dupper (på rundt 3 timer) og ett til to måltider. Men prioriterer kortere dager for storebror i bhg. Var noe helt annerledes da jeg var hjemme med storebror i perm. Da hadde vi masse tid. Blir lite alenetid med storebror. Blir når lillebror sover (skjer jo ikke så mye på hverdagene lenger, og de legger seg nesten likt på kvelden) eller så pleier vi jo ofte å dele dem mellom oss i helgene da.

Blir som regel at jeg må takle begge barna samtidig. Sitter på gulvet å leker med begge eller leser bok med minste på fanget og største ved siden av. Kanskje største og jeg har frokost alene, men deretter vokner mini. Sovner kanskje i vogna, slik at vi kan finne på noe gøy ute, men sover lite og sjelden inne.

Storesøster er to dager i barnehagen,ca 5-6 timer nå.Ellers er vi alltid sammen stortsett:-) Eldste jenta spør etter "baby" med engang jeg henter henne,og mini trives best med morsomme storedadden hjemme:-)travelt er det men tenker at før i tida var det ikke barnehage,og man hadde gjerne sju barn så klage kan jeg ikke;-)

Back
Topp