Dere med 2 åringer *bilstol*

2 år og 9 mnd. 104 cm og 19,5 kg.

Hun sitter i britax twe og britax multitech. Hun har best plass i twe. Hun er veldig stor for alderen, men håper og tror at hun kan sitte bakovervendt til hun er 4.

Hun er vel 14-15 kg nå og blir snart 3. Lå på 13 kg i nesten hele fjor.
Har Britax multitech som kan brukes fra 9- 25 kg. Valgte denne stolen fordi det var den som tok minst plass bakovervendt og det er veldig god sidestøtte for hodet, håper uga kan sitte slik til de blir 4, spennende å se.

Lillebror fikk samme stol nå. Vi er veldig fornøyd og ungene også.

Har en 4-åring jeg da, men han er 15 kg og 104 cm høy, sitter bakovervendt i en Britax Multi-Tech og kan sitte sånn en stund til. Begynner å bli knapt med tanke på beina men så lenge han ikke klager så sitter han sånn. Han har jo hatt den stolen siden han var 2 år da.

Besafe izi kid x2. Setet går opp til 18kg, så jeg vurderer å bytte til cybex pallas 2-fix når hun er for tung og kan sitte fremovervendt.

Men det er jo enda en stund til enda :)
Regner ikke med at hun veier 18kg med det første.

Jenta mi på 19 mnd sitter i britax hi-way II i hovedbilden og two.way elite i sambo sin bil. Sitter kjempegodt i begge setene. Hun er rundt 12 kg og begynner å nærme seg 90 cm.

Hun er vel rundt 14 kg nå, sitter fint og har god plass i Akta Graco Cosmic Comfort S. Bakovervendt selvfølgelig, to år og to mnd gammel :) Hun skal sitte bakovervendt i denne stolen til hun blir satt i beltestol om et par-tre år.

Lykketrollet på 2 år og 2 mnd (ca 13 kg) sitter bakovervendt i Britax Highway II i den ene bilen og Britax Maxway i den andre bilen. Begge setene er bakovervendte og kan brukes bakovervendt til 25 kg. Han har god plass i begge setene, og er ennå ikke på det øverste selefestet, regner med han kan bruke begge setene i mange år til. Maxway som er den nyeste modellen til Britax kan har en litt bedre og høyere nakkestøtte enn Higway II, så den kan nok brukes lengst.

han var 13 kg når han var 2 mnd. han er nå 4 og veier 15 kg (gått over til beltestol nå). brukte besafe izi combi bakovervendt til han var 4.

Zid skrev:
Gutt på 2,5 år .. veier ca 13 kg..

Han sitter bakover i Britax Multi Tech som går opp til 25 kg bakovervendt. Han har god plass i den.. :) 

Jeg har en på 4 1/2 år, han sitter supert i denne bakovervendt. 16-17 kg og ca 110 cm.

Jenta vår på 3 sitter bakovervendt i Britax multitech, veier ca 15 kg. Problemet er heller lengden hennes, usikker på hvordan det blir neste vinter. Hun blir hvertfall sittende bakover frem til da. 

husker ikke helt vekt og lengde jeg, men helt normalt vil jeg anta..
han er kraftig bygd, ikke tjukk - men kompakt... han satt i besafe combi x1, men vi byttet den da han var 2 fordi jeg så at han ikke ville passe i den til han ble 4 år... Da byttet vi til britax multitech... 

Min veier ca 12 kg og sitter bakover i en Britax Multitech.

Regner med hun kan bruke den i lang tid fremover. Så lenge som mulig håper jeg :)

da min var 2 veide han 12-14 kg og satt i britax twe. Det gjør han forsåvidt enda. Han er nå 3,5 og 16 kg.

TWE kan brukes bakovervendt til 25 kg.

2,5 år og sitter bakover i et britax two way elite.God plass både mtp.rygglengde og beinplass.
Setet går til 25 kilo.er enkelt å montere og passer de fleste biler :)

Min er 3,5 år og 16kg, og sitter bakovervendt i Britax Multi-Tech. Har sittet i det siden han vokste ut av babysetet. Har fortsatt minst ett hakk igjen på rygglengden, så regner med han kan sitte i det i hvertfall ett år til.

Zid skrev:
Gutt på 2,5 år .. veier ca 13 kg..

Han sitter bakover i Britax Multi Tech som går opp til 25 kg bakovervendt. Han har god plass i den.. :) 

Samme som her, bare jente.
Vi hadde BeSafe Izi Combi X3, men måtte selge den fordi hun hadde ikke mer plass å gå på i ryggen.

har min 2,5 åring på ca 14 kg og 96cm ca i ett Britax Hi way 2. god plass:)

Er det høyden eller vekta som har noe å si på at setet er for lite? (Eller er det den av de to som den når først?)

Mi blir 2 i mai, rundt 12 kg og trooor hun er 87cm eller noe slikt. Hun har besafe izi kombi x3 i bilen til gubben og har nå kjøpt en britax maxway til min bil. Besafen går til 18kg og britaxen til 25kg. Hun kan nok fint sitte der ett par år til:) Har god plass:)

Vi har en Besafe Izi X3 Combi som hovedsete, bakovervendt. Kommer aldri til å bruke den framovervendt, siden den ikke er like god den veien.. Da kjøper vi heller et nytt, hvis det blir aktuelt.. :) Håper å kunne ha henne i dette setet ei god stund til. Hun veier bare 12,5 kg., og det går jo opp til 18, så forhåpentligvis blir det i hvertfall ut neste år og helst litt til :)) 

Som ekstrasete har vi Britax TwoWay Elite. Kjempeenkelt og godt sete som passer overalt, og hun sitter godt i det :) Det er lett å montere bakovervendt også, noe som er viktig siden det er ekstrasete :)

Back
Topp