Dere med 2 åringer *bilstol*

Min er 21 mnder , og vi har Britax Multitech bakovervendt

Min gutt på 2 år og 3 mnd kjøpte vi nettop maxway til! Han vokste ut av besafe izi combi x3, men dette har han flere hakk igen å gå på :-) Han er 13 kg og bruker 92-98 i klær, men har veldig lang rygg! Prøvde også multitech'en men den var jeg ikke fornøyd med, han bøyde hodet hele tiden ut av hodestøtten, og støttebenet ble i det korteste laget i bilen vår så det ble veldig tilbakelent.. Maxway er super :-D

Jenta mi på 2,5 har et Britax Multitech som kan brukes til 25kg. Ho veier max 11,5kg.
Har et Britax Two-way-Elite også som kan brukes til 25kg og hun skal over i det når lillebror skal ha hennes Multitech. Hun har god plass i begge to og selene er ikke på øverste hakket heller. Kjempefornøyd med begge og satser på å ha henne bakovervendt til ihvertfall at hun kan bruke beltestol og veier 15kg. Så 1-2år til da satser vi på.

Tøtta mi var 88 cm og knapt 11 kg då ho var to. Brukte Akta graco cosmic bakovervendt fram til ho fylte fire (då ca 103 cm og 17 kg). No er ho drøyt 4 1/2 år og sit framleis bakovervendt, men i TWE (no ca 107 cm og kanskje 18 kg). Har god plass i setet, men om eg skal bytte til ein mindre bil blir det gjerne beltestol.

Har Besafe combi x3 i hovedbilen, der har han god plass til føttene bakovervendt fortsatt. Har Britax multi-tech i bil nr 2, der vil han nok få knapt med plass til beina bakovervendt om ikke altfor lenge. Er ca 90 cm og 13 kg.
Tror viktigste er å prøve sete i bilen dere skal ha det i.

Hun blir 2 år om en måned og veier akkurat 9 kg. Har besafe stol og kan nok bruke den til hun er minst 4 år :)

Min ble 2 år 1 juni 2012, og er ca 79 cm lang, og veier 9.6 kilo. Bruker britax multi tech. Storfornøyd! Storesøster hadde også det! Hun måtte bytte stol når hun var 4 år og 4 mndr fordi hun fikk vanvittig vondt i stumpen og skrittet, selv på små turer, og er veeeldig lang, men bare 15 kilo.

Blir 2 i august og sitter i et besafe kombi-sete (husker ikke i farten om det er x2 eller 3). Aner ikke hva han veier nå men han har iallefall ikke nådd grensa på 18 kg enda. Bikker han over, eller blir for stor for setet, før han er 4 så flyttes han over i et britax multitec som broren har hatt. Kommer nok til å gå over til det en gang uansett, tviler på han passer besafe-setet når han er 4 år.

Besafe izi combi til han var 4 år, da veide han 15,5 kg og bilstolen går til 18. Brukte den kun bakovervendt

Vi har en gutt på snart 2 som er 14,5 kg og 91 cm. Vi har 2 bilstoler; en Besafe Izi kombi X3 som snart begynner å bli for kort i ryggen (er på øverste hakket nå) også har vi en multitech som det fortsatt er en del å gå på i ryggen. Han har også mer beinplass i multitechen.

Liam blir 2 år neste mnd og veier 17 kilo allerede.. Har Volvo sitt sete som går til 25 kilo men Liam kommer til å passere 25 kilo før han er 4 år, det er jeg sikker på så da vet jeg ikke hva vi gjør..

Han er større enn Tara var og ho er 5 år nå og veier 30 kilo, ho var 24-25 kilo før ho var 4 år så..

Rebecca85 skrev:
Liam blir 2 år neste mnd og veier 17 kilo allerede.. Har Volvo sitt sete som går til 25 kilo men Liam kommer til å passere 25 kilo før han er 4 år, det er jeg sikker på så da vet jeg ikke hva vi gjør..

Han er større enn Tara var og ho er 5 år nå og veier 30 kilo, ho var 24-25 kilo før ho var 4 år så..

Lager de bakovervendte seter? Jeg måtte prøve å google, fant ikke no. 

Han var vel 15kg, og satt i MultiTech. Nå er han 3,5, og sitter fortsatt bakovervendt i det.

da han var to byttet vi fra besafe combi x1 til britax multitech. Den brukte han til han var 4 år. Han er straks 6 år og har ennå ikke passert 25 kg, men nå sitter hani beltestol.

Vi har britax multi tech til begge barna. Eldste ble 3 år i april og nr 2 er 1,5 år. Er veldig fornøyd med de. Begge sitter bakovervendt og jeg tror eldste klarer 1 år til :)

Eldste er blitt 16 kg nå, lå lenge på 13-14 kg i 2 års aldern. Hun er 96 cm nå.

Zid skrev:
Gutt på 2,5 år .. veier ca 13 kg..

Han sitter bakover i Britax Multi Tech som går opp til 25 kg bakovervendt. Han har god plass i den.. :) 

Samme her, men vår gutt veier litt over 15 kg. Har god plass, og vi er veldig fornøyd med setet:)

12kg og 90 og noe lang, har Britax twe, regner med den kan brukes lenge enda!

Han er vel ca 14 kg, ca 90 cm.. sitter i britax multi tech, men skal over i acta graco cosmic comfort S når søsteren får beltestol! =)

Drømmeren skrev:
Takk for svar.. får se litt på britax Multi Tech etterhvert da.. vurderer å bytte ut stolen vi har.. er jo da en fordel at den kan brukes lengst mulig.. så at en stol går til 25 kg er jo perfekt da

Vi har britax multi tech, og Mina sitter kjempe bra i det =) Kan tenke meg hu er like stor som Nikolai ;)

MammaenTilMina skrev:

Drømmeren skrev:
Takk for svar.. får se litt på britax Multi Tech etterhvert da.. vurderer å bytte ut stolen vi har.. er jo da en fordel at den kan brukes lengst mulig.. så at en stol går til 25 kg er jo perfekt da

Vi har britax multi tech, og Mina sitter kjempe bra i det =) Kan tenke meg hu er like stor som Nikolai ;)

Vi byttet fra MT til TWE. Innerselene ble altfor trange. Jo mer man heiser opp nakkestøtten, jo mindre belte har man å gå på også. Så hvis man har et barn med lang rygg og som kanskje er litt kraftig, ville ikke jeg ha gått for MT.

Back
Topp