Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hvorfor vil du ta 5 netter til for å bikke 28 uker? Og hvorfor må du ta igjen den 3. natta? IA-bedrift eller ikke spiler liten rolle har jeg funnet ut i mine svangerskap, det er som oftest nærmeste leder det kommer an på.Hmmm...ser ut til at jeg er ganske uheldig stilt.. Jobber på en intensivavdeling, så man må være "på" hele tiden. Har igjen 5 netter før jeg bikker 28 uker(selvfølgelig mange nå på slutten!). Har fått slippe 3 netter på rad, men må ta igjen den 3.natta senere.. Har jeg nevnt at dette er en IA-bedrift?? Haha.. Jeg får vel bare holde ut litt til..
Det er lov hvis du ønsker det selv, men arbeidsgiver kan ikke kreve at du jobber natt. Hvis ikke arbeidsgiver kan flytte deg til dagarbeid, så har du krav på fri med svangerskapspenger. Nattarbeid øker risikoen for spontanaborter, for premature fødsler, og for å få for små barn, så ingen gravide kan tvinges til å jobbe natt.Jeg har lest en plass at man ikke har lov å jobbe natt når man er gravid? eller?
Åå, så vet jeg det! TakkDet er lov hvis du ønsker det selv, men arbeidsgiver kan ikke kreve at du jobber natt. Hvis ikke arbeidsgiver kan flytte deg til dagarbeid, så har du krav på fri med svangerskapspenger. Nattarbeid øker risikoen for spontanaborter, for premature fødsler, og for å få for små barn, så ingen gravide kan tvinges til å jobbe natt.
Lederen min tenker ikke på timene mine, hun bytter antall vakter mot antall vakter. Så jeg fikk frem til jeg ble sykemeldt jobbe dag/kveld i stedet for natt i lik antall vakter. Fikk samme lønn som vanlig. Fordi man har rett på tilrettelegging når man er gravid og da skal det ikke gå ut over deg. Men nå er jeg sykemeldt med bekkenløsning og migrene (migrena har begynt å gi seg faktisk, deilig!)Jeg jobber 3 delt turnus, er nå blitt sykemeldt fra nattevaktene. Jobbet netter helt frem til uke 22. Jeg er sykepleier og jobben min krever at du er "100% på topp hele tiden" derfor ønsket jeg heller å bli sykemeldt fra nattevaktene enn å bli tilrettelagt med dag / aftenvakter i stedefor, da dette ville betydd at jeg måtte jobbe flere dager i uken for å få dekket nok antall timer som jeg tapte ved å ikke gå nattevaktene. Noe som ville resultert i null energi etter jeg er ferdig på jobb.