Dere fleregangsgravide

GravidmedNr3

Blir kjent med forumet
Hvor høyt er livmoren deres kommet? Jeg er 3.gangs, 11+3, alltid fått gedigen mage v/tidligere sv.skap, men livmoren er allerede rett under navlen :o Er det normalt at den er så høyt oppe allerede da?

Min er også høyt oppe! Ikke langt under navlen, særlig når blæren er full ;) Er 12+3 i dag.

På ultralyd hadde legen apparatet gsnske langt oppe også.

Men jeg hadde forøvrig samme situasjon forrige gang også (første barn). Har nok en sammenheng med smalt bekken og at jeg er ganske liten. Det er rett og slett ikke mer plass nedi bekkenet til at livmoren kan ligge lavt lenger:) Fikk kjempegigamage også sist ;)

Var hos jm da jeg var 12+0, og da var sf-målet 16 cm,altså like under navlen. Tredje barnet her.

Jeg er 14+4 med nr 2, må ca 5 cm under navlen for å kjenne kanten, så her ligger den fremdeles ganske langt nede. Hadde ganske liten mage gjennom sist svangerskap og tendensen ser ut til å være den samme nå.

Så greit at vi er fler. Syns den var så utrolig høyt oppe ifht hvor langt(kort) jeg var på vei, men er vel noe med at kroppen vet hva den skal gjøre å tydligvis jobber i turbofart. ;D

Back
Topp