dere med barn 0-2 år, se hit litt

salteufo

Forelsket i forumet
Hvor mange netter i måneden har barnet med pappaen? og er det sammenhengende netter?

Ingen forløpig.
Men i september begynner vi med overnatting.

Og da skal han ha henne 1 natt annen hver helg, fra Lørdag klokka fem til søndag klokken 12. Sånn skal vi ha det i 3 mnd. Og etter det så blir det full helg annen hver helg. Med fredag klokken fem til søndag klokken tolv. [8|][;)]

Nicholas er snart tre år, og er hos pappaen annenhver helg fra fredag til mandag. Også har de hatt halvannen uke ferie sammen nå, og skal ha nesten en uken om litt.

Nå lurer jeg litt...Er det ikke vanlig at man har "vanlig samvær" da..? eller har jeg misforstått...da er det jo annenhver helg?
Eller er det ikke vanlig med overnatting før barnet er 1 år? Nå ble jeg forvirret[&o]

Nei her har  jeg 100%, men far bor på andre siden av landet.
Til nå har vi besøkt hverandre gjennomsnittlig hver 3 mnd og har da ca 3 overnattinger.

ingen.. han hadde kontakt med henne til hun var litt over 2år, men aldri samvær noen andre steder enn hjemme hos oss..
nå har hun ikke kontakt med han

ORIGINAL: sannae

Nå lurer jeg litt...Er det ikke vanlig at man har "vanlig samvær" da..? eller har jeg misforstått...da er det jo annenhver helg?
Eller er det ikke vanlig med overnatting før barnet er 1 år? Nå ble jeg forvirret[&o]

Jo er vel vanlig å ha vanlig samvær, men tror det er litt opp til enkelte hvordan de vil gjøre det. Og nei er ikke vanlig med overnatting før barnet er 1 år.
Men her er det 2 kvelder i uken han har henne, og da er det alt for mye og bare hoppe i en hel helg med en gang, derfor har vi valgt og ta det som en tilvenning ! [:)]

Har vært litt til og fra, men når barnehagen starter opp igjen går vi tilbake til samværsavtalen vi hadde, som er 40/60 eller så:
Hver man-onsdag, og hver tredje helg (fre-onsdag).
Begynte med overnatting når G var rundt 16-17 mnd, før det hadde pappa vært veldig lite inne i bildet i et halvt års tid.
Trengtes veldig lite tilvenning - vi var på besøk der sammen, jeg la ham første kvelden, vi trappet opp langhelgen gradvis, og alt gikk veldig greit - men det er jo individuelt fra barn til barn!
Ca. 11 netter i måneden, altså, og Jr. fyller 2 i august. [:)]

Snuppa er hos pappaen sin annenhver helg. Vi bor 1 1/2 time fra hverandre, da jeg studerer her. Flytter neste år tilbake til Oslo der pappaen bor og jeg er fra. Håpet pappaen kunne tenkt seg litt mer samvær, men det ser ikke så veldig lyst ut[&o]

Her er lillemor hos pappa'n sin 1 dag i uke + natt... Og annenhver helg fra torsdag-søndag, evt mandag...

ORIGINAL: Zlimet

ORIGINAL: sannae

Jo er vel vanlig å ha vanlig samvær, men tror det er litt opp til enkelte hvordan de vil gjøre det. Og nei er ikke vanlig med overnatting før barnet er 1 år.
Men her er det 2 kvelder i uken han har henne, og da er det alt for mye og bare hoppe i en hel helg med en gang, derfor har vi valgt og ta det som en tilvenning ! [:)]

Hmmm...vi bor rundt 2 timer fra hverandre så hadde jo vært veeldig kranglete hvis bf skulle kjørt sønnen vår fram og tilbake på lørdagen og søndagen når de har samvær...tror ikke han hadde gått med på den egentlig...men hvorfor er det ikke anbefalt egentilg?

0...
han har henne 3-5 timer hver lørdag og noen ganger 2-3 timer midt i uken

Hu er hos faren annahver helg og en natt i uka. Han henter hu i barnehagen på fredag og leverer mandag. Samme med den ene natta i uka.
Hu syntes det blei for mye styr og rot å skulle fra den ene til den andre på ettermiddagen/kvelden så da gjore vi det slik og snuppa blei mye mer fornøyd[:)]

Husker ikke helt når vi starta med overnatting men hu var over året pga åssen samværet hadde hvert tidligere.

Hu er forresten 2,5 nå[:)]

ORIGINAL: Tobias sin mamma

ORIGINAL: salteufo

Hvor mange netter i måneden har barnet med pappaen? og er det sammenhengende netter?

ingen har ikk kontakt med han

Vi har forresten også overlevering gjennom barnehagen det meste av tiden - mye enklere, slipper gråt og klaging når den andre går. [:)]

Vi flytta fra hverandre litt over en mnd før A ble 2 år. De første mnd, frem til pappa'n fikk eget sted å bo, så overnattet A annenhver helg (PtA bodde på gutterommet hjemme hos mora si i den perioden). Fra pappa'n fikk egen leilighet gikk det fort til samvær annenhver uke, da var vel A 2år og 1mnd ca... Gikk kjempefint!!!

ORIGINAL: L@il@79

ORIGINAL: Tobias sin mamma

ORIGINAL: salteufo

ingen har ikk kontakt med han

Bf her bryr sæ ikkje om lillemor.. Kun den eldste dattra si på 11 år.. Lillemor va jo uønska i hannes øya,såeh..jah.. Synd å si det,men..vi har det bedre uten han i livet vårs [8D]

ORIGINAL: Minerva

Vi har forresten også overlevering gjennom barnehagen det meste av tiden - mye enklere, slipper gråt og klaging når den andre går. [:)]

Høres lurt ut..Vi sliter litt med det når PtB leverer han søndag ettermiddag.

Samværet kommer jo an på hvor invilvert bf har vært...[:)] Her flyttet bf omtrent på toårsdagen og har hatt annenhver helg siden det!!![:)]

Back
Topp