Dere med fler...

Det er 2,5år mellom mine to eldste, og med første brukte jeg 15t, og da startet det med rier. Mens med andre man brukte jeg 13,5t og da hadde vannet gått. Du rekker nok å komme deg på sykehuset i tide;) Bare vær godt forberedt :) lykke til!

Nr 1 tok 6.5 time. Og nr 2 tok 5.5 time. Kortere haddr hu ikke stått fast i mange timer i bekkenet. For åpningen var klar lenge før. Var helst pressrier etter 2 timer så.

Nr1: 4timer
Nr2: 2 1/2 time(4.5år siden forrige fødsel)
Nr3: 1 1/2 time(20 mnd'er siden forrige fødsel)

tok lengre tid i aktiv fødsel med nr 2 her, vet ikke hvor mye da jeg kom inn med full åpning første gang, men omtrent dobbelt så lang tid andre gang. nå skal det sies at hun lå så høyt i bekkenet nå sist så hadde problemer med å få full åpning da det bare var vannblæra som presset på åpningen, men hadde pressrier lenge da fra 8 cm der det hadde stoppet opp... gikk fort når de tok vannet da :-)

Det er 2,5år mellom mine to eldste, og med første brukte jeg 15t, og da startet det med rier. Mens med andre man brukte jeg 13,5t og da hadde vannet gått. Du rekker nok å komme deg på sykehuset i tide;) Bare vær godt forberedt :) lykke til!
Alt er pakket og klart, gjelder bare å få det i bilen :P har fødestue her, men vil heller på sykehuset da man ikke får noe form for smertelindring her.. Annet enn lystgass, som jeg bare ble kvalm av!

Nr 1: 28 timer fra første rie
Nr 2: 12 timer fra vannet gikk

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja! Men hadde rier i 12 timer med nr 2. Men bare murringer. Og aktiv fødsel i 1 time og 15 min.
Med førstemann var jeg i aktiv fødsel i rundt 12 timer.

Når jeg kom på sykehuset med rier rett etter vannet gikk hadde jeg 1.5 cm åpning og det tok ca 4 t og 20 min fra vi kom til han var ute ! blir spennende og se denne gangen :)

Jeg opplevde det motsatte, men ikke en ting var likt i de 2 svangerskapene, så sier seg selv at fødselen også var helt forskjellige.

Ved første tok det 5 1/2 time fra første tegn (vannavgang).

Ved andre tok det 12 timer fra jeg ble satt i gang (tok vannet mitt)

Ingen av mine svangerskap har vært like heller, så forventer ikke at denne fødselen skal bli lik den andre, men generelt hørt at med nr to så går det fortere. Ville bare høre om dette stemte, og det ser slik ut:)

Barn, altså.. Har dere opplevd at fødsel nr to gikk fortere enn med nr én? Vi bor et stykke unna sykehuset, og jeg er livredd for at vi ikke skal rekke frem. Sist brukte jeg 11 timer, men litt Pga riestopp (epidural). Har termin om en uke. Er 2.5 år siden jeg fikk første jenta.
47 timer fra første rie med nr 1. 26 mnd senere tok det 4 1/2 time fra første rie.

1.var keisersnitt i uke 30, så telles ikke:p
2. Måtte settes i gang 30 timer etter vannavgang.
3. Ble nektet hjemreise 22 timer etter konstatert fostervannslekkasje. Gikk vel 3 timer fra første skikkelige rie til hun var ute :)

Fødsel nr 1: 19 tima
Fødsel nr 2: 8 MIN fra 4 cm til ungen var ute.

1: 24 timer
2: 6,5 timer
3: 5,5 timer
4: 2,5 timer

Alle gangene fra riene startet.

Første fødsel tok 2.5 timer fra første rie - ble forlenget med ca en time grunnet riesvekkelse grunnet epidural...
Fødsel to tok i underkant av en time fra første rie... Da bodde vi fem minutter fra sykehuset - så var ikke særlig stresset... Nå har vi flyttet og bor 50 minutt fra sykehuset - og jeg lurer på om nr 3 går fortere - Isåfall er jeg oppriktig bekymret for å føde på veien dit...

Back
Topp