Dere med astmabarn..

ORIGINAL: ~prinsesse vilikke~

Jentungen her hylte og grein også når hun fikk medisinen, men det er liksom ikke så mye man kan gjøre med det. Man må bare gi dem den uansett, så blir de vant til det etterhvert. Her tok det vel nesten en mnd. før hun godtok det, og nå er det ikke noe problem.

Vi lot henne riste medisinen, etterhvert klarte hun også å ta av korken og plassere den. Så teller vi høyt, og klapper og jubler når vi kommer til ti og er ferdig. [8D]

Samme her, og så hjelper det veldig mye om vi synger mens vi gir medisinen[:D] Vi fikk beskjed om at smukken måtte ut dessverre[&:]
Håper det går seg til etterhvert, de venner seg fort til å ta medisinen så snart skal du se at det blir problemfritt[;)]

Her har vi også ganske kaldt soverom også har vi hevet hodeenden på senga

Lykke til

jenten min fikk diagnosen astma når hun var 3 mndr. gikk helt fint å gi medisinen de første mnd, men når hun nærmet seg 1 år, var det tydeligvis ikke like gøy. nå er hun to år, og ber om medisin selv, og tar den selv, men mamma eller pappa hjelper til.

la ho leke med masken
og bare gi selv om ho protosterer med tiden vil ho merke og forstå selv at ho blir bedre av det
lykke til
vet det svir i mamahjerte når barne ikk vil ha maske på,men må en så må en
her synger vi : en inianer to indianer til en er til ti

Hei, jenta mi fikk også nylig konstanert at hun hadde astma.

Hun er kjempe flink til å ta medisinen sin, hun kysser bamsen på den puste greia etter at hun har tatt medisinen.
Jeg lar henne også se seg i speilet mens vi tar medisinen og sier hun er kjempe flink.

Så når vi er ferdige klapper hun for seg selv og sier fink fink [:)]

Jeg vet ikke om man kan gi det mens man sover, du får prøve å ringe med legen å høre hva du kan gjøre.

Masse lykke til, håper hun venner seg til å ta medisinen sin.

ORIGINAL: Vinterdrøm

Auda, kjedelig.... Jeg har to astmatikere - der begge fikk diagnosen da de var 2 år gamle. Det er mye du kan gjøre for å bedre miljøet rundt barnet ditt. Alle unødvendige leker bør ut av barnerommet. Kosedyr samler mye støv. Tepper på gulvene bør tas av. Når det gjelder dyne, velg en allergi vennlig. Inneklima - ikke for tørr luft - vedfyring er ikke bra. Du kan kjøpe en luftfukter - utrolig effektivt!!!

Har du søkt på midler?? Prat med en sosionom - dere har krav på midler for å foreksempel å utbedre boligen. Har du fått tilbud om astmaskolen på sykehuset? Kjempelærerikt!!!!!!!!

Jeg regner med dere bruker en volumatik eller babyinhalator når ventoline skal gis?? Hos oss fungere det bra ved å telle til ti. Først på norsk, og når de ble eldre ble det engelsk, tysk, spansk [:D] Viktig å ikke tvinge barnet/holde fast - blir gjerne redd da. La barnet få leke med inhalatoren. Gjerne prøve på dukken først? For oss fungerte det å ikke gi valg - men heller si - nå er det tid for medisin - kom skal vi telle. GJerne spør om det er noe du lurer på - det er herlig å slippe sitte alene i slik situasjon. klem

Jøss, finnes det astmaskole altså?? Jeg vet jo ikke helt sikkert om det er astma hun har. Vi var bare på sånn hastetime hos legen pga hosten og ørebetennelse.
Medisin ble gitt i en fart, og jeg fikk egentlig lite info[&:] Men ja, vi fikk sånn volumatik..her gis det til far, mor, dokka, bikkja..men hun vil ikke ha selv..det ble til at jeg måtte tvinge henne[&o]
Hun ble faktisk ikke så veldig sinna, det gikk over med en gang jeg fjernet masken.
Alle bamser og lammeskinn er fjernet fra rommet hennes, dyna er av dun, det er kanskje ikke bra?

Back
Topp