TakkKjøpte på elkjøp - wilfa svart te mener jeg den heter
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
TakkKjøpte på elkjøp - wilfa svart te mener jeg den heter
Microbølgeovn! Har kokt, avkjølt vann i kjøleskapet (kokt i fem minutter, tar ikke sjanser). Varmer det i microen og har pulver på doseringsboks (kjøpt på babybanden.no).
Ute har jeg enten termos med varmt og flasker med kaldt og blander, ellers spør jeg om å få låne microen. Å få varmt vann til vannbad går også bra, de fleste kafeer er positivt innstilt. Bruker doseringsboks eller vanlig liten boks med pulver og måleskje.
Mikrobølgeovnsterilisator. Elsker den! Økte livskvaliteten min da jeg kjøpte den![]()
Sikkert flaskene babyen skal drikke avHvilke flasker bruker du til å oppbevare kaldt vann??
Sikkert flaskene babyen skal drikke av![]()
Jeg og! Så etterhvert lærte jeg hvor mye kaldt vann jeg måtte ha i flaskene for at det skulle bli passe varmt når det ble blandet med det varme vannet fra termosentenkte ikke så langt .. Haha
Er så mange som har termos både med varm og kaldt vann - så tenkte automatisk det!
Men førstemann hadde jeg bare med varmt vann på termos, men det var mange ganger jeg sleit med å få der kaldt nok fort nok til sulten baby![]()
Om kvelden gjør jeg klar tre vanlige drikkeflasker med oppmålt vann. Bare å sette i microen og varme også blande i pulver.Hvilke flasker bruker du til å oppbevare kaldt vann??
Tips fra meg:
Ut på tur:
-1 rød termos til varmt vann
-1 blå termos til kaldt vann
Begge disse på 0,5 l, fås kjøpt bl.a på Europris.
-Avent oppbevaringsbeger til pulveret
Hjemme:
-Vannkoker
-Mikrosterilisator
-Flasker etter behov, store/små
Er ikke så mye hokuspokus som en skulle tro, du vil etterhvert lage deg rutiner som funker best for dereJeg delammer selv, men har også gitt flaske i 4 mnd, så alt blir en rutine. Lykke til
![]()

Føler du at du har behov for SÅÅ mye vann? Eller kan det holde med 0,22 l
Det spørs hvor lenge du kommer til å være borte fra hjemmet detom dere f.eks skal ut på en dagstur, så trenger du så mye vann til alle måltidene. Og dessuten så vil også babyen kreve mer mat om gangen, og da er det veldig kjekt å ha nok vann tilgjengelig
Spør helsesøsteren om ikke hun kan rekne ut hvor mye baby faktisk trenger etter vekten. Med oss ble jeg overrasket, da hun ved 2 å 1/2 mnd, faktisk skulle ha så mye som 7 dl, og min baby har alltid vært liten og under "normalen".
Alltid en termos med ferdig blandet lunkent vann. Dette vannet er først kokt til 100 grader, så nedkjølt.
Vi kjøpte egen vannkoker til rett temperatur til oppvarming av det kokte nedkjølte vannet.
Alltid med èn termos på tur med samme riktige temperatur. Orket hverken to termoser eller vente på nedkjøling, eller måle meg frem til riktig temperatur mens jeg satt der med sulten baby.
Samme med nattbrettet. Har soverom langt unna kjøkkenet i en annen etasje. Ferdig temperatur med vann på termos, 2 rene flasker og ferdig oppmålt mme.
Liten termos først og etterhvert som ungen vokser, og du må ta med vann til å blande ut pulver til varm grøt på tur også, er det fint å bytte til en større termos.
Vis vedlegget 154653
Vis vedlegget 154652
Men holdt det seg lenge på samme temperatur i termosen da? Og hvor stor var den lille termosen? Må bestille på nett, derfor jeg maser om størrelse på termos![]()
Jeg og! Så etterhvert lærte jeg hvor mye kaldt vann jeg måtte ha i flaskene for at det skulle bli passe varmt når det ble blandet med det varme vannet fra termosen![]()
Vi har faktisk vannkoker som varmer til 40 grader! Så den har jeg på soverommet på natta. Da er det fiks ferdig uten at jeg behøver å stå opp for å gå på kjøkkenet!! Genialt
Men blir vannet ordentlig kokt da? Mtp at vann koker ved 100g...