Dere med fler...

Jenta mi kom på 3t50 min så blir spennende å se nå men er jo 6år siden så kan jo hende jeg bruker lengre tid

Nr 1 ble satt igang og ble født 5 timer etter vannet ble tatt.

Nr 2: (8år etter) 41 timer fra første rie:-(

Nr3 : 21 timer fra første rie (3år etter nr 2)

Nr 1 tok ca 50 timer + komplikasjoner

Nr 2 45 minutter. Trodde jeg hadde kynnere, som egentlig var åpning jeg fødte hu alene på badet hjemme. Pappaen var utfor å kranglet til seg ambulanse, og mamma kom i siste liten☺️ da ambulansepersonalet kom hadde jeg henne på magen❤️❤️

Her tok nr 1 ca 14-15 timer fra første tegn.
Fødsel nr 2 tok faktisk litt over 5 timer fra første tegn. Men fra riene var skikkelig i gang tok det sikkert rundt 3.. Begynnte med litt mellomrom mellom, også plutselig snudde det og riene hagglet.. Vi drev å telte , og hadde likesom god tid.. Meen, han ble født hjemme:p sykehuset er ca 20 min unna.. Ved lang vei til sykehuset, er det jo bare viktig å reise ved første tegn.. Det hadde hvertfall jeg gjort, om jeg skulle født igjen:p Om du får misstanke om at ting går fort, får mann jo god hjelp fra ambulanse:)

Gikk rimelig fort med begge, og siden vi nå bor en time + unna, og det gikk supersmooth med første, valgte jeg føde hjemme. Null stress, null bekymringer. Andre gikk en time fortere, hadde jordmor tatt vannet da hun sjekket hvor langt jeg var kommet, hadde tulla blitt født enda en time tidligere. Men frokost er viktig å få i seg, så da ventet vi x)

Nr 1 tok utallige mange timer. Var vel 9 timer fra jeg kom på føden. Fikk rier kvelden før jeg ble lagt inn. Men nr 2 tok jeg akupunktur noen uker før fødsel, å fra jeg kom inn på føden til babyen var ute tok det 50min! Rett og slett en drømmefødsel.

Ble satt igang med første 10 dager over termin:) fødselen tok 10,5 timer.
Andremann kom av seg selv på termin...fødselen tok 6 timer:)

nr 1. 32 timer
nr 2. 7 timer (tvillinger)

Så gikk mye fortere ja! Og lettere ikke minst!

Nr 1; 4 døgn med ueffektive rier.
Nr 2: 10 timer fra første rie:)

Her tok nr 1 ca 14-15 timer fra første tegn.
Fødsel nr 2 tok faktisk litt over 5 timer fra første tegn. Men fra riene var skikkelig i gang tok det sikkert rundt 3.. Begynnte med litt mellomrom mellom, også plutselig snudde det og riene hagglet.. Vi drev å telte , og hadde likesom god tid.. Meen, han ble født hjemme:p sykehuset er ca 20 min unna.. Ved lang vei til sykehuset, er det jo bare viktig å reise ved første tegn.. Det hadde hvertfall jeg gjort, om jeg skulle født igjen:p Om du får misstanke om at ting går fort, får mann jo god hjelp fra ambulanse:)
Jeg får nok ambulanse ja, uten noe mikkmakk:P

Nei.

Første er født 5 timer etter første rie,og jeg var forbredt på at neste kunne gå fortere.

Vi valgte planlagt hjemmefødsel, men det tok et døgn før hun kom, inkludert riestopp på 4 cm, i et halvt døgn...

Back
Topp