Dere lavbudsjett mammaer!

Tryll

Gift med forumet
Har oppgjennom lest mange ganger da det har vært postet tråder etc om budsjett å hva folk bruker på mat, at flere/mange skriver at de bruker rundt 2000, 2500, på mat i MNDEN!! dette da familier på mor,far +2 eller 3 barn.

hvordan i alle dager får dere det til???[8|]for meg høres det umulig ut å ha et balansert kosthold på så lite penger i en hel mnd! (flere skriver også at husholdningsartikler inngår i summen)jeg stiller meg som et spørsmålstegn her, for jeg vet selv hvor mye det går i mat, og jeg handler sunt,variert, lager mye mat fra bunnen av( det meste egentlig)sløser ikke og jeg bruker rundt 4-5000 i mden på mat. da er det meg og mine 2 små.

Så dere som mener dere bruker så lite, hva kjøper dere da? og hvilken mat spiser dere??for hvis dere virkelig klarer å ha et sunt,variert å balansert kosthold til hele familien for rundt 2000 kr, ja DA gir jeg meg over her...

ja det hørtes ganske utrolig ut, vi sparer og handler bare 1 gang i uka så sant planlegginga ikke har slått feil, men bruker vel ca 5000 +- på 2 voksne og 1 barn... da syns jeg vi handler ganske fornuftig og ikke alt det dyreste... sånn å handle kjøttdeig på tilbud for å lage kjøttkaker i steden for å kjøpe ferdige kjøttkaker og kanskje bake noen brød i steden for å kjøpe de.. Så fyller jeg jo fryseren med div tilbud så vi alltid har middager å ta opp [:D]

Det har vist seg flere ganger at folk tror de bruker så og så mye på mat, men så i virkeligheten så bruker de mye mer. Handlet inn til påsken i går, og da handlet jeg ikke snop,ikke brus,ikke husholdningsartikler, kun det mest nødvendige. Ei heller ble det kjøpt frukt. Sluttsum for meg og mine ble 1000kr for ei uke.
Så å leve på 2500kr mnd inkludert husholdningsartikkler tror jeg ingenting på, ikke vist kostholdet skal være sunt og velballansert og ikke i forhold til hva jeg leser folk skal ha til middag i middagstrådene sine.

vi ligg på ca 2000i mnd av å t mindre
æ laga næsten alt fra bunnen a å e flenk t å fryse ned resta, kaste nesten aldri mat
vi spis kjøtt, fesk, potet, grønsaker, pasta ja egentli ett utruli variert o sundt kostholl
bruke mæst freske matvara før di kan fyses ned å brukes en gong t derfor spare man egetli masse
eks kjøpe friske gulerøtter, erter, blomkål som brukes t grønsaksblandig så frys æ ned restan å då har æ fisk ferdi grønsaksblanding t en dag seinare.
vi spis då mæst fesk i vårres kostholl før d får vi gratis samt svinekjøtt  å høns før detta har vi tigang t vældi billi

vi e 2 voksene å 2 barn

ORIGINAL: Tamiria

Det har vist seg flere ganger at folk tror de bruker så og så mye på mat, men så i virkeligheten så bruker de mye mer. Handlet inn til påsken i går, og da handlet jeg ikke snop,ikke brus,ikke husholdningsartikler, kun det mest nødvendige. Ei heller ble det kjøpt frukt. Sluttsum for meg og mine ble 1000kr for ei uke.
Så å leve på 2500kr mnd inkludert husholdningsartikkler tror jeg ingenting på, ikke vist kostholdet skal være sunt og velballansert og ikke i forhold til hva jeg leser folk skal ha til middag i middagstrådene sine.

netopp det ...

dere som lever så billig, vis meg ukesmenyer+budsjett så skal jeg vurdere å tro på det. For uansett hvor billig og simpel mat jeg kjøper så kommer ikke jeg ned på 2500kr i mnd. No way..

ORIGINAL: snikende ullteppe

æ laga næsten alt fra bunnen a å e flenk t å fryse ned resta, kaste nesten aldri mat
vi spis kjøtt, fesk, potet, grønsaker, pasta ja egentli ett utruli variert o sundt kostholl
bruke mæst freske matvara før di kan fyses ned å brukes en gong t derfor spare man egetli masse
eks kjøpe friske gulerøtter, erter, blomkål som brukes t grønsaksblandig så frys æ ned restan å då har æ fisk ferdi grønsaksblanding t en dag seinare.
vi spis då mæst fesk i vårres kostholl før d får vi gratis samt svinekjøtt  å høns før detta har vi tigang t vældi billi

vi e 2 voksene å 2 barn

vi e 2 voksene å 2 barn

da er du heldig som får det nesten gratis:)[:)] ja jeg burde bli flinkere til å spare på rester,der er jeg dårlig. lager også mat fra bunnen av her:) er best[;)] men klart er jo travle dager det går i kjapp mat å da.

vi e 2 voksene å 2 barn

med gratisk fisk og billig svin/høns kan det sikkert gå ja [:D] 
Her er fisk veeldig dyrt om den er fersk eller ikke (hvis du ikke går og fisker selv, noe jeg ikke har tid til [:)])
Så vil si dere er veldig heldige [8D]

vi har middag kvær dag før rutina e vikti før ungan
å har man ikkje meir økonomi så må man klare sæ m d man har
bi faktisk litt irritert når man bi mistrudd å får nesten høre man har ett dåli kostholl eller ikkje gir ungan mat bære før man klare å holle ett lavt budskjett
nei sette ned ett budskjett t dåkk gidd æ ikkje før har ikkje sotte ned ett sjøl, men veit ka æ bruke før veit ka æ har å bruke

Som sagt, kom med ukesmeny+budsjett så skal jeg tro på det, men har prøvd selv og uansett hva jeg kutter ut, og uansett hvor billige varer jeg prøver å handle så får jeg det ikke til.
Så før jeg ser budsjett+meny så har jeg veldig vanskelig for å tro på det. Sorry...

Kan jo skjønne det når man får fisk, kylling,egg og svinekjøtt gratis/billig, det er jo ofte dem varene som koster mest. Men vet iallefall at vi aldri hadde klart oss på 2000kr til mat i mnd! Vi handler masse first price, og jeg finkjemmer reklamen for tilbud og slikt, men går som regel altid rundt 4000-5000 kr i mnd på mat.

ORIGINAL: Myshild Bergsprekken

Som sagt, kom med ukesmeny+budsjett så skal jeg tro på det, men har prøvd selv og uansett hva jeg kutter ut, og uansett hvor billige varer jeg prøver å handle så får jeg det ikke til.
Så før jeg ser budsjett+meny så har jeg veldig vanskelig for å tro på det. Sorry...

hehe jøss.. fordi om du ikke klarer å holde budsjettet til 2000-2500 betyr vel ikke det at andre ikke klarer det !

de sitter helt sikkert å juger !!

Vist det stemmer så er det vel pokker meg ikke så vanskelig å gi ett budsjett heller da???????? Og har jeg noen ganger sagt her at de lyver?????????????????????????Nei, vet du hva.....

ORIGINAL: Myshild Bergsprekken

hehe jøss.. fordi om du ikke klarer å holde budsjettet til 2000-2500 betyr vel ikke det at andre ikke klarer det !

de sitter helt sikkert å juger !!

Vist det stemmer så er det vel pokker meg ikke så vanskelig å gi ett budsjett heller da???????? Og har jeg noen ganger sagt her at de lyver?????????????????????????Nei, vet du hva.....

ikkje kan æ sette opp budsjett så koffer ska æ lære mæ d kun før å tekkes dæ??????
nei då får du heller ikkje tru mæ

bi faktisk litt irritert når man bi mistrudd å får nesten høre man har ett dåli kostholl eller ikkje gir ungan mat bære før man klare å holle ett lavt budskjett
nei sette ned ett budskjett t dåkk gidd æ ikkje før har ikkje sotte ned ett sjøl, men veit ka æ bruke før veit ka æ har å bruke

Det har jo ikke noe med at du blir mistrudd, men i teorien så koster jo mat for dere i måneden mer enn 2000,- men det koster ikke mer for dere fordi dere får mye billig og gratis. Det er ikke så mange som får det..

ORIGINAL: Aravis

Jeg tror de som bruker mindre, har lite middagsmat. For vi er 2 stk og jeg lager middag hver dag! Og vi bruker 1000 kr i uka på mat. Har en fast handledag og jeg lager menyplan for hele uka.

Vi har middag hver dag siden det er det snuppa spiser best av.
Vi er 1 voksen og 1 barn jeg bruker 2500-2800 i mnd ink husholdningsprodukter og bleier.
Jeg må og handle "dobbelt" av ting som youghurt, melk, fløte og andre melkeprodukter siden snuppa ikke tåler melk. Vi har og grønnsaker/salat til middagen hver dag + frukt og grønt til brødmaten.

Men jeg er flink til å planlegge middagene slik at jeg bestandig får brukt opp det jeg har på et vis og leker meg ofte med rester jeg har i skapa. Så fryser jeg ned eller bruker resten av middagen dagen etter. Bruker bestandig opp brødet. Og jeg får mye viltkjøtt gratis siden pappa jakter. Ellers så handler jeg billigere merker og på tilbud og prøver å handle 1 gang i uka.

Jeg tar ut matpengene hver mnd og blir det noe til overs går de på sparebøssa te jentungen så jeg hvet at det ikke går mer enn jeg har planlagt.

ORIGINAL: Manne85

Det har jo ikke noe med at du blir mistrudd, men i teorien så koster jo mat for dere i måneden mer enn 2000,- men det koster ikke mer for dere fordi dere får mye billig og gratis. Det er ikke så mange som får det..

æ går direkte t bondan å handle, eller slakter[;)] 
fesk får sambo sia han e feskar, ellers så handles sånt på kaia om æ sku ha hatt nåkka ekstra.
d e billiare å gå direkte t bondan d jell alle type bonda enten kjøtt , grønsaker å sånt
nån fordela må man jo ha v å ikkje bo midt i en by

Da har jeg bare vansker med å tro at det går an, og dt må jeg få lov til å mene uten at jeg skal bli beskyldt for å si at andre lyver.[8|]

vi bruker vel rundt 2500 i mnd på mat til oss. Har en stor handling i mnd hvor vi kjøper inn masse som kan fryses ned + div annet (kylling, kjøttdeig, pølser, fisk+++++) eneste vi må kjøpe innimellom er jo melk, pålegg og brød (det inngår i summen) jeg er veldig bevisst på hva vi kjøper (vi er)

Jeg tror så absolutt at du klarer å holde deg til så lite penger hver mnd, og det er jo supert. Er kjempemisunnelig for at ikke vi klarer det [&o] Men som en annen her skrev - det blir jo noe helt annet når dere får fisk gratis, og høns/svin ganske billig. For det er nettopp disse varene vi bruker en del penger på. Ergo er det jo ikke så rart at de fleste andre bruker litt mer penger hver mnd enn dere. [:)]

Back
Topp