Dere med bonusbarn!!

Bondefruen

Flørter med forumet
Hvordan syns dere der er å ha bonusbarn? Hva er negativt, hva er positivt?

Setter stor pris på svar!

Hilsen utslitt mamma

OktoberLykkerus

Betatt av forumet
Oktoberskatter 2014
Ser ingen har svart deg, tenkte jeg kunne begynne selvom jeg kanskje ikke den rette til å svare, siden jeg ikke takler det å ha bonusbarn så bra!

Negativt:

*Det koster oss mer penger med to ekstra barn enn hva vi har råd til akkurat nå.

*Når vi skal kjøpe hus må vi minimum ha et ekstra soverom, som gjør at vi må enda høyere opp i pris. Samme med bil, vi trenger egentlig en 7 seter.

*Man må hele tiden planlegge ferier, feiringer og alene tid etter når barna kommer.

*Det er blir mer rydding og vasking, hilsen sliten fra før av.

*Man må hele tiden forholde seg til at det er en eks med to barn som aldri "kommer ut av livet vårt"

*Plutselig bytting av dager barna er her, fordi mor tydligvis er den eneste som fåe bestemme!

Positivt:

* Lille har to storesøsken, så om vi skulle vært så ueheldige å ikke kunne fått flere barn i fremtiden så har han to søsken her innimellom.

*Far hadde vel aldri vært så voksen, med så stor ståpå vilje om han ikke hadde hatt barn fra før av.

*Lille har noen som kan aktivisere og leke med når han blir litt eldre.

Sånn som situasjonen er akkurat nå, så har jeg desverre flere negative enn positive ting å komme med. Er veldig slitsomt å være mamma for første gang, med to på slep som man ikke helt vet hvordan å forholde seg til :)

Topp