Dere med barn fra før:)

*treSmå*enTil*

Elsker forumet
Septemberlykke 2015
Når forteller dere kommende søsken om spiren?:) vil så gjerne si det snart for de ønsker seg en lillebror/søster men er jo bare 4+2 uke på vei :p

Kommende storesøster blir 3 i mars, Vi tenkte å fortelle det til henne da, med mindre formen min blir så dårlig at vi bør si det før. Tror ho blir overlykkelig:-)

Drøyer lenge.. Føler ikke for å si noe når jeg selv ikke tør å glede meg enda :)

Har allerede forberedt kommende storesøster på 4, at hun kanskje kan bli storesøster om ikke så lenge, men venter til o.ul, slik at allr kan få vite det :)

Siden jeg desverre er undervektig kommer magen fort så tror jeg klarer å holde det skjult til 12 uke men ikke lengre :/ så lenge formen er fin så sier jeg ikke noe til noen :)

vi skal på UL i uke 10 den 2 feb. Eldstemann blir 9 år 13.februar, så hadde vært litt kult å fortalt det på bursdagen hans :)

Kommer ikke til å si noe før minst uke 12.. Ikke gøy å må fortelle at hun ikke skal bli storesøster alikvel

Når de andre får vite :) hu er bare 2 år og skjønner det nok ikke helt, ikke har hu mange ord heller, men jeg tar ikke sjansen på at hu går rundt og sier mamma baby :p

Jeg venter nok til hvertfall uke 12, tror ikke hun skjønner så mye uansett :p kjøper nok en "baby i magen"bok når magen begynner å vise seg :)

Mine barn er 7 og 9, og tror de hadde lagt merke til det eller overhørt oss prate hvis vi hadde ventet. Så vi valgte å fortelle de det i jula :)

Venter iallefall til uke 12, ventetiden vil jo bli evig lang for henne hvis ikke :P Og i tillegg ønsker jeg ikke å evt forklare hvorfor hun ikke blir storesøster allikvel OM noe skulle gå galt.

Jeg har en sønn på 7 og en stesønn på 8 år. Sønnen min har akkurat blitt storebror da faren fikk barn i desember. Venter en stund med å si noe så det ikke tar bort fokuset fra lillesøsteren hans som akkurat er født. Tenker rundt uke 12.

Tror nok vi kommer til å vente en stund denne gangen...

Da jeg var gravid i høst fortalte vi det til barna først og så fikk de fortelle det til all familien vi var sammen med på høstferie. Det var kjempefint! Dessverre måtte vi fortelle dette litt tidligere enn vi kanskje ønsket siden vi skulle være en uke sammen i Italia! Alle ville forstått det uansett i løpet av ferien! Da vi kom hjem og jeg var på ul en uke seinere og det ble oppdaget ma så måtte vi ta hele runden og fortelle at det ikke blei noe av likevel... Det var kjedelig! Derfor kommer vi nok til å vente til vi er mer sikker hvertfall før ungene får vite det! Kanskje etter uke 12?

Frøkna er jo bare1 år så begrenser seg jo litt hva hun forstår ;-)

Vil vente minst til uke 12, så det er litt sikrere at de faktisk skal bli storebror og storesøster. Helst vil jeg vente lengst mulig, men det er også viktig for meg at de får vite det før alle andre. Tror neppe jeg greier å skjule svangerskapet så mye lengre enn 12-13-14 uker, så da skal barna få vite det da, så kan de fortelle det videre til besteforeldre og andre. :)

Mini oppfattet raskt at her var det store ting på gang! vanskelig å skjule noe for han ;) dermed var det bedre at vi fortalte han det ordentlig enn at han skulle gå rundt og lure. Han vet at det bor en baby i magen min og at kanskje får mamma stor mage og DA blir han storebror... ;)

Her får ikke snuppa vite noen ting før om leeeenge. I hvert fall ikke før etter uke 12, kanskje ikke før oul. Sist avslørte hun at jeg var gravid. Jeg følte at jeg løy til henne og at jeg svek henne når jeg ikke bekreftet det. Heldigvis sluttet hun etterhvert å spørre. Får fortsatt vondt i hjertet mitt av å tenke på det..

Husker jo ikke fra sist og de andre gangene har jeg faktisk ikke vist om en graviditet så her tidlig noen gang :)

Back
Topp