Dere lavbudsjett mammaer!

ORIGINAL: Tamiria

ORIGINAL: Myshild Bergsprekken

Som sagt, kom med ukesmeny+budsjett så skal jeg tro på det, men har prøvd selv og uansett hva jeg kutter ut, og uansett hvor billige varer jeg prøver å handle så får jeg det ikke til.
Så før jeg ser budsjett+meny så har jeg veldig vanskelig for å tro på det. Sorry...

Vist det stemmer så er det vel pokker meg ikke så vanskelig å gi ett budsjett heller da???????? Og har jeg noen ganger sagt her at de lyver?????????????????????????Nei, vet du hva.....

[8|][8|][8|][8|][8|][>:][>:][8|][8|][8|][8|] 
Gidd å hisse seg.. Hadde aldri giddet å lage ett budsjett bare for å vise DEG !?

jeg tror dere! selv om jeg virkelig IKKE er i nærheten av å klare det selv:) men jeg forstår ikke hvorfor det er viktig for folk at tamiria tror dere. hun får tro akkurat hva hun vil, ingen gidder vel å sitte her resten av tv-tirsdags-kvelden og liste opp hva man spiser på en måned og budsjett? nei takke seg til! gleder meg til frustrerte fruer jeg[:)]
og vi bruker sikkert 4-5000 ja. men vi har igrunn endel middagsbesøk og sånn også, og er altfor glad i kylling[:-][:)]

Dra til Sverige!
Kjøp MASSE billig kjøtt/kylling og frys ned..billige bleier,billig såpe,billig vaskemidddel(pulver)![:D]

Jeg prøver nå..

Handler inn stort hver fredag... pålegg for kommende uke.. middager.. melk.. poteter.. grønnsaker.. kommer alltid på rundt 1000 kr

Det blir 4000 i mnd.. + at vi kjøper jo også inn brød hver dag.. frukt osv.. og det blir sikkert rundt 2000 kr i mnd..

Samt at vi handler inn kjøtt osv i Sverige hver mnd.. 1000 kr..

Alt i alt så bruker vi nok 7000 kr i mnd på mat.. hvertfall..

og fatter ikke folk som klarer å handle inn til omtrent 3000 kr i mnd

dere er flinke som klarer 2500,- i mnd!!! her ligger vi på 4000,-, to voksne, ungdom (er til oss tors-mandag annenhver uke) og to på 1/2år:) før brukte vi 5-6000,- men har blitt mye flinkere til å kjøpe på tilbud og ikke kaste rester:)

Blir alltid så imponert når jeg hører om folk som klarer å ha sånn orden på sakene! [:)]

Vet venninnen min (ok, det var kanskje 8 år siden) klarte seg på 500 i uka i matbudsjett for seg, samboeren og jenta deres (da 5-6 år).
De var to studenter som fikk råd til ferie i Tyrkia fordi de sparte inn på mat o.l. resten av året! [:D]

Selv faller jeg dessverre i den andre enden av skalaen.

dere som lever så billig, vis meg ukesmenyer+budsjett så skal jeg vurdere å tro på det. For uansett hvor billig og simpel mat jeg kjøper så kommer ikke jeg ned på 2500kr i mnd. No way..

det vville jeg også sett,og lært av det[:)]vi et to voksne og to barn og ligger på 6000 i mnd inkl bleier såper,vaske middel ol.

da kommer cafe besøk og spising ute utenom.noe vi skjeldent gjør.

Da handler jeg Så "billig " og fornuftig jeg bare kan,kjøper ikke fryst pizza eller noe av det andre dyre som ligger i fysedisken.noe jeg gjore mye før jeg så hvor dyrt det ble.

vi kjøper aldirg brus,kansje en kasse i ny og ne til fest/bursdag.
lite snop og chips.holder oss til helger.

men nå til påske uka handlet jeg uten handle lapp og hadde "det er jo påske"i tankene og med litt vin og indrefileet kom vi på 3000!!!!!
defor planlegger jeg altid for en uke og holder meg til det!

ORIGINAL: Minerva

Blir alltid så imponert når jeg hører om folk som klarer å ha sånn orden på sakene! [:)]

Vet venninnen min (ok, det var kanskje 8 år siden) klarte seg på 500 i uka i matbudsjett for seg, samboeren og jenta deres (da 5-6 år).
De var to studenter som fikk råd til ferie i Tyrkia fordi de sparte inn på mat o.l. resten av året! [:D]

Selv faller jeg dessverre i den andre enden av skalaen.

oi di var flinke,selv om maten var mye billigere for 8 år siden.

ps et tips om du kjenner noen bønder godt, spør de om du kan få væra med de på utsalget på slakteriet!
(eg får gjennom mamma og pappa. mørbradbiff til 80kr kiloen, pølser 10kr/kg, en pakke kyllingvinger til 13 kr, løvtynn baguetteskinke 3kr pakken osv.. )

kan jo alltisd bli med meg på kjøretur inn til sandeid på slakteriet, eg kan gå der uten mamma(haha nå hørtes eg liten ut!)
så kan me ha "svenskehandel" uten å kjøra gjennom halve norge[:D]

ORIGINAL: lykkeligmamman

ps et tips om du kjenner noen bønder godt, spør de om du kan få væra med de på utsalget på slakteriet!
(eg får gjennom mamma og pappa. mørbradbiff til 80kr kiloen, pølser 10kr/kg, en pakke kyllingvinger til 13 kr, løvtynn baguetteskinke 3kr pakken osv.. )

kan jo alltisd bli med meg på kjøretur inn til sandeid på slakteriet, eg kan gå der uten mamma(haha nå hørtes eg liten ut!)
så kan me ha "svenskehandel" uten å kjøra gjennom halve norge[:D]

jaa kjøretur inn til sandeid, coome on;) er med jeg asså[:D]

Vi er to voksne og ett barn og bruker 3000 på mat. Det er det vi har satt av til mat og vet derfor at vi ikke bruker mer. Da jeg gikk gravid brukte vi 2000, men ville ha mer å gå på når vi fikk barn.
Lager all mat fra bunnen av, elsker å lage mat! Spiser mye forskjellige supper laget fra bunnen som er gode, sunne og billige. Mye kyllingretter siden First Price har billige økonomipakninger, og det samme gjelder laks og seifileter. Kjøttdeig på tilbud og benytter oss av og til av fredagstilbudet på Kiwi. Fruktmos og middag til småtten lager vi fra bunnen av.

I det siste har vi brukt mye mer penger på mat, brukt av "lommepenger", og det angrer jeg på siden det er helt unødvendig. Masse juice hele tiden og småting vi ikke har bruk for. Spist mye ute etc. Så det skal vi slutte med igjen. Vil mye heller spare! [:)]

merkeli å si at man ikke tror på at folk har så lave busjett.
hvorfor i all verdens dager skal folk 'lyve' om det?

ORIGINAL: mammantilenengel

På en uke:

Vi er 4 i familien (1baby).

Vi kjøper for å spare : firstprice kyllingfilet 2kg (99kroner).
14 kroner (fisk,entrecote,ja alt som de har på tilbud på fredag på kiwi.vi hamstrer).
landlord bleier(ca 30kroner)
såpe fra europris(7kroner)
ris firstprice stor pakke ( ca 22 kroner)
så handler vi ALT på tilbud. Får tilbudsreklame i posten

Når der er tilbud så hamstrer vi.
Vi bruker ca 1500 pr uke i mat. ofte mindre.

Hvem selger denne så billig? Har bare sett den til 159.. 154 jeg..[:)]

kanskje vanskelig å tro men vi pleier å bruke max 2500.. Har ingen liste (dette gjøres når det er ingenting igjen av å lage mat av). Handler alt.. Bare plukker med meg.. Men dette er det jeg pleier å komme hjem med.
Dette er ca priser totalt.
- 4 Brød (vi spiser lite brød) f.p    20,-
- 4 pk supper                            60,-
- 5 pk kyllingkjøttdeiger               100,-
- 5 pk kjøttdeiger                        100,-
- 2 pk poteter                               70,-
- 2 pk gullerøtter                            25,-
- 1 Brokkoli                                  15,-
- Blomkål                                      15,-
- 3 fiskegrateng                            60,-
- 5 Toro spagettigsaus                    65,-
- 5 f.p sur søt saus                        65,-
- 4 melk                                       60,-
- 1 husholdningsaft                         25,-
- Ris                                             35,-
-2 ost                                           115,-
- 4 Vossafår                                   80,-
- Makaroni                                     20,-
- 3 pizza                                        80,-
- Smør                                           20,-
- Kaffe kartong                                 130,-
-4x 4pk Pepsi max                             240,-
- 4 pk chips                                        120,-
- 4pk sjokolade                                  100,-
- 4 sjampo & 4 balsam                      160,-
- Tannkrem                                       20,-
- 2 mme                                         200,-
- 6 babygrøt                                   120,-
- 2 Bleier                                        100,-
- 4 Toalettpapir                                  60,-
- 2 Oppvaskmiddel                             100,-
- 4 tobakk

Totalt                                    2975,-

(vaskemiddel har jeg 10 kg av så trenger ikke det på en stund)
Og alt dette kjøper jeg ikke hver mnd noe har jeg igjen fra forrgje og da kjøper jeg annet..
Fryser mye.. Vi bruker bare halve kjøttdeigen..
Kjøper stort.. Mel kjøper jeg i 3 pk. osv.. Men det kjøper jeg ca hver 3 mnd? kanskje ikke det engang..

Jeg har klart meg på ingenting ganske lenge og har ikke noe problem med å tro at det går an å leve på lite. Jeg kjøper kaviar, leverpostei og makrell i tomat til minstemannens matpakke, et brød annenhver dag, melk hver tredje dag, da det kun er minsten som drikker det, handler inn på tilbud og putter i fryseren, spiser rester, kjøper ikke mer enn jeg spiser + at jeg kjøper av de billige merkene når det er et alternativ. Jeg har ikke noe behov for å ha tusen sorter pålegg i kjøleskapet, meierienes appelsinjuice, kjøttpålegg, osv. Det er ting jeg har begynt å se på som luksus og ikke nødvendig for å ha et "sunt og variert kosthold". Når det er sagt, tror jeg at man ved å kutte feks. brunsaus-poser, hvitsaus-poser, Gildes ekstra dyre skinke, brød til 28 kr. stk. osv. kan redusere matbudsjettet ganske kraftig. Tenk at jeg brukte over 500 kroner i måneden på brød tidligere  . Nå bruker jeg under halvparten så mye.

Jeg fikk et tips av en bekjent for en tid tilbake, at dersom man har muligheten bør man handle frukt og grønnsaker på såkalte "innvandrersjapper" fordi det er mye billigere. Et lite tips, som kan være til nytte for noen, en selvfølgelighet for andre og en totalt uinteressant opplysning for andre igjen [;)]

Er det noe jeg har lært av Luksusfellen, så er det at folk ikke alltid er bevisste sitt forbruk! Noen lever nok på så lite, men da er det på minimum av forbruk på alle områder... vil tro at ikke mange familier handler for så små summer i en familie. De sier i alle fall på Luksusfellen at 800-1000kr uken er normalt for en familie på tre.

Huff, bruker alt for mye penger på mat vi..[&o]
Ligger iallefall på rundt500 i mnd, kanskje en 1000 lapp mer og..

Beundrer dere som klare å holde dere under 3000 i mnd..[:)]
*virkelig godt gjort*

Skal prøve å skjerpe litt jeg og, men vi er noen godterimumser og da..[X(]
Så d går nok noen penger der.. *sukk*

vi handler ca for 1000 kr kvar fredag..og da fråtser vi ikke i noe!!! da er alt inkludert...skjønner ikke korleis vi kunne ha handla mindre!! handler stort sett kjøtt på tilbud og kyllingfile kjøpe eg enten når det går ut av dato dagen etter så det er hal pris eller first price...men merker at det blir brukt mindre penger når en laga meny for heile uka og handler kun en dag i uka...all ære til dei som klarer seg på mindre..vi er 2 voksne og ett barn på 2 år...eg baker alle brød og boller sjøl....

Back
Topp