Dere med bonusbarn!!

Bondefruen

Forelsket i forumet
Hvordan syns dere der er å ha bonusbarn? Hva er negativt, hva er positivt?

Setter stor pris på svar!

Hilsen utslitt mamma
 
Ser ingen har svart deg, tenkte jeg kunne begynne selvom jeg kanskje ikke den rette til å svare, siden jeg ikke takler det å ha bonusbarn så bra!

Negativt:

*Det koster oss mer penger med to ekstra barn enn hva vi har råd til akkurat nå.

*Når vi skal kjøpe hus må vi minimum ha et ekstra soverom, som gjør at vi må enda høyere opp i pris. Samme med bil, vi trenger egentlig en 7 seter.

*Man må hele tiden planlegge ferier, feiringer og alene tid etter når barna kommer.

*Det er blir mer rydding og vasking, hilsen sliten fra før av.

*Man må hele tiden forholde seg til at det er en eks med to barn som aldri "kommer ut av livet vårt"

*Plutselig bytting av dager barna er her, fordi mor tydligvis er den eneste som fåe bestemme!

Positivt:

* Lille har to storesøsken, så om vi skulle vært så ueheldige å ikke kunne fått flere barn i fremtiden så har han to søsken her innimellom.

*Far hadde vel aldri vært så voksen, med så stor ståpå vilje om han ikke hadde hatt barn fra før av.

*Lille har noen som kan aktivisere og leke med når han blir litt eldre.

Sånn som situasjonen er akkurat nå, så har jeg desverre flere negative enn positive ting å komme med. Er veldig slitsomt å være mamma for første gang, med to på slep som man ikke helt vet hvordan å forholde seg til :)
 
Back
Topp